reklama

reklama

reklama

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Autor Téma: Jak se počítá fixace u hypotéky  (Přečteno 6242 krát)

herr

• Host
Jak se počítá fixace u hypotéky
« kdy: 25. 05. 2018, 00:11:05 »
Studuji návrh smlouvy o hypotečním úvěru u Sberbank a mám tu toto ustanovení:

"Po celou dobu trvání této smlouvy běží jednotlivá bezprostředně po sobě jdoucí období fixace s pevnou zápůjční úrokovou sazbou. Délka prvního období fixace je 3 roky."

Nikde ve smlouvě ale není vysvětleno, kdy začíná běžet období fixace, popř. kdy končí - obvykle ve smlouvách bývá, že úrokové období počíná dnem uzavření smlouvy a končí posledním dnem následujícího měsíce po uplynutí období, a podobně. Ale ve smlouvě Sberbank nic takového není.

Pokud smlouva mlčí, mohl by platit zákon, ale koukal jsem do zákona o spotřebitelském úvěru, ale v něm také nemohu návod najít.

Reklama

• Stálý člen

reklama

anna

• Host
Re:Jak se počítá fixace u hypotéky
« Odpověď #1 kdy: 25. 05. 2018, 11:59:53 »
Tu úvěrovou smlouvu vám někdo zaslal  k prostudování, pokud něčemu nerozumím, tak kontaktuji banku či zprostředkovatele.
Pokud nemáte v úvěrové smlouvě datum fixace, bude v doprovodných dokumentech. Každá banka to může mít trochu jinak.
Ale, pokud podepíšete úvěrovou smlouvu ještě teď v květnu, tak by vám fixace měla končit v 6/2021.

herr

• Host
« Odpověď #2 kdy: 25. 05. 2018, 13:26:19 »
Vím, že to má každá banka jinak, už hypotéku mám v jiné bance a ve smlouvě je způsob určení počátku běhu fixace a jeho konec popsaný. Ve smlouvě Sberbank to nevidím a hledal jsem v zákoně o spotřebitelském úvěru nějaké obecné principy, kde také nic nevidím.