Fórum Měšec.cz

Banky, záložny, spoření => Banky a záložny => Air Bank => Téma založeno: WaxMax 07. 01. 2012, 23:34:34

Název: Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: WaxMax 07. 01. 2012, 23:34:34
 Vážení,
rád bych se podělil o zkušenosti se zmíněným ústavem. Možná má někdo podobnou zkušenost, možná zcela jinou, tato je ale má.
 Před časem jsem se rozhodl obohatit své finanční portfolio o spořící účet a zahlédl zde na portále www.mesec.cz na téma nových bankovních ústavů a jejich nabídek účtů. Po přečtení článku a vyhodnocení několika mála kritérií volba padla na AirBank. Následovalo přečtení všeob. podmínek a omáčky na stránce AirBank a následné založení účtu na brněnské pobočce, které proběhlo poměrně hladce (defakto bez papírování - vše elektronicky, což se mi líbilo). 

 Vystřízlivění však přišlo poté, co jsem se poprvé přihlásil do jejich IB. Nepopírám, že jsem náročný klient a do dnešního dne jsem po téměř 1,5 měsíci používání IB AirBank (spíše tedy jako FaceBook chatu než bankovní aplikace) nepřevedl ani haléř, neb o své peníze nechci v žádném případě přijít neschopností cizí osoby. Pracuji v IT sektoru a poměrně záhy jsem sepsal několik (4 bezpečnostní chyby + několik funkcionálních vad nalezených v IB) a tyto zaslal na klientské centrum. Následně mi za několik dnů volal akční zaměstnanec pro styk s klienty, který se zajímal o to, co jsem měl vlastně namysli těmi poznámkami/chybami/návrhy na zlepšení. Bylo mi přislíbeno obdržení informace o stavu těchto problémů.

 Po asi 3 týdnech mlčení ze strany banky jsem se opět dožadoval informace o stavu nejzásadnějšího bezpečnostního problému (z mého pohledu) - šlo o druhý komunikační kanál pro potvrzení přihlášení (dnes hojně využívané SMS, nebo tokeny). Banka mi obratem odpověděla - "...V současné době neuvažujeme o další funkcionalitě ověření...". Toto vyjádření jsem opět urgoval za několik dní a spolu s ním zaslal své ultimátum na sdělení informací z technického oddělení banky a né automaticky vygenerovanou odpověď pracovníka klientského centra.

 Tímto se tento ústav zařadil kamsi za ČS, KB a ČSOB. IB AirBank se po více než jednom měsíci nebyla schopna vyjádřit k žádné chybě (vyjma jedné, že s ní nehodlají v brzké budoucnosti cokoli dělat). Napadá mě cosi o zlaté minci pod slamníkem, protože ta neshoří a zloděj ji tam třebas nebude hledat.

 A o co vlastně šlo? No v podstatě o nic banálnějšího než (následuje pouze výňatek ze seznamu s odůvodněním proč jde o problém):
- pro přihlášení MISÍTE použít jméno a heslo
  (klávesnici a obrazovku lze dnes bez problému zaznamenat a přenést na vzdálený počítač o nebezpečném přihlášení z internetové kavárny ani nemluvě, dále lze provést odposlech poskytovatel internetu - nezřídka lokální poskytovatel typu soused)

- uživatelské jméno do IB a výběr bezpečnostních otázek je uboze krátký
  (uživatelské jméno nevyžaduje žádné komplexní zadání a stačí abyste si zvolili napr. sve jmeno, otázky typu jméno matky za svobodna jsou dávno přežité a lehce odhalitelné)

- jste sledováni 3tí stranou - Googlem
  (v IB AirBank figuruje na pozadí nenápadné sbírání údajů pro Google Analysis, což může znamenat pouze sbírání informací o vašem prohlížeči, nebo také o dalších otevřených stránkách nyní, nebo udržovaných vaší historií v prohlížeči až pochopitelně o informaci kolik, komu a kdy).

Tyto shledávám jako nejzávažnější bezpečnostní rizika a proto jsem je upřenostnil před ostatními. Doufám, že toto mé sdělení bude někomu k užitku a pochopitelně někomu naopak pouhým pohledem na člověka vylívajícího si srdíčko v internetové diskuzi.
Faktem vvšak zůstává, že tato situace existuje - banka svou šanci měla a propásla ji, děkuji nechci.
W.  8)
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Arakain 08. 01. 2012, 11:29:16
Dobrá, to je zajímavý pohled. Zeptám se tedy opačně - která banka má tedy bezpečnostní rizika, které uvádíš, vyřešená a kam lze svěřit své peníze bez obav?
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: AAA 08. 01. 2012, 14:02:24
Ultimátum na sdělení informací z technického oddělení banky ... Nova doba, host vyhazuje cisnika!  ;D
Svata prostato. Nechcete, neberte.

Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Blackhawk 08. 01. 2012, 15:24:40
Taky se připojuju s dotazem, která banka (u nás!!!) má dle Vašeho názoru tato rizika akceptovatelně vyřešená. Myslím, že odpověď je: Žádná...
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Bořek 08. 01. 2012, 18:35:07
RB eKonto -  posilani zprav nikoli jako proste SMS, ale do jejich aplikace chranene PIN. Take moznost kalkulacky (tu ale nabizi i ostatni banky).
Sporka nabizi napr. virtualni klavesnici na obrazovce.
Vybrat si dnes muze kazdy, tak proc banku nezmenit, ze? :)
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: P2010 08. 01. 2012, 18:57:24
Fio banka - potvrzeni volitelne bud pomoci elektronickeho podpisu (Java aplikace) nebo SMS (nebo obojiho soucasne). Nikdo vam ovsem nenuti zadne priblble a predrazene telefonky, takze jde zrejme uz o jedine skutecne internetove bankovnictvi, ktere lze kdekoli bezpecne pouzivat vyhradne pomoci pocitace pripojeneho k Internetu.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: AAA 08. 01. 2012, 20:19:22
Fio banka - potvrzeni volitelne bud pomoci elektronickeho podpisu (Java aplikace) nebo SMS (nebo obojiho soucasne). N

Potvrzeni sice ano, ale prihlaseni (na ktere se stezovatel stezuje u AirBank) je taky jenom pres jmeno a heslo, ne?
Nebo jde zapnout i pro prihlaseni?
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Alci 09. 01. 2012, 03:36:11
Fio banka - potvrzeni volitelne bud pomoci elektronickeho podpisu (Java aplikace) nebo SMS (nebo obojiho soucasne). Nikdo vam ovsem nenuti zadne priblble a predrazene telefonky, takze jde zrejme uz o jedine skutecne internetove bankovnictvi, ktere lze kdekoli bezpecne pouzivat vyhradne pomoci pocitace pripojeneho k Internetu.
Predrazene telefonky? To znamena v tomto kontextu co?

CSOB umi prihlasovani a autorizaci aktivnich operaci pres HW token. Ale dodavaji ho oni, nevim jestli je tam pin. Pokud vim, certifikat mi do ruky nedaji, takze si ho nemuzu nahrat do svyho tokenu. Coz me omezuje na autorizaci aktivnich operaci pres SMS. Pasivni jsou chraneny jen cisly. Nicmene oproti tomu co pise OP, ani CSOB (ani Airbank snad) nemuze poslouchat soused. To by si nedovolili. Jedinym rizikem je napadeni vaseho pocitace a to uz je vase vec.

Ale ze stejneho duvodu nemam duveru v ZUNO. Ochrana jen prihlasenim je pro praci s penezi nedostatecna. ING ma aspon peknou vlastnost, ze penize sice prevede "kazdy", ale jen na muj hlavni ucet a nikam jinam. To je take dostacujici.

Jinak za dostatecnou kontrolu povazuji zabraneni aktivnich operaci. Pasivne si prohlizet informace me zas tak moc neboli, nedelam nic nelegalniho a hlavne se o takovem poruseni bezpecnosti stejne dozvim.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: K rel Hlaváček 09. 01. 2012, 12:58:27
Citace
...ani CSOB (ani Airbank snad) nemuze poslouchat soused. To by si nedovolili. Jedinym rizikem je napadeni vaseho pocitace a to uz je vase vec.

Ale ano může, angl. termín pro toto je  'man-in-the-middle-attack' poměrně běžný, ale pravda je, že kdo by něco takovéhoh dělal, když jde jen o peníze  ;D
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: AAA 09. 01. 2012, 14:36:57
Citace
...ani CSOB (ani Airbank snad) nemuze poslouchat soused. To by si nedovolili. Jedinym rizikem je napadeni vaseho pocitace a to uz je vase vec.

Ale ano může, angl. termín pro toto je  'man-in-the-middle-attack' poměrně běžný, ale pravda je, že kdo by něco takovéhoh dělal, když jde jen o peníze  ;D

To ze je proto anglicky termin fakt jeste neznamena ze to zvladne kazdy amater  ;D
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: yndezyt 09. 01. 2012, 16:58:55
Potvrzeni sice ano, ale prihlaseni (na ktere se stezovatel stezuje u AirBank) je taky jenom pres jmeno a heslo, ne?
Nebo jde zapnout i pro prihlaseni?

Je tam k dispozici javová klávesnice, skrz kterou napsané heslo by neměl detekovat případný keylogger.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: blechaluk 09. 01. 2012, 17:53:15
  (klávesnici a obrazovku lze dnes bez problému zaznamenat a přenést na vzdálený počítač o nebezpečném přihlášení z internetové kavárny ani nemluvě, dále lze provést odposlech poskytovatel internetu - nezřídka lokální poskytovatel typu soused)

Pokud máte ztrach z keyloggeru, je možné použít virtuální klávesnici windows. A k nesmyslu o odposlechu typu soused se snad ani nebudu vyjadřovat, web je chráněn přes HTTPS šifrováním mezi serverem a vaším strojem, takže "na cestě" nikdo neuvidí nic. Souhlasím, že by bylo vhodné mít možnost přihlášení ještě přes sms autorizaci, ale vzhledem k tomu, že bez sms se stejně nedá žádná platba podat, nevidím v tom žádný problém.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Alci 09. 01. 2012, 18:50:14
Ale ano může, angl. termín pro toto je  'man-in-the-middle-attack' poměrně běžný, ale pravda je, že kdo by něco takovéhoh dělal, když jde jen o peníze  ;D
ja myslim, ze se mohu i zarucit, ze pro souseda by bylo mnohem jednodussi a proveditelnejsi vylomit vam panty a sebrat vam pocitac i s tou javovskou aplikaci a tudiz nainstalovanym certifikatem nez se pokouset prolomit HTTPS :)
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Martin 09. 01. 2012, 19:01:00
  (klávesnici a obrazovku lze dnes bez problému zaznamenat a přenést na vzdálený počítač o nebezpečném přihlášení z internetové kavárny ani nemluvě, dále lze provést odposlech poskytovatel internetu - nezřídka lokální poskytovatel typu soused)

Pokud máte ztrach z keyloggeru, je možné použít virtuální klávesnici windows. A k nesmyslu o odposlechu typu soused se snad ani nebudu vyjadřovat, web je chráněn přes HTTPS šifrováním mezi serverem a vaším strojem, takže "na cestě" nikdo neuvidí nic. Souhlasím, že by bylo vhodné mít možnost přihlášení ještě přes sms autorizaci, ale vzhledem k tomu, že bez sms se stejně nedá žádná platba podat, nevidím v tom žádný problém.

