Zdravím,
mám několik otázek k této problematice. Jsem student, zároveň OSVČ a pokud vím, tak od letošního roku je povinnost mít zřízenou datovou schránku. Současně také pracuji ve firmě, kde mám podepsané prohlášení k dani ("růžový papír"). Mám v plánu letos podnikání přerušit. Za loňský rok jsem prakticky nevykázal žádný zisk ani ztrátu, činnosti jsem se prakticky nevěnoval. Proto se tedy chci zeptat, jak nyní postupovat? Nejprve mě zajímá, zda je tedy vůbec potřeba si zakládat datovou schránku, když mám v plánu živnost přerušit. Dále pak vím, že při přerušení živnosti je potřeba informovat OSSZ, ZP, FÚ, ale jak je to s případným daňovým přiznáním za loňský rok? Budu jej muset podávat, jestliže jsem za loňský rok nevykázal ani ztrátu, ani zisk, nebo postačí, když jej za mě podá můj zaměstnavatel v práci, kde jsem pobíral mzdu? Nejsem si právě jistý, zda je to v tomto případě možné, když jsem za loňský rok a vlastně i stále teď veden jako OSVČ s vedlejší činností. Moc děkuji za odpověď.