reklama

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Autor Téma: Zrušení smlouvy od ČSOB "bez uvedení důvodu"  (Přečteno 3316 krát)

Offline Bankman

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 5
    • Zobrazit profil
Zrušení smlouvy od ČSOB "bez uvedení důvodu"
« kdy: 01. 10. 2019, 08:11:19 »
Dostala jsem od ČSOB  (po 20 létech) zrušení smlouvy k účtům bez uvedení důvodu. Jsem přesvědčena, že "bez uvedení důvodu" je jen zástupný důvod. Skutečný důvod mi nechce nikdo z vedení ČSOB sdělit. Založení nového účtu k Poštovní i ČSOB nepovolí pro "nesplnění právních podmínek". O jaké právní podmínky se jedná mi také ČSOB odmítá sdělit. Všimla jsem si, že se mi někdo nedávno neúspěšně pokoušel dostat do IB24. Kdo, to mi banka také nesdělila. Ten někdo musel tedy znát ID, ale protože neznal PIN, tak byl neúspěšný. Chtěla bych to oznámit státnámu zastupitelství jako podezření na spáchání tr.činu, ale nemám nic v ruce k odůvodnění.
Nezná někdo způsob jak z ČSOB zjistit skutečný důvod zrušení smlouvy k účtu?

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Offline Patrik Chrz

  • Moderátor
  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 3 103
    • Zobrazit profil
Re:Zrušení smlouvy od ČSOB "bez uvedení důvodu"
« Odpověď #1 kdy: 01. 10. 2019, 11:44:51 »
Bohužel banka není povinna účet vést, je to dvoustranný dobrovolný právní vztah, který může kterákoliv ze stran bez udání důvodů vypovědět. Není žádná páka jak banku dotlačit ke sdělení pravého důvodu zrušení účtu.

V diskusích se s tímto nešvarem setkávám docela často a sám jsem byl "postižen", kdy mi účet vypověděla Expobank, Česká spořitelna (zde se podařilo výpověď zrušit přes ombudsmana České spořitelny) a odmítla mi účet zřídit Raiffeisen banka (aby mi po roce sami volali s nabídkou na zřízení). Pravda, můj způsob používání účtů je velmi vzdálen "běžnému klientovi".

Stěžovat a žalovat je možné ledaskde, u bank nejspíše na ČNB, nebo podávat trestní oznámení, ale nelze banku donutit, aby vedla účet někomu, kdo je pro ni "persona non grata".


Offline Bankman

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 5
    • Zobrazit profil
Re:Zrušení smlouvy od ČSOB "bez uvedení důvodu"
« Odpověď #2 kdy: 01. 10. 2019, 17:56:16 »
Dík za odpověď. To, že ČSOB může zrušit dvoustranou smlouvu bez udání důvodu je mi jasné. Otázkou je, jestli je to rovnoprávný dvoustranný akt. ČSOB smlouvu vypoví, do 14 dní zablokují karty, do 2 měsíců musím vše co bylo na účtu (hotovost, příjmy, platby, služby...) převést jinam. Může udělat totéž druhá strana smluvního vztahu? Myslím že ne.
Když podám na SZ tr. oznámení na nezn. pachatele pro pokus o vniknutí do účtu a na zásah třetí neznámou osobou do dvoustranné smlouvy, která byla proto zrušena, by mělo asi mít takový průběh, že státní zastupitelství pověří PČR o vyšetření. Budou pak policisté úspěšní, když budou od ČSOB požadovat infomace o konkrétním pokusu o neoprávněný vstup do IB24 (výpis z databáze s údaji jako je IP, OS, prohlížeč, atd.), což se jistě musí v bance zaznamenávat? Pak bude muset ČSOB také odpovědět, jestli a pokud ano, kdo zasáhl do dvoustranného smluvního vztahu, pro který byla smlouva zrušena? No a o výsledku šetření budu muset být vyrozuměna? Je to tak?


Offline Patrik Chrz

  • Moderátor
  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 3 103
    • Zobrazit profil
Re:Zrušení smlouvy od ČSOB "bez uvedení důvodu"
« Odpověď #3 kdy: 01. 10. 2019, 19:57:14 »
Těžko říct. Možná by bylo účinnější požadovat okamžité zprovoznění platební karty a když banka odmítne, tak to dát finančnímu arbitrovi - to donutí banku se tím zabývat, ale jak z nich dostat nějaké právé důvody fakt netuším. Ale jak jsem psal, stěžovat a žalovat lze ledaskde (včetně ČNB),  navzájem se to nevylučuje a je to zdarma.


Offline Bankman

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 5
    • Zobrazit profil
Re:Zrušení smlouvy od ČSOB "bez uvedení důvodu"
« Odpověď #4 kdy: 02. 10. 2019, 08:44:49 »
Zablokování karty - dát to k finančnímu arbitrovi? Kdo to je?
Ještě by mě zajímalo, co se stane, když budu dělat "mrtvého brouka" a na výzvy o dostavení se na pobočku k nahlášení, kam chci převést hotovost, nebudu vůbec reagovat? Bude mi tam dále chodit mzda a budou dále prováděny inkasa, trv. příkazy? Nebo mi účet po 2 měsících  prostě zruší a peníze si nechají?

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Offline Patrik Chrz

  • Moderátor
  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 3 103
    • Zobrazit profil
Re:Zrušení smlouvy od ČSOB "bez uvedení důvodu"
« Odpověď #5 kdy: 02. 10. 2019, 09:09:10 »
https://www.finarbitr.cz/cs/

Dělat mrtvého brouka nedoporučuji, účet by zkrátka zrušili a zůstatek převedli na nějaký technický účet v rámci banky s tím, že čekají, než jim klient oznámí, kam chce prostředky poslat.

Na 2 měsíční výpovědi účtu není co napadnout, takže jedině ta karta je něco, na čem se lze točit.


Offline Bankman

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 5
    • Zobrazit profil
Re:Zrušení smlouvy od ČSOB "bez uvedení důvodu"
« Odpověď #6 kdy: 02. 10. 2019, 19:16:41 »
Byla jsem osobně na pobočce ČSOB a tam jsem také nepochodila, aby mi řekli důvod, nebo alespoň jestli to byla iniciativa ČSOB jako smluvní strany, nebo jestli do vztahu zasáhla třetí osoba. Nic!
Co tedy mám udělat až mi zablokují kartu? Na koho se mám obrátit?


Offline Patrik Chrz

  • Moderátor
  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 3 103
    • Zobrazit profil
Re:Zrušení smlouvy od ČSOB "bez uvedení důvodu"
« Odpověď #7 kdy: 02. 10. 2019, 20:43:20 »
No, základní je, založit účet jinde, na výběr je spoustu bank i "bezplatných" (Fio, Equa, Creditas, Hello, mBank, Air a další).

Donutit banku aby sdělila důvod nebo dokonce účet obnovila je v podstatě nemožné, ale lze jí zatopit přes toho finančního arbitra či ČNB. Osobně bych to řešil reklamací zablokované karty, pokud by banka kartu neobnovila třeba do týdne nebo odpověděla zamítavě, dal bych to na finančního arbitra.


 
Platby GoPay

reklama