Bez sms se nedá podat?..Jde o to, že pouze první se potvrzuje sms,každá další už nikoli...
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: AAA 09. 01. 2012, 19:44:27
Potvrzeni sice ano, ale prihlaseni (na ktere se stezovatel stezuje u AirBank) je taky jenom pres jmeno a heslo, ne?
Nebo jde zapnout i pro prihlaseni?

Je tam k dispozici javová klávesnice, skrz kterou napsané heslo by neměl detekovat případný keylogger.

To je sice hezké ale nezávislý kanál to fakt není.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: P2010 09. 01. 2012, 20:13:21
Citace
a sebrat vam pocitac i s tou javovskou aplikaci a tudiz nainstalovanym certifikatem nez se pokouset prolomit HTTPS :)
Jenze pro pouziti te podpisove aplikace je potreba heslo a to jine nez se pouziva pro prihlasovani. Odcizeni samotneho podpisoveho cetifikatu stale neznamena moznost provest operaci.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: WaxMax 09. 01. 2012, 21:16:49
  (klávesnici a obrazovku lze dnes bez problému zaznamenat a přenést na vzdálený počítač o nebezpečném přihlášení z internetové kavárny ani nemluvě, dále lze provést odposlech poskytovatel internetu - nezřídka lokální poskytovatel typu soused)

Pokud máte ztrach z keyloggeru, je možné použít virtuální klávesnici windows. A k nesmyslu o odposlechu typu soused se snad ani nebudu vyjadřovat, web je chráněn přes HTTPS šifrováním mezi serverem a vaším strojem, takže "na cestě" nikdo neuvidí nic. Souhlasím, že by bylo vhodné mít možnost přihlášení ještě přes sms autorizaci, ale vzhledem k tomu, že bez sms se stejně nedá žádná platba podat, nevidím v tom žádný problém.

No já se zase nebudu vyjadřovat k odborným doporučením zahrnujícím slovo 'windows'  ::)

K MITM útoku: nejdřív číst, pak mluvit! (pro nás asi nejzajímavější sekce 'Problém importu certifikátu').
http://cs.wikipedia.org/wiki/Man_in_the_middle
(proto to má soused velice jednoduché a elegantní - a 'běžný' uživatel NIC nepozná - ani v danou chvíli ani poté - pouze křičí na banku a ona na něj)

Ke zbytku doporučuji všem podobným teoretikům do svého oblíbeného vyhledávače (ehm možná i seznam to zvládne) zadat takové slovní spojení jako třeba 'comodo case' / 'případ comodo' - což je jeden z těch více popularizovaných (nikoli ojedinělých).

A myslím, že už pár webů typu ČS plagiát byl k dispozici také (včetně HTTPS šifrování - VeriSign nemá problém vyrobit certifikát třeba křečkovi - to je sice k smíchu, ale také bohužel pravda).

A jak jsem uvedl na začátku - keyloger neloguje pouze klávesy, ale take umí šikovné print screeny  ;)

Těm ostatním nevěřícím Tomášům (včetně špatných citací o vyhazování vrchního') - když mě číšník polije polévkou - proč bych se do restaurace vracel, když mohu jíst jinde?

Stále opakuji - zkušenosti jiných jsou možná lepší, ale bohužel mé nikoli - AirBank ukázka jak se to dělat nemá. Prostě nedosahuje principů jiných, kteří mají již léta v provozu.

 Apropos - ani 2. komunikační kanál není 100% jistota, ale přeci jen za dostupné peníze postačující  8)

W.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: AAA 09. 01. 2012, 22:51:57
K MITM útoku: nejdřív číst, pak mluvit! (pro nás asi nejzajímavější sekce 'Problém importu certifikátu').
http://cs.wikipedia.org/wiki/Man_in_the_middle
(proto to má soused velice jednoduché a elegantní

"Pokud z nich uživatel do svého prohlížeče bez ověření nainstaluje falešný kořenový certifikát certifikační autority"
Ano, to dokaze jednoduse a elegantne zaridit kazdy druhy cesky soused...  ;D
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: P2010 09. 01. 2012, 23:40:02
Crr...crrrr... "Dobry den, jsem vas soused a prinesl jsem vam falesny korenovy certifikat. Vemte si." :D
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Alci 10. 01. 2012, 10:15:43
No já se zase nebudu vyjadřovat k odborným doporučením zahrnujícím slovo 'windows'  ::)
to delate dobre :)

K MITM útoku: nejdřív číst, pak mluvit! (pro nás asi nejzajímavější sekce 'Problém importu certifikátu').
http://cs.wikipedia.org/wiki/Man_in_the_middle
(proto to má soused velice jednoduché a elegantní - a 'běžný' uživatel NIC nepozná - ani v danou chvíli ani poté - pouze křičí na banku a ona na něj)
a porad by musel prolomit HTTPS komunikaci

Ke zbytku doporučuji všem podobným teoretikům do svého oblíbeného vyhledávače (ehm možná i seznam to zvládne) zadat takové slovní spojení jako třeba 'comodo case' / 'případ comodo' - což je jeden z těch více popularizovaných (nikoli ojedinělých).
no, mezi teoretikami byste mel byt jako ryba ve vode, tak o co jde? Popisujete tu pripady, kdy hacker vyuziva odposlechu komunikace... zneuzitim certifikatum... vyckavani na prvni SMS... a snad i odposlechu mobilu a jednoduchemu nahackovani BTS. A rikate si, ze to je naprosto normalni a ze to je duvod nesverit svych 5000 nejakemu ustavu? To myslite vazne?

98% bezpecnostnich incidentu je zpusobeno NEPOZORNOSTI uzivatele a pripady, kdyz uzivatel potrebne informace sam poskytne, nikoliv nejakym slozitym hackem HTTPS nebo WPA2 komunikace.

A myslím, že už pár webů typu ČS plagiát byl k dispozici také (včetně HTTPS šifrování - VeriSign nemá problém vyrobit certifikát třeba křečkovi - to je sice k smíchu, ale také bohužel pravda).
ale ma problem s vydanim certifikatu se stejnym jmenem. A vzhledem k tomu, ze HTTPS certifikat je vydavany na konkretni url, moznost omylu je opet mozny na strane uzivatele, ktery si nevsimne, ze se pripojuje na spatnou URL. Protoze pokud ma spravnou URL, nemuze mit zase falsovany certifikat. Pokud ovsem opet neignoruje bezpecnostni varovani a neodklikne vadny https certifikat.

AirBank ukázka jak se to dělat nemá. Prostě nedosahuje principů jiných, kteří mají již léta v provozu.
to mozne je, ale take se to netyka vas a me. Nizke zabezpeceni ji zarazuje POUZE do skupiny instituci, ktera bude mit statisticky vetsi mnozstvi neopravnenych pristupu. Nerekl jste bohuzel nic, co by se z hlediska bezpecnosti melo jakkoliv dotknout vas nebo me. Vsechny pripady naruseni bezpecnosti, ktere jste uvedl mohou vzniknout temer vyhradne VASI chybou a je ve vasich silach (i treba za zvyseneho usili) je eliminovat... v ramci moznosti samozrejme, ale povazujme pripojeni pres verejnou stranku za povolene riziko, nebot to i sam uznavate, ze jste ochoten pouzivat - znak, ze ono vam vlastne o bezpecnost az tak moc nejde.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: WaxMax 10. 01. 2012, 10:22:55
Crr...crrrr... "Dobry den, jsem vas soused a prinesl jsem vam falesny korenovy certifikat. Vemte si." :D

Crrr.. crrr... tak přecíst znova a znova a znova... stále nepochopeno '...poskytovatel internetu - nezřídka lokální poskytovatel typu soused..' ??? Pak znova číst a zase číst!!!   
Nic? Malá nápověda - kam asi půjde klepat, když má pod kontrolou traffic? A že si žádný ze zaměstnanců i těch většíh poskytovatelů netroufne? Ale no táák, opět zaměstnáme kamaráda Yahoo a pohledáme jak to vlastně bylo se čtením těch emailů právě u kolegy Google (neb ten šikovně filtruje obsah a toužená kauza by se nemusela objevit na 1. stránce).  ;)
Problém je, že během té doby co tu diskutujeme tečou guldeny nepozorovaně - opakuji NEPOZOROVANĚ - kam nemají. A po takové akci je téměř nemožné najít 2 skok k útočníkovi (který je za 5-6tým).

Ale zpět k věci - 2. ověřovací kanál - právě proto je ho využíváno, právě pro eliminaci výše zmíněného, ne proto, že máme vymoženost typu telefon, ale protože bezpečnost  8)   A že jsem paranoidní blázen? Ano jsem - jsem velice náročný co se týká peněz  ;D 
Na 2. stranu chápu, že člověku s průměrným měs. příjmem v ČR to může být jedno - resp. je to jedno, protože používá mnohdy tragická řešení bankovních ústavů  :'(

=========
Alci se stihl vyjádřit dříve než jsem postnul tento příspěvek - v podstatě souhlasím s většinou toho co uvedl - bohužel dnes nejde o teorii a pouhé selhání uživatele - můj původní článek poukazoval na liknavost AirBank a upozornění pro ostatní - z reakcí je ale jasně vidět, že uživatelé jsou neopatrní a tedy ANO jde o jejich chybu (ale stále připomínám, banky jim znatelně pomáhají!!).

Více asi nemá cenu psát, každý nechť si přebere po svém  8)
W.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: AAA 10. 01. 2012, 12:23:12
Crrr.. crrr... tak přecíst znova a znova a znova... stále nepochopeno '...poskytovatel internetu - nezřídka lokální poskytovatel typu soused..' ??? Pak znova číst a zase číst!!!   
Nic? Malá nápověda - kam asi půjde klepat, když má pod kontrolou traffic?
I kdyz ma pod kontrolou traffic, tim jeste nikomu zadny falesny korenovy cetrifikat do jeho pocitace nenainstaluje.

