reklama

reklama

reklama

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Autor Téma: Pojistné plnění  (Přečteno 4482 krát)

Marie

  • Host
Pojistné plnění
« kdy: 12. 07. 2017, 23:24:03 »
 Dobry den. Prosim o zodpovězení  dotazu.Mám sjednané zivotni pojisteni také pro případ nemoci. Před třemi měsíci jsem byla na operaci
s tumorem vaječníků. Nyní ma pojistovna plnit své závazky ale jaké je me zklamání,  ze mi zkrátili denní odškodné.  Mohou toto provést pokud mi nezaslali žádné nové podmínky až nyní se zpětnou splatnosti.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Offline Patrik Chrz

  • Moderátor
  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 2 946
    • Zobrazit profil
Re:Pojistné plnění
« Odpověď #1 kdy: 13. 07. 2017, 07:18:26 »
Málo informací - čím zdůvodnili zkrácení plnění?


anna

  • Host
Re:Pojistné plnění
« Odpověď #2 kdy: 13. 07. 2017, 07:40:14 »
Pokud máte uzavřené ZP i na nemoc, jak píšete, a prodělala jste operaci, tak nemůžete mít plnění z denního odškodného. Toto riziko kryje úraz ne nemoc. Zřejmě máte pojištění pracovní neschopenky, kde se léčba plní tkz tabulkově, nikoli po celou dobu léčby. Nic jiného mě nenapadá. Nejlepší by bylo, podívat se do pojistných podmínek dané pojišťovny, každá pojišťovna to má jinak.


Marie

  • Host
Re:Pojistné plnění
« Odpověď #3 kdy: 13. 07. 2017, 08:16:39 »
Ano, mam pojisteni pracovní neschopnosti.  Ale po celou dobu placení mi neposílali snížení denní dávky a tak jsem platila částku odpovídající až nyní když jsem zažádala  o plnění tak mi poslali se zpětnou platností snížení. Také jsem měla pojištění pro ženy , ale me onemocnění bylo hraničního původu nebylo ještě zhoubné , dle paní doktorky chybělo pár okamžiků a zhoubným by se stalo tak mi neuznali ani toto. Teď ovšem uz pojisteni pro ženy pro mě nemá žádnou cenu, jelikož co dělá ženu ženou už neni. Děkuji moc za odpovědi


Marie

  • Host
Re:Pojistné plnění
« Odpověď #4 kdy: 13. 07. 2017, 09:58:54 »
Jsem státní zaměstnankyně,  čistý příjem 15 000. Denní plnění při prac.neschopnosti mělo činit 300,-. Ovšem po zaslání me žádosti o plnění  a zaslání všech potřebných dokumentů včetně potvrzených příjmu mi bylo dne 4.7. zasláno mailem, ze s účinností od 1.1.2017  došlo ke změně na mé pojistné smlouvě a ke snížení denní dávky z 300,- na 160,-. Ovšem dříve mi nic takového sděleno nebylo. Děkuji,  nevím jak tuto situaci řešit. To si opravdu pojišťovna najde nějakou kličku aby nemusela plnit? Nejdříve jsem musela zaslat zda potvrzení od lékaře,  ze jsem se pro nic podobného nelecila rok a půl zpětně. Děkuji za odpovědi 

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


anna

  • Host
Re:Pojistné plnění
« Odpověď #5 kdy: 13. 07. 2017, 10:40:14 »
Myslím, že by bylo vhodné s tímto případem zajít za právníkem.My to nevyřešíme. Ale v pořádku to není.


anna

  • Host
Re:Pojistné plnění
« Odpověď #6 kdy: 13. 07. 2017, 10:51:13 »
Posílám odkaz na pomoc s vymožením pojistného plnění.: http://www.eucs.cz/


Marie

  • Host
Re:Pojistné plnění
« Odpověď #7 kdy: 13. 07. 2017, 11:46:02 »
Děkuji moc. Již jsem poslala dotaz.


Offline Petr Dufek

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 23
    • Zobrazit profil
Re:Pojistné plnění
« Odpověď #8 kdy: 13. 07. 2017, 12:13:51 »
Dobrý den Marie,

podle toho co jste napsala, by mohl být problém právě v tom potvrzení příjmů a v pojistných podmínkách.

Obecně platí, že pojištění pracovní neschopnosti je škodové pojištění - tedy pojištění na ušlý příjem.
To znamená nemůžete dostat více než je Váš pokles příjmů v době pracovní neschopnosti. Každá pojišťovna má pak v pojistných podmínkách tabulky kolik je maximální pojistná částka pro danou výši hrubé mzdy.

U Vás, pravděpodobně, se stalo to, že jste byla pojištěna na nesprávně stanovenou výši. A pojišťovna v souladu s pojistnými podmínkami snížila plnění tak, aby odpovídalo maximální pojistné částce k Vašemu potvrzenému příjmu.

U pojištění pracovní neschopnosti to funguje úplně stejně jako u pojištění nemovitosti - Pokud máte nemovitost za 1.000.000Kč a ta do základu shoří. Vy jste jí měla pojištěnou na 2.000.000,-Kč - pojišťovna Vám z této pojistky uhradí pouze skutečnou škodu - tedy 1.000.000,-Kč bez ohledu na výši pojistné částky.

U té pracovní neschopnosti je to obdobné - Váš příjem, když pracujete je 15000,-Kč, když jste v pracovní neschopnosti dostáváte nemocenskou ve výši cca 11.000,-Kč - na základě vašeho pojištění Vám pojišťovna uhradí maximálně dorovnání do Vašeho příjmu tedy 4.000,-Kč.

