Fórum Měšec.cz

Poradny => Obecná poradna => Téma založeno: Zuzana 27. 03. 2019, 14:41:20

Název: E-shop zaměřený na zahraniční zákazníky (POD)
Přispěvatel: Zuzana 27. 03. 2019, 14:41:20
Dobrý den,

Byla bych ráda, kdyby mě někdo nasměroval nebo mi poradil.

Jsem studentka a chci si založit e-shop. Tvořím designy na produkty a hodlám využít jednu z "print on demand" platforem jako je Printful.  Eshop budu mít na zahraniční platformě shopify s printful integrací. Proces je takový, že já na svém eshopu vystavím produkt s mým designem a jakmile si produkt někdo zakoupí, já printfulu zaplatím za základní produkt, třeba tričko, printful na produkt natiskne můj design a odešle to zákazníkovi ze svého skladu v USA nebo UK.

Mým cílovým trhem bude převážně USA, UK a další anglicky mluvící země.

Zajímá mě právní forma e-shopu, zda musí být podmínky i v českém jazyce, DPH a co dalšího je k tomu potřeba z hlediska toho, že e-shop je zaměřený na zahraniční (hlavně USA) zákazníky.

Budu ráda za jakoukoli radu. Předem děkuji.
Název: Re:E-shop zaměřený na zahraniční zákazníky (POD)
Přispěvatel: Lada 27. 03. 2019, 16:21:20
I se zaměřením na zahraniční klientelu budete stále česká firma, a tím pádem se musíte řídit českými zákony. Zda budete e-shop provozovat jako živnostník OSVČ nebo jako s.r.o., to je na vás.

Nejsem odborník, ale řekla bych, že by obchodní podmínky nemusely být v češtině. Ale měly by obsahovat informace, které v nich mají být podle příslušných českých zákonů (i když budou napsané třeba v angličtině).
Název: Re:E-shop zaměřený na zahraniční zákazníky (POD)
Přispěvatel: Patrik Chrz 27. 03. 2019, 21:38:21
Nebylo by lepší, kdyby ten, kdo to tričko skutečně vyrobí, nabízel tento produkt na svých stránkách a tobě platil jen poplatek "za licenci"? To by nejspíše bylo ve všech ohledech jednodušší.
Ty bys měla menší obrat (nehrozilo by, že spadneš do povinnosti platit DPH) a neručila bys za kvalitu výrobku. A možná by to šlo řešit jako prodej autorských práv, tím pádem bys nemusela ani mít firmu ani být živnostníkem.

Ten model, který nastiňuješ, mi přijde zbytečně složitý, navíc ručíš za kvalitu výrobku, za to, že bude skutečně doručen, budeš muset řešit reklamace, budeš muset nějak vyřešit platební bránu - přijde mi, že tam bude strašně moc fixních nákladů a pokud nehodláš produkovat alespoň stovky výrobků měsíčně, tak mi přijde, že to nákladově nemůže dávat smysl.
Název: Re:E-shop zaměřený na zahraniční zákazníky (POD)
Přispěvatel: Zuzana 28. 03. 2019, 13:12:03
Děkuji za odpovědi.

Možnost, že bych prodávala na takových webech jako Etsy, Amazon a pod., jsem vyloučila. Cílem je budovat si vlastní značku, list emailů zákazníků, odběratelů newsletteru a mít vše pod kontrolou. Na podobných webech by to možné nebylo. Navíc prodávající u nich obdrží malé procento ze zisku a nakonec nic nevlastní. Tento model mi pro mě přijde ideální.

U zmíněného modelu za produkt zaplatím tehdy, až si ho někdo objedná na mém eshopu. Firma na produkt natiskne design a odešle ho zákazníkovi. Za kvalitu produktu a doručení ručí firma, která provádí tisk. Já obstarám akorát administrativu. Tím pádem si zákazník koupí produkt přímo od mé značky, ale zároveň doručení produktu zprostředkuje firma (Printful), u které vytvořím objednávku se svým designem.
Název: Re:E-shop zaměřený na zahraniční zákazníky (POD)
Přispěvatel: Lada 28. 03. 2019, 15:04:47
Co se týče ručení, řekla bych, že pravdu má spíše Patrik. Jistě, Printful bude ručit za kvalitu produktu a jeho doručení - bude ale ručit vám. Vašim zákazníkům budete za kvalitu výrobku i jeho řádné doručení ručit vy, protože oni budou mít obchodní vztah s vámi, nikoli s firmou Printful. Vy také budete vyřizovat případné reklamace - kdyby se vašemu zákazníkovi na výrobku něco nezdálo (třeba mu přišla jiná barva trička, než si objednal, či bylo tričko špinavé, nepřipadalo mu dostatečně kvalitní aj.), případně by mu výrobek nebyl doručen nebo dorazil se zpožděním. Tyto problémy nebude váš zákazník řešit s firmou Printful, ale s vámi (to tričko koupil od vás). Vy pak budete muset kontaktovat Printful a reklamovat si to u nich (a zákazníkovi případně vrátit peníze a pak čekat, jestli Prinftul vaši reklamaci uzná a též vám vrátí peníze).
Název: Re:E-shop zaměřený na zahraniční zákazníky (POD)
Přispěvatel: Zuzana 28. 03. 2019, 17:07:44
Děkuji za reakci.

Ano, já řeším reklamaci se zákazníkem. Printful posílá nový produkt/vrací peníze pouze v případě, že produkt přišel prokazatelně poškozený. Výměna velikosti, reklamace jde na moje náklady. S tím vším počítám. S podobnou administrativou mám zkušenosti. Tenhle model je ideálním řešení pro někoho, kdo nemá velký kapitál do začátku a zároveň si chce vybudovat vlastní značku a nebudovat značku někoho jiného. Jedná se o dlouhodobý projekt.

Neláká mě představa, že bych prodávala své produkty na nějakém hromadném e-shopu, kde bych získala malé procento ze zisku, neměla přístup do listu s emaily mých zákazníků a v doporučených produktech by byli moji konkurenti.

Nejsem si však jistá, jak je to s DPH. Jestli se mám registrovat jako identifikovaná osoba, pokud budu objednávat přes printful.