Pripominas mi takove ty uhrovite experty pred deseti lety, kdyz se zacinal rozsirovat internet banking, co do televize Nova sebevedome tvrdili jak by se mohli dostat k libovolnemu uctu kdyby teda chteli  ;D
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: WaxMax 10. 01. 2012, 13:41:15
Crrr.. crrr... tak přecíst znova a znova a znova... stále nepochopeno '...poskytovatel internetu - nezřídka lokální poskytovatel typu soused..' ??? Pak znova číst a zase číst!!!   
Nic? Malá nápověda - kam asi půjde klepat, když má pod kontrolou traffic?
I kdyz ma pod kontrolou traffic, tim jeste nikomu zadny falesny korenovy cetrifikat do jeho pocitace nenainstaluje.

Pripominas mi takove ty uhrovite experty pred deseti lety, kdyz se zacinal rozsirovat internet banking, co do televize Nova sebevedome tvrdili jak by se mohli dostat k libovolnemu uctu kdyby teda chteli  ;D

 ::)  Tady asi někdo někomu nerozumí, neb dané problematice 'vůbec nerozumí'.

Tedy jedna z mnoha imaginárních situací (nikoli jediná):
 Proč bych se namáhal někomu instalovat kořenový certifikát? Písnu si na VeriSign, ti mi vystaví cert na   ib.arbanka.cz  oh, dokonce na  *.arbanka.cz . Pak stačí abych rozeslal pár emailů od info@arbanka.cz (oh došlo k něčemu a přihlaste se na  ib.arbanka.cz)   - sledujete mě pozorně, že?  Pak jste si jistě všiml, že mluvím o zcela jiném cíli než o ib.airbank.cz (nebo airbanka.cz, ktera je rovnez registrována Jiříkem Malým). Po kliknutí uživatele na odkaz vedoucí na stránky plagiátora a následném přihlášení do fiktivního IB (které se zdaří, neb skutečné údaje půjdou redirectem opravdu na AirBank).

Pokud půjdeme dále, následně zobrazené sdělení o novém kořenovém certifikátu a step-by-step návod pro klikálisty nám zajistí... ale to už si doplníte sám, uhry již nemáte, tedy jste po základce a hledat googlem jistě umíte  :)
V době kdy zmizely uhry, mě jsem ukazoval kamarádům jak vypadá injection jejich supr PHP/MySQL aplikace - nápadně se tato situaco podobá - 2 strany, z nichž každá má svou pravdu 8)

Stále chcete tvrdit, že 2. komunikační kanál je zbytečný? A jak jinak mi zabráníte, abych podobnou akci nepodnikl?

Jinak zpět k úvodu - netvrdím, že každý soused/člověk je tohoto schopen (ať už z morálního hlediska nebo hlediska technického), já pouze tvrdím, že pokud někdo tvrdí, že 2. komunikační kanál je zbytečný, je:
a) nevzdělanec jenž za to nemůže a měl by brát zmíněná upozornění vážně
b) lump hodný žaláře, který demagogicky popírá fungující principy dneška
c) doplňte si sami vlastní výmluvu

Do které skupiny se řadí který odpůrce vážení oponenti?

Popravdě, dochází mi síla odporovat lidem, kteří opírají svá tvrzení o situaci - tohle se nestane, protože to nejde - vážně to jde a bohužel si o této nedávné historii můžeme přečíst - UTFG.

W.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: AAA 10. 01. 2012, 14:26:03

 Proč bych se namáhal někomu instalovat kořenový certifikát? Písnu si na VeriSign, ti mi vystaví cert na   ib.arbanka.cz  oh, dokonce na  *.arbanka.cz . Pak stačí abych rozeslal pár emailů od info@arbanka.cz (oh došlo k něčemu a přihlaste se na  ib.arbanka.cz)   - sledujete mě pozorně, že?  Pak jste si jistě všiml, že mluvím o zcela jiném cíli než o ib.airbank.cz (nebo airbanka.cz, ktera je rovnez registrována Jiříkem Malým). Po kliknutí uživatele na odkaz vedoucí na stránky plagiátora a následném přihlášení do fiktivního IB (které se zdaří, neb skutečné údaje půjdou redirectem opravdu na AirBank).


To ovsem zase skaces od MITM k socialnimu inzenyrstvi...
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Arakain 10. 01. 2012, 14:36:31
A furt nevím, která že banka je tedy bezpečná ... zato technických obezliček přehršle. Hej, hoďte sem i něco pro prostý lid!
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: AAA 10. 01. 2012, 15:09:00
A furt nevím, která že banka je tedy bezpečná ... zato technických obezliček přehršle. Hej, hoďte sem i něco pro prostý lid!

Štrozok  :D
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Alci 11. 01. 2012, 02:19:43
A furt nevím, která že banka je tedy bezpečná ... zato technických obezliček přehršle. Hej, hoďte sem i něco pro prostý lid!
CSOB s prihlasovaci a overovaci cipovou kartou je dostatecne. Osobni certifikaty jsou vydavane take pro konkretni URL, takze jinde vam je to ani nenabidne.

A pokud budete trvat na tom, ze certifikat chcete prevzit osobne nebo doporucnym dopisem a NIKDY HO NENAINSTALUJETE DO POCITACE, ale budete ho mit na vlastnim nebo dodavanem kusu HW, ktery je nutne vzdy pripojit k pocitaci, vyresite naprostou vetsinu moznych problemu s velmi nizkym snizenim komfortu a minimem usili.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Patrik Chrz 11. 01. 2012, 03:49:09
To, ze neni certifikat na hdd pocitace jeste neznamena, ze ho neni mozne odcizit. Pri jeho pouzivani se nacita do pameti PC, odkud ho muze utocnik ziskat.
Nejbezpecnejsi je opravdu nezavisly kanal tedy mobil, nebo autentizacni kalkulacka. Na druhou stranu to snizuje komfort. Ja nejvice pouzivam FIO a to mimo jine proto, ze jejich IB me beha na cemkoliv, vcetne mobilniho telefonu.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Alci 11. 01. 2012, 08:48:42
To, ze neni certifikat na hdd pocitace jeste neznamena, ze ho neni mozne odcizit. Pri jeho pouzivani se nacita do pameti PC, odkud ho muze utocnik ziskat.
prave ze ne. Server v takovem pripade posila nahodne vygenerovany klic, ten se nahraje do HW tokenu, v tom HW tokenu se podepise tim certifikatem a vrati se podepsana verze a ta se odesila zpet na server. Pointa je prave v tom, ze certifikat neopousti HW token, stejne jako z nej jiz nejde vytahnout, nebot takovou akci zarizeni proste neumoznuje. Navic zarizeni odmitne pouzit certifikat, ke kteremu nedostane PIN. Cipove platebni karty vyuzivaji toho sameho principu. Certifikat samotny nikdy neopousti kartu a dostat ho z ni je prace nanejvys narocna a potrebuje k dispozici kartu samotnou, softwarove to proste nejde.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: blechaluk 12. 01. 2012, 11:50:39
Pro pana radoby hackera - klikat na odkaz arbank.cz, ktery mi prisel mailem a nasledne na falesnem webu vyplnovat login udaje k bance - promin, ale pro me osobne tohle nepredstavuje absolutne zadne riziko. Takovy clovek je zkratka hlupak a driv nebo pozdeji o penize stejne prijde, ani to nemusi byt skrz internet banking.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Sandra 11. 02. 2012, 13:10:04
Zdravím, můžu se poradit? Co si myslíte o ING bance? Je to bezpečné? Díky
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Pardál II. 11. 02. 2012, 14:05:42
Možná chcete slyšet toto:Žádná banka není bezpečná!A proto nejsem jen v ING ale mám prašule rozloženy v dalších 3 peněžních ústavech!
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: alechin 12. 02. 2012, 01:31:38
Pane Lukáši Blecho a pane Alci, děkuji. Jen čtení toho, co bylo o "nedostatečném" zabezpečení řečeno mě vyčerpalo.
Nedovedu si představit, že bych tady tu demagogii řešil se stěžovatelem. Kdybych seděl na hotline některé z institucí, kam by volal, asi bych zešílel.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: alechin 13. 02. 2012, 10:47:48
jeste ma napadla jedna vec, ale nebudu mluvit sam...
"Je nám líto, ale mobilní operátor T-Mobile řeší potíže s doručováním SMS. Přihlášení pomocí Mobilního Elektronického klíče v síti T-Mobile tak pravděpodobně bude neúspěšné. Prosíme, opakujte přihlášení později. Pokud používáte Mobilní Elektronický klíč v jiné síti nebo používáte-li jiný autentizační prostředek (OEk, IEk), vaše přihlášení proběhne v pořádku."
Skutecne nemy smysl pro prihlaseni resit serepeticky ohledne autentizace TANem nebo TOKENem, spis by me to zdrzovalo a MT a sms autentizace jaksi nejsou potreba pro protokol https a to co jsem dal vyse naopak uzivatele muze v urcitou chvili pekne otravit. Jo autorizace, to je jine pivo.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: chytrak obecny 16. 02. 2012, 13:03:47
blablablabla
Po kliknutí uživatele na odkaz vedoucí na stránky plagiátora
blablablabla

 ;D jasne no, takze abych to shrnul, pro bezmozky co se prihlasuji do IB kdovy kde, pro bezmozky co jsou "ochotni" kliknout na odkaz pro pihlaseni kdovi kde, pro bezmozky co nemaji ulozeny loginsscreen ve svych oblibenych strankach, pro bezmozky bez mozku je AB vyslovene nebezpecna ;D jeste bych to doplnil tim, ze tito lide nebudou mit sve penize v bezpecni vubec nikde
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: JEANETTE 16. 02. 2012, 14:35:29
Zdravím, můžu se poradit? Co si myslíte o ING bance? Je to bezpečné? Díky
Je naprosto bezpečná, ale úrok NIC MOC, momentálně asi 1,75%
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: NIC 16. 02. 2012, 16:38:23
OK, WaxMax nám tu udělal bezp. přednášku. To vše je hezké. Jen mi nějak uniká pointa, co s tím má společného AB. Takových bank, které používají pro vstup do IB jméno/heslo je dost a dost. A i když nabízí jiné možnosti, leniví uživatelé raději zvolí tu nejjednodušší (u/p). Takže nechápu proč si brát do huby jen AB.
Pokud je uživatel tak hloupoučký a neumí dbát základních bezp. pravidel (nejen těch o přístupu k IB), tak ať si IB nezřizuje a chodí si na pobočky - tedy zvolí jinou banku.
A jinak, ty zmiňované, údajné "chyby", já jako chyby nevidím. Je fakt, že na jejich IB se dá ještě zapracovat, ale je to asi tak, jako když budete prskat při přechodu mezi Win XP a Win 8.  ;D
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: pepa 22. 04. 2012, 21:07:37
Má skušenost s airbank,pokud máte strach s  internetového zabezpečení a používáte banku jenom na zhodnocení peněz stačí
si na účtu nastavit platby přes internet na 1 korunu a peníze po vložení převést na spořící účet.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Terezka 23. 04. 2012, 17:17:11
Netuším co znamenají ty IT plky, bylo by fajn psát tak aby tomu všichni rozuměli. Každá možnost (včetně "mít doma pod polštářem") má svá rizika. A Airbank? V možnostech si nastavte limity pro IB 0Kč, pro telefon 1000 a pobočku 10.000 a já nevidím způsob, jak by mi to mohl nějaký hacker ukrást. Pokud vy ano, napište prosím přesně jakou a jak tomu předejít případně co pak dělat
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: gf 01. 05. 2012, 08:49:02
no jestli jsi nepochopila it plky od chytraka obecneho, tak uz z it nepochopis nic ;-)  Jinak zadna banka nema takove mechanismy, aby se ubranila ~blbcovi~ co nepouziva selsky mozek, tady to s it moc spolecneho nema...
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Terezka 03. 05. 2012, 08:36:47
nemám ambice pochopit cokoli z IT...

