Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Autor Téma: Paušální zdanění a příjmy z USA  (Přečteno 1601 krát)

Offline edmund_

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 1
    • Zobrazit profil
Paušální zdanění a příjmy z USA
« kdy: 27. 12. 2023, 00:06:18 »
Dobrý den,

jsem OSVČ, Čech, mám příjmy z ČR, kde pracuji jako živnostník pro IT herní firmu (cca 1 125 000 Kč ročně).
Jsem herní vývojář, a prodávám i svoje vlastní hry na americké platformě Steam. Doteď jsem odtud měl vždy <400 tisíc ročně, ale příští rok čekám cca 1 200 000 kvůli vydání nové hry. Očekávám tedy celkový příjem cca 2 300 000 Kč.

Nemám s.r.o. ani nic takového, dříve jsem danil klasicky výdajovým paušálem 60% a dělal si daně sám.
Teď jsem už druhým rokem v paušálním zdanění, a vždy jsem měl pod 1 milion celkově i s USA, takže jsem nic moc nemusel řešit.

Přemýšlím, jestli mám na další rok zůstat v paušálním zdanění nebo přejít zpět na klasický výdajový paušál.
Navíc nade mnou visí meč hranice 2 miliony pro plátce DPH - ale o tom právě čtu, že to platí jen pro TUZEMSKÉ příjmy, a USA se do toho nezapočítává. Takže bych nebyl plátce DPH, pokud bych v IT firmě vydělal pod 2M.

Ale - v paušálním zdanění se asi počítají všechny příjmy? Doteď jsem měl i s USA příjmy pod milion, což je 1. pásmo, takže jsem ani nemusel uvažovat o přechodu do vyššího pásma a nebo jestli musím do této hranice započítávat i příjmy z USA? A pokud všechny moje příjmy spadají do třídy výdajů 60% (příjem z IT činnosti), tato pásma se počítají jinak a teoreticky bych tedy mohl zůstat ve 2. pásmu i kdybych měl příjem 1 999 999 Kč?

Jak to tedy je?
1) musím při výpočtu paušálního pásma brát v potaz svoje příjmy z USA?
2) když přejdu zpět na výdajový paušál, bude pořád platit 60% i když vydělám víc jak 2M (ČR+USA kombinovane)?