reklama

reklama

reklama

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Autor Téma: Komunikace Banky s klienty  (Přečteno 11194 krát)

Jakub

  • Host
Komunikace Banky s klienty
« kdy: 22. 05. 2018, 16:45:20 »
S Fio Bankou mám velmi negativní zkušenost, která se týká dolarového účtu a způsobem jakým banka komunikuje s jejich klienty v případě nějakého problému.

Chronologie:

26.4.2018 Fio prostřednictvím internetového bankovnictví (IB) oznámila, že z důvodu změny korespondenční banky pozastavují veškeré dolarové platby s tím, že vše se vrátí k normálu na konci prvního květnového týdne. Podotýkám, že informace šla pouze do IB nikoliv na mail, nebo do pošty, tudíž pokud IB nekontrolujete denně, tak nebyla šance jak toto včas zjistit.

Citace
Vážení klienti, na konci dubna dojde ke změně korespondenční banky pro dolarový platební styk. Vzhledem k této změně a státním svátkům v prvním květnovém týdnu nebudeme odesílat ani přijímat dolarové platby. Doporučujeme o tom informovat Vaše obchodní partnery, kteří Vám mají USD platbu zaslat. Chceme tím snížit riziko, že zahraniční banky změnu korespondenční banky pro Fio banku ještě nezaznamenají, platba by v takovém případě byla směřována k ukončenému korespondentovi a byla by pak vrácena odesílateli. Předem se Vám omlouváme se případné komplikace, jakmile bude přechod dokončen, budeme Vás o tom informovat.

Váš tým klientské podpory Fio banka

10.5.2018 Jsem volal na helpdesk, kde mě odkázali na Fio Servis (komunikátor v IB), napsal jsem tudíž na něj a do dnešního dne mi na zprávu neodpověděli.

15.5.2018 Pracovník na helpdesku mi sdělil, že dolarové platby jsou již obnoveny a že mám určitě zprávu v IB, bohužel toto nebyla pravda. Znovu jsem napsal na Fio Servis, znovu bez odpovědi.

16.5.2018 Jsem navštívil pobočku, kde neměli žádné informace a pouze mi sdělili, že je celá záležitost mrzí.

17.5.2018 Banka konečně oznámila, že má problémy s obnovením USD plateb. Vzhledem k tomu, že první květnový týden končil 6.5. myslím, že toto měli oznámit daleko dříve.

Citace
Vážení klienti, z provozních důvodů jsme nuceni do odvolání pozastavit platební styk v měně USD. Nadále podporujeme platby v těchto 14 měnách: CZK, AUD, CAD, DKK, EUR, GBP, HRK, HUF, CHF, JPY, NOK, PLN, RUB, SEK. Velice se Vám za případné komplikace omlouváme. Intenzivně řešíme obnovení platební styku v dolarech, a jakmile k tomu dojde, budeme Vás informovat zprávou do aplikací. V případě jakýchkoli dotazů jsme Vám k dispozici přes Fio servis v Internetbankingu, Smartbankingu či e-Brokeru. Váš tým klientské podpory Fio banka
Citace
Vážení klienti,

chceme Vás informovat o současné situaci s odesíláním a přijímáním plateb v amerických dolarech. Jak jsme Vám psali ve zprávách v dubnu (13.4. a 26.4.), ke konci dubna byla ukončena spolupráce s naší předchozí korespondenční bankou pro dolarový platební styk. Všechna jednání, která jsme během března a dubna podnikli, směřovala k plynulému navázání s novým korespondentem. Bohužel při přechodu na novou korespondenční banku došlo k problémům, které se nám přes veškeré úsilí dosud nepodařilo vyřešit.

Stále doufáme, že se nám v krátké době podaří platební styk v USD obnovit, intenzivně jednáme i s několika dalšími možnými partnery. Nyní ale nedokážeme sdělit konkrétní termín, proto jsme se rozhodli tuto službu dočasně pozastavit. Až do vyřešení problémů pozastavujeme možnost odeslat i připsat USD platbu mimo Fio banku.