Jinak já si dávám pozor na všechny běžné věci co můžu sama ohlídat: heslo a přihlašovací jméno mám unikátní jen tam, přihlašuji se díky záložce v oblíbených pouze přes ty stejné stránky, heslo nikdo jiný nezná, přihlašuji se pouze z domova z jednoho počítače a nikdo mi nekouká přes rameno...plus tam mám ty limity že po internetu to vybrat nejde, po telefonu do 1000Kč a tam mají hodně ověřovacích mechanismů a na pobočce se za mně budou asi těžko vydávat...

takže se ptám: jak ještě můžu já sama zvýšit bezpečnost? Mně výše uvedené přijde celkem dostačující, v případě že máte opačný názor tak bych ráda o polopatické vysvětlení JAK mi to někdo může ukrást a CO proti tomu můžu uděat aby se to nestalo
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: miki 03. 05. 2012, 16:21:00
Zdravím, můžu se poradit? Co si myslíte o ING bance? Je to bezpečné? Díky
Je naprosto bezpečná, ale úrok NIC MOC, momentálně asi 1,75%
Nemáte pravdu. Pokud jste někdy zkusil přidat/změnit transakční účty, tak byste se divil jak to u nich funguje. Můžete poslat formuláře poštou, s ověřeným podpisem, ke kterému se dostane předem neznámý počet lidí, včetně pošťáka, pokud si ho nechá. A je vystaráno. K tomu, aby se pak dostal k penězům vůbec nepotřebují přístup do IB. Banku jsem na to upozornil, o změně neuvažuje, tak jsem to zrušil.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: pan chytrej 21. 06. 2012, 12:14:03
pán z IT je debil
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Hostík 08. 07. 2012, 12:33:16
Vážení, nechápu proč tolik fylosofování okolo bezpečnosti.
Všem specialistů IT sděluji jako napropstý amatér že přez IT lze ukrást cokoliv i kdyby to bylo zabezpečené 100X.
Prozradím vám všem jednu zásadní věc které se držte na věky věků. V systémech IT je  Pánembohem ten kdo stvoří SW, Vždy je někdo kdo se  umí dostat do systému , takže jistotu nemáte nikdy. Tolik k problému jištění bankovních aplikací všeobecně.
Přezto je vidět  že nejlepší obrana je  selský mozek, na to žádná IT nestačí.  ;)
Jak někteří popisovali prostě nedělat to co nesmím. Ano tímto způsobem mě  naučil pracovat v roce 1988 s počítači můj velký IT přítel.
IT je virtualita a to  co si myslíte že existuje na druhém konci  sitě není nikdy pravda.
Jeden  uživatekl tady píše o GOOGLE tak proč to svinstvo používá? Zrovna tak je  s podivem kolik lidí dá  v šanci svou reálnou existenci do virtuálního světa Fackobucku  ???
Zásadní a PRVOTNÍ  virtuální  omyl vznikl u lidského pokolení , když jeden chytrák začal přemýšlet jak by vydělal na tom že prodá krávu , a přitom ta kráva není jeho? No přece dal mu za to virtuální svět peněz.
Ano takto vznikly první virtuální papírky  zvané peníze a tam to všechno začalo. Prostě někdo přesvědčil sedláka že mu za tu krávu  dá dva zlatý plíšky,  později papírky , a ještě později už jen čísla zapsaná elektronicky do virtuálního světa Bank. A současně se objevili lapkové kteří sedláka obrali po cestě domů o plíšky  které byly stejně z mědi , potom to byly lapkové co loupily trezory v bankách a dnes to jsou koumáci co loupí elektronickoui cestou.
A vždy na to  dojeli ti hloupí sedláci, kteří se v hospodě vytahovali kolik dostali  zlatáků za jrávu, a dnes to jsou joudové a lamy které lezou na internetu  všude  a vykecávají se. Už tím dávají v šanc své informace protože  tím odhalují svou IP.
Co se týká AIRBANK: největším nedostatkem, podle toho jak zde někteří tvrdili je, že její vedení neposlouchá náměty a námitky  svých klientů a neakceptuje je. Ano , kvůli podobným chybám jsem se rozloučil s jinými bankami. Ale tady by mělo zasáhnout vedení AIRBANK  a  tyto neschopné managery , kteří se nahrnuli do AIRBANK  z jiných bank a přinesli si jen negativa od předešlích zaměstnavatelů , prostě a jednoduše takové vyrazit.
Na druhé straně co se týká vstupu do vlastního účtu  určitě by bylo bezpečnější kdyby to bylo  jištěno vstupním kodem přez SMS. I když na druhé straně nepíši číslo účtu pro vstup ale název který jsem si zvolil já sám a nevěřím že by jej kdokoliv hledal na SW detekci. Dávám příklad pro vstup do AIRBANK  - jméno účtu   1/8pkuOD6%bF!-58Li a heslo 586421%°!§JlMů(k4*/)  tak a  at to někdo prolomí .
Je  potřeba dodržovat zásady, protože ti lapkové co by se rádi dostali k vašemu účtu toho také moc neví o IT a jsou to jen TV báchorky  o tom co všechno umí.
A ti co doopravdy něco v IT umí se nedostávají do vašich účtů  ale do vládních  databází tajných služeb a pracují pro jiné tajné služby.
A pokud vás někdo bude  chtět obrat  nepotřebuje jít do vašich účtů , prostě udělá krizi a spustí inflaci a znehodnotí vám vaše peníze legálně. A jsme opět u těch  dvou virtuálních papírků za jednu krávu. :'(
Neplačte nad rozlitým mlékem. :'(
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Meda.Beda 09. 07. 2012, 10:35:23
Jestli umíš pracovat s počítačem stejně jako s češtinou, tak potěš koště...
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Perlik 13. 07. 2012, 12:11:35
Koutek jazyka českého je asi na jiných stránkách, bavme se o bance a  nezdržujte se pokude se chcete bavit o vašem  jazykovém egu.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: novaak 26. 09. 2012, 06:00:49
Já tedy nevím, rozhodně se ani náhodou nepovažuji za odborníka IT, ale "bankovní internetovnictví" používám snad od jeho dřevních začátků na naší bankovní scéně. Pamatuji i počátky telebankingu, který jsem rovněž používal před tím, než jsme si pořídili tehdy ještě primitivní vytáčené připojení k netu. A mohu říci jen jedno: Nikdy jsem s INTB neměl problém, nikdy mi nikdo z účtů nic neukradl. A to ani ten zločinný soused, o němž se tu poměrně často hovoří. Ale pro všechny, kteří trpí nějakou tou fobii, mám jednu radu: Vypněte komp a jděte svůj bankovní účet obsloužit do pobočky. Ale pozor! Vite, kolik lidí v té vaší pobočce má přístup k vašemu podpisovému vzoru? A je skutečně uložen bezpečně? Lidi, neblázněte! Mám v zásobě jedno pořekadlo, které poměrně často a rád používal Tonda Zápotocký (admin snad promine doslovnou citaci): Kdo se bojí, sere v síni.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: jasmín 23. 01. 2013, 22:52:26
Čs má virtuálni klavesnici pro číselné jméno a vlastní heslo mám 12-ti místné a sms kód na určený mobil
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: los.petros 02. 07. 2013, 15:26:02
Vážení,
rád bych se podělil o zkušenosti se zmíněným ústavem. Možná má někdo podobnou zkušenost, možná zcela jinou, tato je ale má.
 Před časem jsem se rozhodl obohatit své finanční portfolio o spořící účet a zahlédl zde na portále www.mesec.cz na téma nových ....

Zajímalo by mě jestli stejně uvažujete, když jedete po české dálnici. Jestli sepíšete všechny bezpečnostní chyby (díry, výmoly, špatné svodidla, atp) a do opravy tuto cestu prostě nepoužijete, protože se nechcete zranit/poškodit si auto.

Ano, všichni můžeme být paranoidní a člověk který se živí IT (což je Váš případ jsem pochopil) o to víc. Ale nic se nemá přehánět... Navíc zabezpečení stejně končí mezi židlí a klávesnicí...
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: angie 10. 02. 2014, 17:36:01
Prosím, nenachytejte se jako já s přeúvěrováním úvěru s navýšením peněz (myslela jsem, co ušetřím, to si vezmu)... přestože jsem v bance vše doložila, čistý plat mám víc než slušný, nikdy v minulosti jsem nevynechala jedinou splátku - natahovali mi přidělení peněz týden, tvrdili, že ověřují - to nevím, co, maximálně zaměstnavatele a registr dlužníků, kde jsem čistá jako lilie. Jednání hrozné, nikdo vám nic neřekne. Podmínky velice pochybné - nejdůležitější věci, kterých jsem si všimla: - úrok se může změnit ke dni přidělení peněz (tedy není fixní ke dni výpočtu úvěru) a tím se mohou změnit i splátky (pochybuji, že ve prospěch klienta). RPNS nakonec nebylo tak nízké, jak je prezentováno. - trvá jim to tak dlouho, že v podstatě musíte zaplatit ještě další splátku původního úvěru a Air Bank vrátit, což Vás poškodí. Navíc netušili, jaký je poplatek za předčasné splacení úvěru u mé banky - prý to počítá jejich systém automaticky, bohužel, rámcová smlouva jasně říká, že pokud budou peníze chybět, musíte si je doplatit. Nakonec jsem dostala skvělý úvěr v mé klasické České spořitelně (peníze ihned na účtu)nebo GE Money (kde mám účty) a budu raději splácet RPNS o 3% víc, neboť po tomto šílenství jsem ráda, že existují profesionální banky. Za kvalitu se holt platí. Air bank už nikdy víc! :o)
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Motylova 20. 04. 2014, 15:50:49
Díky za radu, protože jsem jedna z těch, která věřila reklamám  :D a dost vážně jsem přemýšlela, že přejdu k Air bank, tak teď to budu muset zvážit a zřejmě vybrat něco jiného...
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Meda.Beda 20. 04. 2014, 20:50:21
Jo, klidně jí věř. Pokud někdo napíše 2x RPNS (takže nejde o překlep), tak je to kráva nedojená. Patrně od obtloustlé konkurence.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Ely 10. 09. 2014, 08:57:46
Já jsem u Air Bank spokojená.
Právě jsem převedla půjčku z ČS do AB, splátka stejná, ušetřím 50 tisíc a budu splácet o tři roky kratší dobu.

