Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Autor Téma: Nedodržení smlouvy ze strany banky  (Přečteno 3030 krát)

Offline mr.chronos

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 1
    • Zobrazit profil
Nedodržení smlouvy ze strany banky
« kdy: 07. 08. 2020, 08:53:13 »
Dobrý den,

rád bych požádal o zkušenosti, případně o radu, jak postupovat a na koho se obrátit v případě, že banka nedodržuje vlastní podmínky ve smlouvě.
Konkrétně se jedná o situaci, kdy mi banka neumožňuje čerpání hypotéky na základě aktualizovaného odhadu ceny nemovitosti, přestože jsem dodal všechny dokumenty, a to dokonce dvakrát, protože je v bance nejsou schopni je dohledat. Jediná komunikace ze strany banky nastala až po několika týdnech od prvního podání žádosti a prakticky probíhá jen tak, že se čeká na vyjádření oddělení pro čerpání hypotéky. Ve smlouvě je přímo napsáno, že po předložení požadovaných dokumentů banka uvolní finance do 5-ti pracovních dnů. Asi není třeba zdůrazňovat, že absence peněz z hypotéky způsobuje dost zásadní problémy. Jak mohu banku donutit, aby začala něco dělat nebo minimálně konstruktivně komunikovat?

A ještě jeden drobný dotaz, jiná banka nebyla z důvodů interních chyb, jako např. nesprávné jméno nebo zapomenutý požadavek na vydání karty, schopná vydat manželce platební kartu k účtu, tedy byla a stále je bez funkční platební karty už několik týdnů. Jaké jsou povinnosti banky v tomto případě?

Velmi mě irituje, že v případě jakéhokoli drobného porušení smlouvy ze strany klienta, dojde okamžitě k sankcím a tlaku ze strany banky, ale na druhou stranu mohou banky bez jakéhokoli postihu porušovat vlastní smlouvy s arogantním výsměchem jejích zaměstnanců a rád bych věděl, co mohu jako klient udělat.

Předem děkuji za konstruktivní odpověď.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


Tomáš

  • Host
Re:Nedodržení smlouvy ze strany banky
« Odpověď #1 kdy: 07. 08. 2020, 12:22:42 »
To mi zní jako FIO banka s kterou jsem si užil svoje..

Ale teď k tématu:
To je trošku problém, banka tahá delší provaz a z pozice síly si může dělat co chce (nepředpokládá, že to budete eskalovat). Lze to řešit, ale bohužel není to hned a je to na dlouho. Pokud banka nereaguje, nerespektuje smlouvy tak je možné se obrátit na finančního arbitra https://finarbitr.cz/cs/ potom je další instancí až soud a žaloba, ale tam bacha. Banka má dost často ve VOIP nějaké klauzule ohledně soudů a zneplatnění smluv.. (banka od banky to má jinak). A s tou kartou je to podobně... Nejjednodušší je od takové banky odejít (ale ve vašem případě to asi nepůjde)


vojtisek

  • Host
Re:Nedodržení smlouvy ze strany banky
« Odpověď #2 kdy: 08. 08. 2020, 12:55:49 »
A proč jednoduše nezvednete prdel a nepřejdete k jiné bance?
A jestli vás chování banky irituje a manželce nevadí, že několik týdnů nemá kartu a nic s tím neděláte, tak to asi nebude tak horké ... jde přece jen o vaše peníze ... ;D


 
Platby GoPay