Ale jak říkám záleží na pojistných podmínkách.
« Poslední změna: 13. 07. 2017, 12:23:58 od Petr Dufek »


anna

  • Host
Re:Pojistné plnění
« Odpověď #9 kdy: 13. 07. 2017, 13:39:21 »
Pokud by  opravdu bylo toto předmětem nižšího plnění u klientky, tak můj názor je, že chybu udělala už při výběru pojišťovny.
Nespochybňuji to, co píšete, ale nevidím důvod si platit nemocenské pojištění na 140kč/den, a ještě k tomu dokládat příjmy.
Pokud něco takového potřebuji a chci to, najdu si takovou pojišťovnu, která má vyšší limity(myslím že je až 700/den ) bez nutnosti doložení příjmu. Protože  se vám pak může stát to, že 10 let platíte pojistku, sníží se vám příjem a vy onemocníte a pojišťovna bude plnit jen do výše vašeho příjmu. Šlak by mě trefil. Navíc, když onemocním, mohou mi vzniknout větší náklady na léky ,častější návštěvu lékaře apod, než když budu zdravá.



Offline Petr Dufek

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 23
    • Zobrazit profil
Re:Pojistné plnění
« Odpověď #10 kdy: 13. 07. 2017, 14:17:31 »
Pokud by  opravdu bylo toto předmětem nižšího plnění u klientky, tak můj názor je, že chybu udělala už při výběru pojišťovny.
Nespochybňuji to, co píšete, ale nevidím důvod si platit nemocenské pojištění na 140kč/den, a ještě k tomu dokládat příjmy.
Pokud něco takového potřebuji a chci to, najdu si takovou pojišťovnu, která má vyšší limity(myslím že je až 700/den ) bez nutnosti doložení příjmu. Protože  se vám pak může stát to, že 10 let platíte pojistku, sníží se vám příjem a vy onemocníte a pojišťovna bude plnit jen do výše vašeho příjmu. Šlak by mě trefil. Navíc, když onemocním, mohou mi vzniknout větší náklady na léky ,častější návštěvu lékaře apod, než když budu zdravá.

Problém nemusí být ani tak v pojišťovně. Ale třeba jen ve variantě pojištění nebo stáří pojistky. Všechny tyto pojistky se poměrně rychle vyvíjí a pojišťovny je neustále zlepšují - takže pokud klientka má pojistku starou třeba 10 let - může mít na dnešní poměry méně výhodné pojistné podmínky. Taky může být problém v tom, že při výběru pojištění byl kladen velký důraz na cenu, což se samozřejmě mohlo projevit na kvalitě produktu.
Těch možností je spousta.


anna

  • Host
Re:Pojistné plnění
« Odpověď #11 kdy: 13. 07. 2017, 14:39:16 »
Ta pojistná smlouva nemůže být staršího data, pojištění rizika PN na trhu tak dlouho není. Nicméně bez prostudování oné pojistné smlouvy
nemá cenu dále spekulovat.


Referent

  • Host
Re:Pojistné plnění
« Odpověď #12 kdy: 13. 07. 2017, 14:46:57 »
Obecně se pojištění dělí na škodní a obnosové (někdy mohou být v jedné pojistce oba prvky). Tedy u škodního pojištění uhradí pojišťovna úbytek majetku (nebo neuskutečněný přírůstek). V daném případě tedy pojišťovna uhradí rozdíl mezi pravděpodobným výdělkem a nemocenskou. Neznáme konkrétní případ se všemi podrobnostmi, takže můžeme jen obecně spekulovat a vyjádření Petra Dufka je pravděpodobné (a to bez rozdílu pojišťoven).


Offline Petr Dufek

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 23
    • Zobrazit profil
Re:Pojistné plnění
« Odpověď #13 kdy: 13. 07. 2017, 15:08:54 »
Ta pojistná smlouva nemůže být staršího data, pojištění rizika PN na trhu tak dlouho není.

Tady Vám budu trochu odporovat - smlouva teoreticky staršího data být může. Uvedu konkrétní příklad: Již v roce 2005 pojišťovna Generali nabízela pracovní neschopnost v rámci IŽP.

Ale pravda, tady už se pohybujeme na úrovni pouze spekulací, bez podrobnějších informací již nemá smysl dále rozvádět.



anna

  • Host
Re:Pojistné plnění
« Odpověď #14 kdy: 13. 07. 2017, 17:28:27 »
citace:
Problém nemusí být ani tak v pojišťovně. Ale třeba jen ve variantě pojištění nebo stáří pojistky. Všechny tyto pojistky se poměrně rychle vyvíjí a pojišťovny je neustále zlepšují - takže pokud klientka má pojistku starou třeba 10 let - může mít na dnešní poměry méně výhodné pojistné podmínky. Taky může být problém v tom, že při výběru pojištění byl kladen velký důraz na cenu, což se samozřejmě mohlo projevit na kvalitě produktu.
Těch možností je spousta.
citace:

Tady Vám budu trochu odporovat - smlouva teoreticky staršího data být může. Uvedu konkrétní příklad: Již v roce 2005 pojišťovna Generali nabízela pracovní neschopnost v rámci IŽP.

A kam se posunula za 12 let v plnění PN k lepšímu. Nejsem si jista tou změnou k lepšímu u dalších produktů.
Ale je to o informacích: já vím,tak požaduji u PN vyšší limit, bez dokládání příjmu,plnění po celou dobu léčby (ne tabulkově) a samozřejmě i plnění za pracovní úraz.


 
Platby GoPay

reklama