Můžou si dovolit nižší úrok 9,9% a víte proč?
Když nebudete splácet, jak máte, zvednou vám úrok na asi 20-23%. Což je pouze a jen problém lidí, co si vezmou půjčku a nesplácí. A na těhle lidech si AB nahrabe peníze.
Proto může dobrým klientům nabídnout lepší podmínky.

Je pravda, že jim to trvalo týden a věta: "- úrok se může změnit ke dni přidělení peněz" je pravda, ale rozdíl u mě je ten, že přeplatím 0,2 %, což je mi upřímně jedno v porovnání s tím, co ušetřím a to nemluvím o měsíčních poplatcích.

Co se týče jejich pracovníků, zatím mi vždy dokázali poradit.
Je pravda, že ten přihlašovací systém mi taky nevyhovuje, ani systém zasílání plateb (první platbu potvrzujete kodem ze SMS, další už jen heslem), ale věřím, že s tím brzy něco udělají.
Akorát je třeba neremcat jen na fórech, ale třeba taky vznést nějaký podnět, aby s tím něco dělali.

Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Meda.Beda 10. 09. 2014, 09:15:50
Když nebudete splácet, jak máte, zvednou vám úrok na asi 20-23%. WTF?
Systém potvrzování plateb nevyhovuje proč? To se má posílat SMSka extra pro každou platbu (jaký by to mělo smysl?) nebo se to má naopak potvrzovat všechno jen heslem?
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Krtek 22. 10. 2014, 13:16:29
Já byl teda s refinancováním půjčky u AB naprosto spokojenej. Jedinej zádrhel byla moje původní banka - ERA. Nedokázali 14 dní říct kolik vlastně ještě dlužim. Půjčoval jsem si 150 tisíc a měl jsem už asi 3 splátky za sebou když jsem se rozhod refinancovat u AB. Tak mi Airbank půjčila celých 150 tisíc. Zaplatila se původní půjčka a co zbylo se použilo jako mimořádná splátka. Naprosto mi vyhovuje možnost kdykoliv dát splátku navíc. Jediná podmínka, musí to být částka alespoň jako běžná splátka nebo vyšší. Díky přechodu k AB jsem moh dávat klidně ob den mimořádný splátky. Po každý mi hned přišel nový splátkový kalendář a úroky naběhly skutečně jenom za dobu a dluhu a půjčenou částku. Takže místo 5 let jsem splácel asi 8 měsíců a místo 30 tisíc na úrocích jsem dal možná 5 (z toho většinu ještě původní ERA - PS).
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: qwertz 29. 10. 2014, 08:25:58
Vzít si půjčku u banky, která ve svých VOP má stanoven souhlas klienta se započtením nesplatných pohledávek mi moc inteligentní nepřijde. Když se bude po týdnu domáhat okamžitého splacení, jste v prdeli. Přitom k takovému obecenému ustanovení není v bance s kulturním přístupem ke klientovi důvod.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: MarekVach 03. 11. 2014, 16:24:00
Tak naše milá, férová a transparentní banka Air Bank mi zadržuje peníze. Dnes 03.11.2014 mi přišla vyšší částka (nižší jednotky milionů CZK) na můj běžný účet vedený u Air Bank. Byl jsem o tom informován zprávou v systému Air Bank, která přišla někdy zhruba v 11:50-11:55 h. V té informační zprávě stálo přesně:

"Dobrý den, pane Vachu,

na Váš účet 1xxxxxxxxx/3030 se chystáme připsat platbu ve výši x.xxx.xxx,xx korun. Nechceme Vás zbytečně obtěžovat, ale zákon je zákon (č. 253/2008 Sb,) a ten nám ukládá vysoké příchozí platby ověřit. Úplně postačí pouze stručná informace, jestli jde například o půjčku, dědictví, úspory z jiné banky, dar, splátku dluhu nebo jiný původ. Nemějte obavy, původ připsané částky pochopitelné zůstává bankovním tajemstvím. Děkujeme Vám za spolupráci.


Kateřina Topinková / Manažerka správy klientských účtů
Air Bank a.s. / člen skupiny PPF

Air Bank a.s. / Hráského 2231/25 / 148 00 Praha 11 / IČ 29045371 / společnost zapsaná u rejstříkového soudu v Praze, spisová značka B 16013."

Na tuto zprávu jsem prakticky okamžitě odpověděl, z jakého zdroje peníze pocházejí a očekával brzké odblokování, ke kterému však bohužel dosud nedošlo. Přesně ve 14:07 h jsem poprvé volal do Air Bank, že není možné, aby peníze byly tak dlouho zadržovány bez udání důvodu a že potřebuji, aby nejpozději v 15:00 h už byly připsány na můj běžný účet, že s nimi potřebuji nakládat a může mi tím vzniknout opravdu velká škoda. Paní mě ujistila, že udělá vše, co je v jejích silách, a že pokud peníze nebudou do 15:00 h připsány, že mě telefonicky zkontaktuje. Nestalo se nic, tak jsem do Air Bank volal znovu v 15:37 h a řekl jim, že od nich chci oficiální písemné prohlášení, proč došlo k zablokování prostředků, co opravňuje Air Bank peníze zadržovat a jakým způsobem bude probíhat náhrada škody za zadržované peníze pro finančního arbitra. Nevím, jestli takovéto blokování peněz peněžním ústavem má nějakou seriózní oporu v zákoně, každopádně jsem si takřka jistý, že např. u České Spořitelny by k něčemu takovému nikdy nedošlo (mám to vyzkoušené). Nestalo se mi poprvé, kdy mi Air Bank bez udání důvodu zadržuje peníze, avšak pokaždé předtím zadržování trvalo třeba 1-2 hodiny. O to podivnější je, že u toho samého zdroje a stejného účtu jsem zhruba před 3 týdny vybíral nižší částku (řádově nižší stovky tisíc CZK) a žádný problém s připsáním platby okamžitě nebyl. Tak proč by měl být nyní ? Tento příspěvek píšu na toto forum, abych samozřejmě všechny obeznámil s pochybnými praktikami Air Bank, ale také pro zamyšlení se, jestli ten o něco méně směšný úrok než u konkurence na spořicím účtě stojí za případné škody, které Air Bank může tímto svým počínáním napáchat. Air Bank jsem samozřejmě oznámil, že mi tímto jejich jednáním může vzniknout velká škoda (může jít teoreticky až o stovky tisíc CZK), z telefonického hovoru nebylo patrné, že by je to nějak zajímalo. Každopádně peníze mi blokují stále a nemyslím si, že by úrok 1,10 % p.a. na spořícím účtě (a to navíc pouze do 250.000 CZK) tyto občasné a nenadálé nepříjemnosti nějakým způsobem kompenzoval. Spíše bych řekl, že se z této banky stala regulerní žumpa.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: qwertz 03. 11. 2014, 16:31:59
Tak nabízí se otázka, proč tedy vedete účet u Airbank a ne např. u zmiňované České Spořitelny. mimochodem s těmito obraty byste byl klient kategorie Erste Premier a Airbank vám pak nemá co nabídnout.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Marek Vach 03. 11. 2014, 22:57:31
Edit: Aby toho nebylo málo, tak nejenže Air Bank dosud nepřipsala příchozí platbu, ona dosud ani neuvedla důvod blokace a co víc, dnes se mi pokoušela poslat peníze (cca 30.000 CZK) přítelkyně a byla zablokována dokonce i tato platba. Tak bych se chtěl zeptat, co může být tak podezřelého nebo nekalého na převodu částky 30.000 CZK ? Tohle je už naprostý výsměch, to by mohli bloknout pro podezření i převod 25 CZK, které bych poslal kamarádovi na pivo z důvodu, že se jedná o financování terorismu. Obávám se, že za těch 25 CZK by si pak ten terorista koupil tak akorát jízdenku do MHD.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Marek Vach 03. 11. 2014, 23:03:31
Tak nabízí se otázka, proč tedy vedete účet u Airbank a ne např. u zmiňované České Spořitelny. mimochodem s těmito obraty byste byl klient kategorie Erste Premier a Airbank vám pak nemá co nabídnout.

Protože Air Bank, když začínala, tak měla na spořáku 2,50 % p.a. (já jako jeden z prvních klientů dokonce 2,70 % p.a.), teď už je to jen žumpa, která asi opravdu nemá, co nabídnout. Já si však nejsem vědom ani toho, že by premiové bankovnictví bylo nějaké terno. Když banka nabízí vysoce úročené účty, to už je sám o sobě velice slušný důvod u ní mít peníze. Nevěřím, že by Česká Spořitelna i na nejpremiovějším produktu nabídla alespoň srovnatelné podmínky (co se týče úroků) jako Air Bank. Zase na druhou stranu je pravda, že tohle by se u ní asi nestalo a to může být také dost zásadní důvod akceptovat i mnohem nižší úroky, protože teď tou blokací, ikdyby byla jen na 1 den, můžou napáchat tolik škody, že se to tím zásadně lepším úročením účtu nevykompenzuje za celý rok. Shrnuto do kostky, Air Bank už je jen žumpa a není o co stát, její reklamy jsou směšné a tak trochu si v nich sami sobě protiřečí. Dříve tato banka byla použitelná, teď již není
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Krtek 04. 11. 2014, 08:34:24
Takový starosti bych chtěl mít jestli mi pár milionů přistane na účet o hodinu dřív nebo o 3 dýl. Zrovna u takový ČS by to mohlo trvat i do druhýho dne. Celkem by mně zajímalo jaký škody vzniknou jejich včasnym nepřipsánim. Airbank nevede účty pro podnikatele a pochybuju že soukromá osoba dokáže peníze protočit tak aby za den měla zisk pár set tisíc.
Jestli někdo čeká na miliony aby měl na rohlíky tak ho lituju.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Patrik Chrz 04. 11. 2014, 11:49:24
Představ si, že máš možnost výhodně něco koupit (dům, akcie, letenky, zlato, umění, cizí měnu,...) a z této koupě sejde. Vznikne ti škoda v podobě ušlého zisku.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Jan Slanina 04. 11. 2014, 12:07:40
Představ si, že máš možnost výhodně něco koupit (dům, akcie, letenky, zlato, umění, cizí měnu,...) a z této koupě sejde. Vznikne ti škoda v podobě ušlého zisku.

