reklama

reklama

reklama

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Autor Téma: Gdpr  (Přečteno 3360 krát)

Paja

  • Host
Gdpr
« kdy: 25. 05. 2018, 18:14:47 »
Dobrý den, prosím o radu s GDPR, ukončila (přerušila) jsem v roce 2014 podnikani s e-shopem, ale kvůli uradum a uplatnene ztrate musim jeste nejakou dobu uchovavat fatury a ostatni dokumenty kvuli pripadne kontrole, také mam uchovany v mailu objednávky vztahujici se k tem dokladum. Nevím tedy jestli můžu ty objednávky už smazat a pro FU jsou směrodatné jen faktury v papirove podobe (ze bych je také z PC smazala) a je nutne vsechny ty zákazníky zpětné za ty roky nějak informovat, že budu ty faktury ještě chvíli skladovat nebo nemusím, když to pozaduje FU. Nevim si s tim rady. Jak postupovat? Děkuji moc za každou radu.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Lada

  • Host
Re:Gdpr
« Odpověď #1 kdy: 28. 05. 2018, 13:00:28 »
Zákazníky není podle mě nutné x let nazpět o ničem informovat. Jistě jste v posledních letech sama nakupovala v různých eshopech a posílali vám snad teď ze všech těchto obchodů nějaké upozornění, že archivují vaše údaje? Samozřejmě, že ne. Ale kdybyste znovu začala podnikat, tak nové zákazníky byste už měla patřičně informovat, tím způsobem, že to zakomponujete někam do e-shopu (třeba do obchodních podmínek).

Co se týká dat v počítači, ty bych raději archivovala stejně dlouho jako papírové faktury. A kdybyste chtěla mazat ty objednávky v PC, tak si je raději nejdřív vytiskněte a přiložte jako přílohy k příslušným papírovým fakturám - pro případ, že by FÚ přišel na kontrolu a chtěl údaje uvedené ve fakturách něčím doložit.


 
Platby GoPay

reklama