reklama

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Autor Téma: Vyplnění přiznání k DPH - vratka od fin.úřadu  (Přečteno 9361 krát)

Filip

  • Host
Dobrý den, rád bych se zeptal, jak správně vyplnit přiznání k DPH v případě, když finanční úřad má platit mě.

Pracuji jako OSVČ a dálkově poskytuji služby firmě v Londýně – mám tedy celkem 12 měsíčních faktur ročně.  I když jsem plátcem DPH (bylo mi řečeno, že plátcem být musím, jelikož poskytuji služby s místem plnění v jiném členském státě), fakturuji bez DPH.  V přiznání k DPH uvádím veškerý svůj příjem na řádek č.21 (ostatní řádky jsou prázdné) a stejnou částku vyplňuji i v Souhrnném Hlášení.  Jelikož žádné DPH nevybírám (nefakturuji), tak ani nic finančnímu úřadu neplatím a smysl těchto dokumentů je tedy jen informativní pro kontrolu, že DPH odvede firma v Londýně.  Kontrolní hlášení nevyplňuji, mám za to, že to je nutné jen když bych fakturoval s DPH.

Rád bych se zeptal, zda mohu navíc požadovat od státu vrácení DPH za položky při nákupu vybavení mé kanceláře.  Koupil jsem si nový počítač a rád bych si DPH z tohoto nákupu odečetl: tedy nárokoval zpět toto DPH.  Prosím o radu do jakého řádku v „Přiznání k DPH“ se toto zapíše a jak?  Kde mám pak uvést informaci ohledně účtu, na který mi fin.úřad případné toto DPH vrátí?

Pro úplnost uvádím, že v ročním „Přiznání k dani z příjmů fyzických osob“ používám výpočet výdajů paušálem – ale pokud mám správné informace, nemělo by toto mít vliv na výpočty ohledně DPH, kde bych měl mít možnost evidovat skutečné výdaje s DPH.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Lada

  • Host
Re:Vyplnění přiznání k DPH - vratka od fin.úřadu
« Odpověď #1 kdy: 04. 07. 2019, 09:09:16 »
Je otázkou, zda jste skutečný plátce DPH nebo jenom tzv. identifikovaná osoba k DPH. Někteří lidé si to pletou. V prvním případě si samozřejmě můžete v přiznání k DPH uplatnit nárok na odpočet české DPH za nákup zboží či služeb v ČR. Ve druhém případě jste zjednodušeně řečeno plátcem DPH jenom pro přeshraniční plnění, v ČR zůstáváte neplátcem - takže nemáte nárok na odpočet české DPH (a kdybyste fakturoval své služby i českým zákazníkům, bylo by to též bez české DPH).

Dále se tedy budu věnovat již jen variantě č. 1 (tj. že jste plátce DPH, nikoli identifikovaná osoba). DPH za zakoupené zboží či služby v ČR (ve vašem případě za počítač a vybavení kanceláře) se v přiznání uvádí do řádku č. 40 (základní sazba DPH 21%) nebo řádku 41 (snížené sazby DPH 15% a 10%). Na rozdíl od řádku 21, který obvykle používáte, se u těchto řádků vyplňují dvě kolonky - "Základ daně" a "V plné výši" (sem uvedete částku DPH). Pokud byste si kupoval zboží či služby ze zahraničí, dávalo by se to zase do jiných kolonek, to zde nebudu rozvádět.

Dále vyplníte řádek 62 (daň na výstupu), kde bude ve vašem případě 0 Kč (sem se uvádí mj. DPH z vydaných faktur pro české zákazníky, viz řádek 1, ale vy žádné nemáte), řádek 63 (odpočet daně), kde bude součet vámi uplatňované daně z ř. 40 a 41, a řádek 65 (nadměrný odpočet), kde bude rozdíl mezi řádky 63 a 62. Tuto částku vám má finanční úřad vyplatit.

Dále budete muset vyplnit kontrolní hlášení, kde budete vyplňovat oddíl B.2 (doklady s celkovou cenou včetně DPH nad 10.000 Kč) a oddíl B.3 (doklady do 10.000 Kč) + oddíl C (součty z předchozích oddílů).

Vaše číslo bankovního účtu by finanční úřad měl mít z doby, kdy jste se registroval na FÚ a do formuláře jste uvedl, jaké používáte pro podnikání bankovní účty. Na tento účet vám FÚ pošle přeplatek. Do přiznání k DPH se účet nikam neuvádí.

Máte pravdu, že to, zda v přiznání k dani z příjmů používáte paušální výdaje či nikoli, nemá na přiznání k DPH žádný vliv.


 
Platby GoPay

reklama