Tohle nedává smysl. Buď jste uzavřel smlouvu nebo neuzavřel. Pokud uzavřel, pozdní zaplacení bez další akce protistrany nemá vliv. Pokud neuzavřel, je obtížné prokazovat, že byste uzavřel, resp. že by s Vámi protistrana uzavřela.

Škoda může vzniknout tím, že Vám protistrana od již uzavřené smlouvy odstoupí, že uplatní smluvní pokutu, bude po Vás chtít úrok z prodlení a podobně.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Patrik Chrz 04. 11. 2014, 12:21:08
V některých případech je nutné platit okamžitě.
Např. chci koupit cizí měnu za hotové ve směnárně - musím mít hotovost v českých korunách. Stejně tak mohu mít možnost zakoupit zlatý slitek, ať už v akci od nějaké firmy nebo od soukromé osoby, která potřebuje peníze rychle. Mohu takto koupit i jiné věci, třeba auto (dost často je v inzerátech "při rychlém jednání sleva), nebo třeba je výhodný kurz na sportovní sázky, opět musím mít peníze, nemohu ji uzavřít s tím, že zaplatím někdy později.

Takže ztráta ušlého zisku je naprosto reálná, bohužel její prokazatelnost je omezená a na to banka hraje, šance domoci se nějaké náhrady je minimální, proto je lepší mít banku, kde se člověk do podobného problému nedostane.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Krtek 04. 11. 2014, 12:50:45
Díky za upřesnění. No nicméně mi furt nesedí to blbnutí s půldnem zdržení. Pokud stěžovatel brečí že mu není ještě připsaná částka několik málo milionů, jak jí dokáže IHNED po připsání z banky vybrat aby jí použil ? Pokud vim, snad všechny banky chtěji větší výběry (někdy stačí i 100 tisíc) hlásit předem jinak je nemusí vydat. A při použití peněz převodem se taky musí počítat s tim že protistraně peníze dorazí spíš až druhý den. A celkem by mně zajímalo kdo má týdenní limit na platby v milionech. Tohle mi celé přijde jako hledání pomyslné hole na bitého psa.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Patrik Chrz 04. 11. 2014, 13:35:17
Tak třeba mBank umožňuje vybrat peníze z bankomatu až do výše (bez jedné koruny) miliardy korun (teoreticky, nejvíce jsem zkoušel 240 000 Kč na 3 výběry těsně po sobě), na převody nemají některé banky limit vůbec, i když i zde jsem se setkal s problémem, že když jsem převáděl více než 300 000 Kč u mBank, tak mi částka převést nešla, ale  šlo to rozdělit na několik menších plateb. Air Bank má sice limit (tuším lze nastavit do milionu), ale při převodu osobně na pobočce není limit žádný.
Ohledně doby převodu - v rámci banky je u většiny bank okamžitě (někde jen v pracovní době, např. Poštovní spořitelna, někde s několika minutovým zpožděním, např. Wüstenrot, někde jak kdy - někdy jde, někdy nejde, např. Equa), do druhé banky do druhého dne (ovšem platba se musí zadat do určité doby). Zdržení několika hodin tak může mít opravdu následky, že platba do místa určení dorazí pozdě. I kdyby to bylo o  jeden den, je to pozdě. Někdy hraje roli i doba odeslání, když se platba odešle večer, dorazí zpravidla už druhý den ráno, některé banky (včerně Air Bank) umožňují zadat ještě D+0 ráno, ale taková platba dorazí zpravidla až odpoledne.
Zkrátka je špatné, nemohu-li se na svoji banku spolehnout :(.
Ono to souvisí s tím, jak pracují velké firmy - málo kdy je zaměstnanec sankcionován za to, že něco neudělá (včas), většinou je sankcionován za to že něco udělá (špatně). Takže pokud už platbu zablokuje, tak pro její odblokování bude chtít souhlas minimálně někoho dalšího (princip koletivní odpovědnosti). V případě stížnosti klienta operátor  na infolince tuto někam zaznamená do podnikového CRM a dál se o to nezajímá (nezvedne sluchátko a nezavolá kolegovi - "hele Franto, ten Vach furt prudí, nemůžete se na to mrknout a trochu to pošťouchnout?"), nic ho k tomu nenutí,  za aktivitu nebude nijak odměněn. Naopak kdyby platbu uvolnil z vlastní vůle a později se ukázalo že neměl, hrozil  by mu postih. Různá call centra, kde operátor nemůže vůbec nic, krom toto, že za podnikového IS zadá klientův  požadavek, který si někdy někdo přečte, aby ho identifikoval a předal někomu k řešení, tento postup jen neustále "zdokonalují" a hlavně prodlužují. Ten, kdo danou věc řeší, není v kontaktu se zákazníkem, není stresován tím, že mu zákazník pořád volá a zase ten, kdo v kontaktu se zákazníkem je, s tím nemůže nic udělat, krom toho, že do záznamu napíše už třetí urgenci. A banky nic nenutí tyto systémy měnit. A to je otázkou, jak dlouho by byla platba blokovaná, kdyby klient neprudil a jen útrpně čekal.

A k těm blokovaným milionům - nemusel chtít použít celou částku, možná šlo jen o její část, ale jaksi když to bylo blokované, nemohl s tím nic dělat.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: MarekVach 04. 11. 2014, 23:50:49
Omlouvám se, že jsem nemohl odepsat dřív, měl jsem celý den práce a nepříjemností (nutno znovu zopakovat, že pouze a jen kvůli Air Bank) nad hlavu. Situace pokročila následovně. Dnes někdy v 9:00 h ráno mi Air Bank zadržovanou vysokou příchozí platbu v řádu jednotek milionů CZK skutečně připsala s následujícím doprovodným textem:

"Dobrý den, pane Vachu,

máme pro Vás zprávu o příchozí platbě na Váš účet.

V některých případech musíme platbu prověřit, než Vám ji připíšeme na účet. A přesně to se stalo. Když jste k nám volal, neměli naši operátoři k dispozici informaci, že platbu prověřujeme, proto předpokládali, že ji budete mít na účtu do 15:00.

Platbu jsme připsali na Váš účet hned, jak to bylo možné, tedy 4.11. ráno. Nemusíte se bát, všechno proběhlo v souladu s našimi obchodními podmínkami.

Pokud byste cokoliv dalšího potřeboval, můžete nám jednoduše zavolat na 840 30 30 30 denně od 7:00 do 22:00 hodin nebo nám napište na info@airbank.cz.

Přejeme Vám příjemný den

Hana Kozlová / Správa klientských účtů
Air Bank / člen skupiny PPF


Air Bank a.s. / Hráského 2231/25 / 148 00 Praha 11 / IČ 29045371 / společnost zapsaná u rejstříkového soudu v Praze, spisová značka B 16013."


Zároveň s touto platbou byla připsána i platba od přítelkyně ve výši zmiňovaných cca 30.000 CZK, která byla i přes svou nízkou částku zadržována. Dále následovalo to, že jsem tedy šel do Air Bank konečně nakládat se svými penězi. A inu, co ono se nestalo ! Zadal jsem celkem 6 plateb (z toho 5 plateb bylo do Air Bank a 1 platba do UniCredit Bank), z toho jsou nyní zadržované minimálně 3 platby (všechno Air Bank) a jak je to s platbou známému do UniCredit Bank nemám momentálně tušení, protože jestli peníze jsou/nejsou blokované zjistím až zítra, pokud mu na účet do UniCredit Bank dorazí/nedorazí. Teoreticky se tedy může jednat až o 4 z 6 plateb !!! A teď by mě tedy opravdu zajímalo, co vede Air Bank k tomu domnívat se, že se s penězi děje něco nekalého (ve své zprávě bance jsem Air Bank i přizval do této diskuze, aby měli právo se k tomuto vyjádřit a zadržování objasnit), protože když to shrnu, tak vlastně jediné 2 platby, které na cílové účty dorazily, jsou platba 4.000 CZK na účet přítelkyně a 20.000 CZK na účet bratra. Mezi zadržovanými platbami však jsou i vrácená platba přítelkyni (cca 30.000 CZK) a platba bratrovi v řádu statisíců CZK. Pokud bych to tedy z těchto indicií, které mám k dispozici, měl nějak pochopit, tak bych to pochopil tak, že z mého účtu je podezřelá každá transakce nad zhruba 20.000 CZK. Přijde Vám toto počínání banky normální a v pořádku ? Ještě bych rád dodal, že všechny provedené platby (příchozí i odchozí) k jednotlivým osobám / společnostem, jsem již ke každé v minulosti alespoň 1x provedl a vše bylo bez problémů. Tak proč by s tím nyní měl být problém ? Proč by měla Air Bank zadržovat převod v řádu statisíců mezi mnou a mým bratrem, když už jsme si v minulosti takto peníze mezi sebou posílali snad 100x ? Proč by měla Air Bank zadržovat platbu mezi mnou a mou přítelkyní, když jsem dnes vracel peníze, které mi včera půjčila (odesílal jsem naprosto na haléř stejnou částku) a rozdíl mezi odesláním platby od přítelkyně a poté navrácení ode mě, dělilo snad jen pár hodin. Z toho zase usuzuji, že se platby v systému prostě bloknou a nikdo z oprávněných lidí z Air Bank se na tyto převody za celý den ani nepodíval, protože by tyto platby musely být okamžitě provedeny bez jakéhokoliv podezření. Podle mého názoru Air Bank tyto platby pouze zcela záměrně a účelově zadržuje pro svůj prospěch a to z toho důvodu, že když se platby v systému jeden den odečtou a na cílový účet se doručí až následující den hned ráno, nemusí za tyto peníze platit úroky. Jiné vysvětlení pro to nemám. Požádal jsem tedy Air Bank, aby mi zaslala oficiální písemné (teď už písemná) prohlášení na mou korespondenční adresu ke všem celkem 4 případům zadržování plateb, kde žádám:

a) Proč došlo k zablokování prostředků ? A v případě, že z důvodu, že se jedná o "podezřelou transakci", tak i popsat proces, podle kterého banka vyhodnotila každou jednotlivou transakci jako podezřelou (protože se všemi osobami, kterým jsem dnes posílal peníze, jsem již v minulosti nějaké převody měl a nikdy k žádnému zablokování nedošlo).
b) Co opravňuje Air Bank prostředky zadržovat ? A odkaz na příslušný zákon
c) Jakým způsobem bude probíhat náhrada způsobené škody za zadržované peníze ?

