reklama

reklama

reklama

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Autor Téma: Daně a pojištění pro podnikatele z ČR v Německu  (Přečteno 4260 krát)

Renata Hošková

• Host
Dobrý den,
Jsem češka <26let žijící v Německu, kde studuji a přivydělávám si jako realitní makléřka. Po studiu chci tady zůstat. Vyrábím také ručně šperky,které bych chtěla prodávat skrz web i v Česku.

-Živnost mám v německu – fakturuji v EUR (realitní makléřka)

-Jsem studentka, př.rok 26let

-V ČR pozastavenou živnost

-Nejsem plátce DPH

-Soc ani zdrav. pojištění teď neplatím, jsem studentka ještě rok,platí  stát čr

-Zatím jsem žádné daně neodváděla, jenom podávala daňové přiznání s daní 0, protože mé příjmy byly menší ,než je hranice zdanění (8 000 Euro ročně).

Dotazy:
-jak danit příjmy? Z makléřstvì v Německu a ze šperků v Česku? Nebo dohromady v jednom přiznání? Ve které zemi?
-jak to bude s pojištěním pr.rok, kdy ztratím status studenta? Kde budu kolik platit?
- musím někde platit DPH?

MOC DĚKUJI ZA ODPOVĚĎ.
Renata

Reklama

• Stálý člen

reklama

Lada

• Host
Re:Daně a pojištění pro podnikatele z ČR v Německu
« Odpověď #1 kdy: 04. 01. 2019, 12:08:10 »
Všechny své celosvětové příjmy musíte danit pouze v jednom státě, a to v tom, ve kterém jste daňovým rezidentem. Píšete, že žijete v Německu a chcete tam žít i v budoucnu. To znamená, že právě teď jste (a v budoucnu i nadále budete) daňovým rezidentem v Německu. Tam musíte podávat přiznání k dani ze všech svých příjmů a řídit se tam platnými zákony, a to i co se týče DPH, zdravotního a sociálního pojištění atd. Ohledně podnikání a daňové problematiky v Německu vám tady moc neporadíme, to se musíte obrátit na tamní daňové poradce.