Chápeme, že tyto problémy s posíláním a přijímáním dolarů jsou pro Vás nepříjemné, ať už z hlediska osobního či podnikatelského. Proto Vám aktuálně nabízíme následující alternativy:
- Odeslání platby na cílový účet v EUR, případně v jiné ze 14 podporovaných měn, pokud ji banka příjemce přijímá. Toto lze provést z libovolného Vašeho účtu pouhou volbou měny při zadávání příkazu k úhradě.
Platby tohoto typu budeme sledovat a pokud možno sami identifikovat a kompenzovat navýšení poplatků, které Vám tím případně vznikne. O odúčtování vícenákladů také můžete sami požádat přes Fio servis.
- Výběr dolarů v hotovosti na pobočce, přičemž vzhledem k situaci nebudeme za výběr požadovat žádné poplatky.
- Pokud očekáváte příchozí platbu v dolarech, upozorněte, prosím, protistranu, aby Vám do odvolání takovou platbu neposílala, nebo aby ji poslala v jiné měně. Taková USD platba by byla buď připsána po vyřešení problémů, nebo vrácena odesilateli.

Aktuálně podporujeme platební styk v těchto 14 měnách: CZK, AUD, CAD, DKK, EUR, GBP, HRK, HUF, CHF, JPY, NOK, PLN, RUB, SEK.

Velice se Vám omlouváme za tuto situaci. Opravdu intenzivně řešíme obnovení platební styku v dolarech, a jakmile k tomu dojde, budeme Vás informovat zprávou do aplikací. V případě jakýchkoli dotazů jsme Vám k dispozici přes Fio servis v Internetbankingu či Smartbankingu.

Váš tým klientské podpory Fio banka

18.5.2018 Návštěva pobočky s tím, že chci vybrat svůj dolarový účet. Bohužel limit je 1000 USD, větší platby se musí nahlásit. Očekával bych, že banka bude připravenější na větší výběry, zvláště pokud ví o výše popsaném problému.

22.5. 2018 účet zrušen. Ptal jsem se paní na přepážce proč mi neodpověděli na mé dotazy na Fio Servisu, odpověď mě docela šokovala. Dle jejího sdělení na dotazy ve Fio Servisu odpovídají pracovníci v jednotlivých pobočkách a oni bohužel nemají od vedení žádné informace o tom v jakém stádiu se problém s USD účty nachází, tudíž neměli co napsat.

Můj názor
Postup Fio Banky považuji za naprosto neprofesionální. Vzhledem k tomu, že jsem měl 9.5.uhradit nějaké závazky byla celá situace krajně nepříjemná. Peníze jsem sice v bance měl, ale nemohl s nimi nakládat. Bylo ostudné omlouvat se firmě, které jsem měl peníze zaslat, že mi banka peníze drží a že nejsou schopni platbu odeslat. Sám bych takové výmluvě nevěřil, tak se ani moc nedivím, že se na mě dívali nedůvěřivě. Během minulého a tohoto týdne rovněž kurz USD/CZK dosahoval maxima od ledna 2018 a já nemohl provést směnu, naštěstí se kurz docela drží, ale taky to mohlo být  naopak.

Když to shrnu, tak účet ve Fio mě stál 4500 Kč na penále, 100 Kč na parkovném, 3 zbytečné cesty do banky a hlavně pořádnou ostudu. Chápu, že někdy věci nejdou podle plánu, ale myslím si, že by bylo slušné klientům sdělit, jak se věci mají, odpovědět jim na jejich dotazy a postavit se k celé věci čelem. Fio Banka mě přesvědčovala, že problémy s USD platbami vyřeší, což je asi pravda - otázka je kdy. Nicméně vzhledem k tomu jak s klienty komunikují, mám silné obavy, že se situace bude opakovat v případě jiného problému a nevidím důvod proč s nimi nadále spolupracovat, zvláště když jsou na trhu jiné možnosti jak si otevřít devizový účet zdarma, či rozumný poplatek.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



 
Platby GoPay

reklama