Dále, jak jsem již dříve uvedl, přizval jsem Air Bank do této diskuze, aby se k celé záležitosti vyjádřila. O dalším průběhu zadržování všech peněz/plateb Vás samozřejmě budu informovat.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Jonas 05. 11. 2014, 00:39:08
Jak se říká: pro dobrotu na žebrotu. Kdyby Air Bank využívala lhůt pro provedení platebních operací a nehrála si na hodiny a trasparentnost, tak prověří původ prostředků a v klidu ke konci dne peníze připíše a klient nebude mít pocit, že někde něco "zadržela" apod. nesmysly.
Stejně tak u odchozích plateb. Pokud fyzické osobě přijdou na účet miliony, které je obratem přepošle jinam, tak je to ukázkový případ situace, kdy banka musí prověřovat, zda nejde o podezřelý obchod. Pokud by byl vyhodnocen jako podezřelý obchod, tak se platba hlásí na FAÚ a ze zákona pozdržuje o 24 hodin. Dokonce je možné za určitých okolností platbu pozdržet až o 72 hodina, ale MF odpovídá za případnou škodu klienta.
Závěr je jednoduchý: pokud jsme pořád v rámci zákonných lhůt pro provedení platebních styku, tak tu jen ze sebe děláte ňoumu, který si není schopný naplánovat finanční toky tak, abyste tam měl rezervu na převody.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Marek Vach 05. 11. 2014, 01:11:15
Jak se říká: pro dobrotu na žebrotu. Kdyby Air Bank využívala lhůt pro provedení platebních operací a nehrála si na hodiny a trasparentnost, tak prověří původ prostředků a v klidu ke konci dne peníze připíše a klient nebude mít pocit, že někde něco "zadržela" apod. nesmysly.
Stejně tak u odchozích plateb. Pokud fyzické osobě přijdou na účet miliony, které je obratem přepošle jinam, tak je to ukázkový případ situace, kdy banka musí prověřovat, zda nejde o podezřelý obchod. Pokud by byl vyhodnocen jako podezřelý obchod, tak se platba hlásí na FAÚ a ze zákona pozdržuje o 24 hodin. Dokonce je možné za určitých okolností platbu pozdržet až o 72 hodina, ale MF odpovídá za případnou škodu klienta.
Závěr je jednoduchý: pokud jsme pořád v rámci zákonných lhůt pro provedení platebních styku, tak tu jen ze sebe děláte ňoumu, který si není schopný naplánovat finanční toky tak, abyste tam měl rezervu na převody.

Celkem by mě zajímalo, jak taková banka může prověřit původ prostředků, když jediné informace, co o těch jednotlivých platbách má je, kdo tu platbu odeslal, kdy jí odeslal a kolik peněz poslal ? Kdyby Air Bank tu platbu připsala alespoň ke konci dne, jak píšete, tak bych nenamítl ani slovo, ale ona ji 1) Ke konci dne nepřipsala, připsala ji až následující den, což nesplňuje termín. 2) myslím, že je to právě Air Bank, která se chlubí tím, že platby dokáže zpracovat a vyřídit velmi rychle. Pokud nějakému klientovi platbu rychle vyřídí (tuším, že už zde někdo zmiňoval (asi Patrik?), že převod z Air Bank do FIO Banky trval snad řádově desítky minut) a jinému by tuto platbu vyřídila D+2, je to velmi diskriminační.

Pokud fyzické osobě přijdou na účet miliony (které netrpělivě očekává několik dní a pak jí jsou ještě další den pozdrženy) a po odblokování je přepošle jinam, tak se velmi pravděpodobně jedná o klienta, který má naplánováno, jak se svými penězmi naloží (obzvlášť v případě, kdy mu banka, u které má vedený účet, na který mu tyto miliony dorazí, nemá vlastně moc, co nabídnout). Jedná se o naprosto logický a očekávaný krok.

Ještě bych se na závěr zeptal Vás, jakým způsobem byste v tomto případě plánoval finanční toky Vy, kdybyste spoustu peněz potřeboval mít i v jiných aktivech nebo investicích a zároveň byste neměl kapitál přesahující 100 M CZK ? Píšu záměrně minimálně 100 M CZK, protože ikdybyste měl majetek řekněme 50 M CZK (v různých aktivech), tak byste se do této situace dostat mohl velice snadno. Prostě ne každý si může dovolit několik milionů CZK postrádat i třeba na pár dní a ne každý si tyto miliony CZK může vzít i z jiného zdroje. Tolik asi k tomu plánování finančních toků z mé strany.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Kryšpín 05. 11. 2014, 07:29:16
Pokud fyzické osobě přijdou na účet miliony (které netrpělivě očekává několik dní
Zeptal bych se odesílatele, proč tedy ty netrpělivě očekávané miliony neposlal rovnou o těch několik dní dříve.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: MarekVach 08. 11. 2014, 15:25:22
Od mého posledního příspěvku byly všechny platby hned další den ráno připsány na příslušné účty a tím to nesmyslné zadržování prakticky skončilo. Jako ponaučení z toho si vezmu to, že Air Bank je prostě banka pro socky, ať říká kdo chce, co chce. Vlastně to i sama banka v jedné své reklamě dokládá tím, že "nabízí stejné výhodné podmínky pro všechny", což je samozřejmě pro movitější klienty demotivující. Demotivující je i to, že nejvýhodnější úrokové sazby na svém spořícím účtě nabízí jen do určité výše (250 tisíc pro nové klienty a 1 M pro jedny z prvních klientů). Když o peníze nemají zájem, proč jim je cpát ? Odteď budu všechny větší peníze točit asi přes svůj běžný účet u FIO Banky, tam by k žádným podobným obstrukcím docházet nemělo. Air Bank budu využívat už jen k tomu, že když mi přijde pár korun měsíčně z kampeliček za úroky, tak si je tam hezky všechny ten den vyberu přes bankomat a můj zůstatek na účtě u  Air Bank bude po většinu roku zhruba 12 CZK. Rovněž si tam u nich při každé návštěvě nezapomenu dát kafe a s sebou si odnesu tu malou lahev Dobré Vody, kterou Air Bank zdarma dává. Když se Air Bank touto cestou vydala, proč jí v tom bránit ? Když začne Air Bank využívat každý jako já odteď, jistě z ní bude prosperující společnost, která si bude moci dovolit na pobočce 4 bankéře nějakých 13 hodin denně, 7 dní v týdnu jako má nyní. Ostatně to vypadá, že takový klient je pro Air Bank bonitnější, alespoň tak usuzuji z počínání všech bankéřů Air Bank z mých dosavadních návštěv.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Jan Slanina 08. 11. 2014, 23:26:41
Myslím, že z obchodního modelu Air Bank je evidentní, že skutečně necílí na nějakou superbohatou klientelu, která má individuální požadavky. A protože já takové individuální požadavky nemám, tak mi to naprosto vyhovuje. Pokud by bylo po mém, klidně by mohli zavřít pobočky nebo aspoň přestat vařit to kafe a dávat vodu.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: qwertz 09. 11. 2014, 09:15:47
Tak ono záleží, co od banky vlastně chcete. Jestli vám vadí nedostatečná komunikace Airbank, pak ve FIO přeji hodně zdaru :-).
Kvalita banky a jejích služeb se nepozná podle dosud bezproblémového fungování. Kvalita se pozná v momentě, kdy vznikne nějaký problém a je potřeba ho řešit. Jinak byste mohl specifikovat, co to je kategorie "banka pro socky".
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Intri 09. 11. 2014, 11:44:28
Myslím, že z obchodního modelu Air Bank je evidentní, že skutečně necílí na nějakou superbohatou klientelu, která má individuální požadavky. A protože já takové individuální požadavky nemám, tak mi to naprosto vyhovuje. Pokud by bylo po mém, klidně by mohli zavřít pobočky nebo aspoň přestat vařit to kafe a dávat vodu.

Vaše názory mě dokážou opravdu udivit. Dle vás je všechno jen a pouze o penězích, a to opravdu do každé koruny. Vážně vás nenapadá, že taková gesta (jako že vám právě uvaří kafe a dají vodu) mají být projevem toho, že si vás váží? Jasně, ve výsledku jde jen o to, aby se to klientům líbilo, přibylo jich víc a víc a byly větší výdělky. Jenže jsou dva základní způsoby, jak vydělávat - buď na tom, že zákazníka sedřete z každého haléře, který má, a budete sázet na to, že lidí je na světě dost, aby se mohli nespokojení zákazníci točit s novými přivedenými reklamou (typické chování levných firem), nebo na tom, že se bude váš zákazník cítit skvěle, bude vás a vaše produkty doporučovat dalším a postupně si vybudujete špičkové a respektované jméno.

Ve vašem případě je zjevné, že pro vás je správná pouze ta první varianta. Přitom většina lidí by selským rozumem volila určitě tu druhou. To je taky jeden z důvodů, proč budu např. jezdit RegioJetem, i pokud zvedne ceny nad konkurenci - nabízí služby a péči o zákazníka, jakou konkurence jednoduše nenabízí.

