reklama

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Autor Téma: Potvrzení o zaměstnání u nástupu do zaměstnání  (Přečteno 2174 krát)

Offline nevim25

• Nováček
  • *
    • Zobrazit profil
Dobrý den,

jsem studentem na VŠ (se statusem studenta)a nyní nastupuji na zkrácený úvazek do zaměstnání, u kterého mám v plánu po studiu nastoupit na HPP. Nový zaměstnavatel však po mě chce potvrzení o zaměstnání. Já však nikde předtím na HPP, či podobně nepracoval. Pouze jsem doposud pracoval formou brigád na DPP a DPČ a od nikoho jsem toto potvrzení o zaměstnání nedostal.

Týká se i mě povinnost dát potvrzení o zaměstnání, nebo mám novému zaměstnavateli sdělit, že jsem student a nepracoval jsem nikde na HPP a mám stále status studenta - takže mu mám jen předat potvrzení ke studiu?

Moc se v tom neorientuji, proto se raději ptám

Děkuji mnohokrát

Reklama

• Stálý člen

reklama

Lada

• Host
Re:Potvrzení o zaměstnání u nástupu do zaměstnání
« Odpověď #1 kdy: 09. 09. 2019, 13:48:45 »
U brigády na DPP či DPČ by správně měl zaměstnavatel také vystavovat potvrzení o zaměstnání (též nazývané zápočtový list nebo zkráceně zápočťák), ale v praxi to dělá málokterý. Většina zaměstnavatelů si totiž mylně myslí, že povinnost vystavit zápočťák platí jen u zaměstnanců, kteří mají uzavřenou pracovní smlouvu.

Máte tedy 2 možnosti:

1) Kontaktovat posledního zaměstnavatele, u kterého jste pracoval na DPP nebo DPČ, a vymáhat po něm vystavení zápočťáku. Nemusí však být ochoten vám ho vystavit.

2) Řekněte zaměstnavateli, ke kterému jste teď nastoupil na HPP, že on je vaším prvním zaměstnavatelem, předtím jste nikde jinde nepracoval a tudíž mu nemůžete dodat potvrzení o zaměstnání. (Zde můžete využít toho, že dotyčný zaměstnavatel nejspíš také neví, že zápočťák by měl být vystavován i u DPP a DPČ.)