Stejné je to s Air Bank. Navenek je jejich business modelem spokojený zákazník, byť samozřejmě s motivací co nejvyšších zisků. To, zda je to pouze lákadlo na nové klienty, nebo jim jde o spokojeného zákazníka i uvnitř, se uvidí především až časem, na to je AB pořád ještě příliš mladá. Obecně platí, že pokud pokud péče o spokojenost zákazníka není navenek i vevnitř, model dříve nebo později přestane růst, nebo selže úplně.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Bivoj 09. 11. 2014, 16:50:34
No, zjevně se jim obchodní model "spokojený zákazník" úplně nedaří.
Já jsem zastáncem toho dělat věci naplno. Tj. buďto dělat všechno pro spokojenost zákazníka (a pak to znamená buď mít procesy, aby se prověřování podezřelé transakce stihlo rychle) nebo naopak opravdu dávat jen základní servis. Nezvládnuté ověřování transakce jim odradí rozhodně víc zákazníků než absence kávy na pobočkách. Polovičatý model mi nedává smysl.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: MarekVach 22. 12. 2014, 18:43:32
Dnes jsem z jistého důvodu potřeboval zadat platbu z Air Bank (jinak využívám již pouze FIO) a stalo se to samé jako vždy - tu platbu zadržují bez udání důvodu. Prakticky nic nového, bez udání důvodu mi zadržují každou platbu řekněme 10.000+ CZK. Jen jsem chtěl poreferovat, že se vůbec nic nezměnilo, to je vše.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: v.sp 22. 12. 2014, 19:11:10
No, takže jste musel v listopadu vysvětovat bance příchozí platbu několika milionů. A od té doby si holt banka na Vás zasedla a kontroluje i nižší platby, prostě jste spadl do kategorie podezřelých. To je sice nepříjemné (a taky bych asi šel někam jinam), ale není to "bez důvodu".
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Kryšpín 22. 12. 2014, 21:42:51
To tu fakt dlouho nebylo... Se*ete to, s prominutím, i do dalších fór než je Měšec a Finexpert? Začínám mít dojem, že vám někdo z AB majznul manželku nebo přítelkyni  >:(.
Název: Re:Lesk a bída AirBank - neuvěřitelná zkušenost (dobrá)
Přispěvatel: Honza 16. 01. 2015, 15:09:39
Pěkný den ve spolek. Když jsme u lesku a bídy, udělal jsem dnes s AB zkušenost, která relativizuje poučky v tom smyslu, že bezpoplatkové banky nabízejí logicky o něco horší servis. No nevím. Předtím jsem byl u jedné banky z "velké pětky" a občas jsem si  něco převedl z účtu v dalekém Japonsku. Obvykle to bylo tak 4-6 pracovních dnů, než peníze dorazily na účet v ČR. Dnes jsem zase něco z Japanu poslal domů a když jsem asi o 8 hodin později večer zkontroloval účet u AB, peníze už tam byly! Za 200 Kč poplatek, zatímco dříve u renomované banky to bylo 800 Kč a 5 dní. Příjemné překvapení za které prostě AB musím pochválit. AB sice zatím nevydává kreditky, ale jinak nevidím nic, co by mě nutilo vzpomínat na časy u velké, kvalitní banky s údajným individuálním přístupem.  Chce to ještě ty kreditky, pár poboček navíc a hlavně víc vlastních bankomatů.







Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Patrik Chrz 18. 01. 2015, 19:55:40
Ta doba doručení závisí na více faktorech, třeba i na tom, zda platba jde přes korespondenční banku. Navíc nemusí jít vždy stejnou cestou.

Co se týče poplatku, většinou záleží více na kurzu (ten Air Bank zrovna zázračný nemá), u větších plateb bych neřešil platbu jinak, než přes devizové společnosti - dost se ušetří na kurzu (i několik procent částky), někdy i na poplatku.
Pokud jde o drobnou platbu, tak je nejvýhodnější Zuno, sice nemá taky zrovna zázračné kurzy (ostatně jako Air Bank), ale zase má všechny příchozí platby (včetně zahraničních) zdarma.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Táňa 16. 02. 2015, 20:39:53
Dobrý den,

za sebe mohu říci, že jsem se službami AirBanky nadmíru spokojená. Uživatel pravděpodobně nemá zkušenosti s ostatními bankami, kde zase já jsem na oplátku byla .. no jemně řečeno hodně nespokojená. Takže asi je vše věc názoru, ale z mojí strany mohu jen Airbanku pouze pochválit, líbí se a jsem ráda, že mohu být jejím klientem.

Hezký den Táňa
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Patrik Chrz 17. 02. 2015, 06:59:21
Já bych to rozdělil na "vlastnosti" a "chyby".
To, jaké má Air Bank ceny, případně jaký zvolila "layout" internetového bankovnictví řadím mezi vlastnosti - ne vše mi vyhovuje, vzhledem k tomu, že bydlím v Praze a mám jejich bankomaty dostupné, tak mi nevadí poplatek u Malého tarifu za výběr z cizího bankomatu (platit 100 kč měsíčně za Velký tarif je při současné nabídce na trhu čiré bláznovství), ale internetové bankovnictví, která zkrátka nejde používat v mobilních prohlížečích by pro mne bylo dost podstatnou překážkou.

Naopak chyby (různé nefunkčnosti) napravuje Air Bank celkem rychle a hlavně (co ostatní banky nedělají) - KOMUNIKUJE se zákazníky. Přizná, že má chybu (když zavoláte na telefonickou podporu libovolné banky, že vám něco nejde, na 99 % dostatnete odpověď, že "u nich je vše v pořádku" a že máte hledat chybu u sebe, pak se dočtete na fórech, že to nejde nikomu), omluví se za ni, někdy poskytne i kompenzaci. Je to součást marketingové strategie "i banku můžete mít rádi" a přestože její produkty nejsou nejvýhodnější na trhu, spoustě klientů stačí to, že jsou nadprůměrné a že banka drží nějaký konstantní směr už od založení (žádné zběsilé změny sazebníku každý rok podle toho, jak zrovna vyšla účetnímu výsledovka).

Jasně, má mouchy, kamarád s nima má problémy kvůli zadržování větších plateb (banka si až přehnaně přísně vykládá zákony proti praní špinavých peněz), ale to se asi většiny lidí týkat nebude.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: asdfghjkl 24. 08. 2015, 22:21:53
Umoznuje jiz Airbank autorizovat kazdou jednotlivou platbu (pripadne tvorbu a zmenu sablony) samostatným kodem v SMS zprave? Nebo ti ignoranti dodneska nevi, co je dvoukanalova autorizace, a omlouvaji to uzivatelskou privetivosti?
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: tommar007 25. 08. 2015, 07:30:52
Umožňuje. Přihlásíš se, zadáš platbu, potvrdíš SMSkou. Odhlásíš se, znovu se přihlásíš, zadáš platbu, potvrdíš SMSkou. A tak pořád dokola. BTW kolika lidem už vybílili účet kvůli tomu, že je nutné SMSkou potvrdit jen první platbu (a v mobilním bankovnictví se dokonce nepotvrzuje ani ta první)?
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: qwertz 25. 08. 2015, 21:23:49
Marny ted dela uzitecneho idiota Airbance? Tuhle kolosalni cipovinu doporucoval i oficialni kanal AB na Xychtbůčku.

https://cs-cz.facebook.com/Airbank/posts/601675166535188

Navrhovat opatření "typu po každé platbě se odhlašte" v době, kdy je malware schopen ve zlomku sekundy provést množství operací, může jen méně bystrý jedinec s IQ houpacího koně. FIO vám holt šláplo na bebínko, tak teď budete svoje výkřiky směrovat do diskuzí k AB, kam jste naštvaně přešel, že?
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: tommar007 26. 08. 2015, 07:18:19
Odpověď na otázku, kolika lidem se to stalo, by nebyla? BTW předpokládám, že nevybíráš kartou z bankomatu, protože tam je pravděpodobnost zneužití řádově vyšší. A co takové nakupování na internetu, fuj tajbl...
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: qwertz 27. 08. 2015, 18:19:04
Pane Marný, je-li smyslem vaší stupidní otázky zjistit, zda je tento jev běžný, doporučují použít google a zadat hesla jako "internetbanking", "fraud", "credentials" "vulnerability" .... - pokud to ovšem nepřesahuje vaše intelektuální schopnosti. Přesné číslo vám nikdo neřekne a neexistuje ani způsob jak ho zjistit.

Rozumy s pravděpodobností si nechte, protože nevíte, co tento termín znamená a nemá asi smysl ptát se vás na to jak jste to stanovil nebo spočítal. :-D Zneužití karty je samozřejmě zcela jiný případ, protože zákon  významně omezuje odpovědnost držitele karty. Totéž platí pro nákupy na internetu (jsou-li provedeny kartou), u jiných typů plateb riziko ovlivňujete volbou seriozního obchodu.

V případě internetbankingu se můžete stát obětí zero-day exploitu, hijack dns, MITM útoku,... a v mnoha případech máte jako běžný klient prakticky nulovou možnost tomu sám aktivně zabránit. Vyjma ověření nezávislým kanálem.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: tommar007 28. 08. 2015, 07:16:54
Jo, Google najde věcí... Doporučuji zadat věci jako vesmírní ještírci, Aštar Šeran a podobně  8).
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Marek Vach 02. 03. 2016, 19:25:03
Jsou to uplný ko*oti tahle banka. Dneska už mi instantně nepřipsali ani platbu ve výši 3.000 CZK od mého bratra a schvalují ji (zřejmě jako podezřelou platbu - jak by ne, když je v takové výši a od rodinného příslušníka...) již několik hodin. Ze začátku tahle banka byla fajn, teď je z ní už bohužel jen s*ačka toho největšího ražení.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Michal 19. 03. 2018, 10:04:06
Přihlášení z internetové kavárny? K účtu? To jako fakt? A to děláte v IT? Taková věc jako přihlášení z kavárny by mne fakt nenapadla. Samo o sobě je to nebezpečné. Asi jste "odborník" na slovo vzatý.
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Bankman 03. 10. 2019, 08:21:31
Nemá smysl zakládat nové téma k AirBank. Podle mne je AirBank skvělá. Chybičky uvedené v začátku topicu jsou už vyřešené. Líbí se mi že
- AirBank nepotřebuje pobočky s hotovostní přepážkou  - má bankomaty a vkladomaty - dokonce i bezkontaktní - nepotřebuje množství úředníků.
- AirBank má dobře chráněný IB přes mobilní aplikaci - dokonce můžeš přes její "klíč" schvalovat nejen platby, ale už i samotný přístup do IB
- AirBank dává zdarma kromě karet i nálepky, které jsou použitelné i v bezkontaktních bankomatech
- AirBank má IB pro uživatele velmi vstřícný, rychlý
- AirBank je podle mých zkušeností pro běžného uživatele lepší než banky co jsem vyzkoušela (ČSOB, KB, Equa, Č.Spořitelna, o mBank ani nemluvě - to je samo o sobě katastrofa!)
- AirBank má mnoho dalších výhod, nemá smysl je zde všechny vyjmenovávat, stačí si založit účet na zkoušku (teď dávají bonus 500 Kč)
Název: Re:Lesk a bída AirBank
Přispěvatel: Patrik Chrz 03. 10. 2019, 10:19:57
Je fakt, že Air trochu "zaspala", komunikace, ať už všeobecná (na FB, v mailu,..) je stále za 1, v tom je na trhu asi nejlepší, co se týče podmínek, tak přece jen začíná ztrácet.
Je čím dál více bank, které v základu (tedy zdarma a bez podmínek) mají alespoň nějaký výběr z cizího bankomatu (Fio, Equa, mBank, Creditas/Richee, Hello) když už ne všechny, lepší kurzy (Creditas/Richee, na kreditkách Hello), lepší úroky na spořícím účtu (Hello, Creditas/Richee).