Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Autor Téma: Student - Vratka daně  (Přečteno 4040 krát)

Offline riosin

• Nováček
  • *
    • Zobrazit profil
Student - Vratka daně
« kdy: 09. 03. 2021, 17:42:21 »
Dobrý den

rád bych Vás touto cestou poprosil o radu, jelikož jsem už naprosto zoufalý.

Můj problém: Jsem studentem vysoké školy a v období od 10. 2019 do 10. 2020 jsem pracoval na stáži na dohodu o pracovní činosti. V toto období jsem studoval a studuji stále i dnes - 9. 3. 2021.
Na začátku roku 2020 jsem zapomněl podepsat včas prohlášení poplatníka daně u zaměstnavatele a díky tomu mi za 3 měsíce byla stržena daň v plné výši i přesto, že jsem technicky měl nárok na slevy. Zaměstnavatel mi sdělil, že pokud budu i nadále pracovat u nich příští rok, podepíšu prohlášení poplatníka daně a peníze mi budou vráceny, pokud ne, je to na mně.
Já ovšem od 10. měsíce 2020 nepracuji a nemám ani jiného zaměstnavatele. Rád bych získal tyto peníze (4 820 Kč) zpátky, ale bohužel absolutně netuším jak. Strávil jsem poslední dva týdny hledáním a dotazováním, ovšem marně. Pokud by jste byli schopni mně nasměrovat na konkrétní formulář co mám vyplnit, byl bych více než rád.

Už jsem od posledního zaměstnavatele získal Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činosti, sražených zálohách na daň z těchto příjmů a daňovém zvýhodnění.

Jde o to, že všude se dočítám jiné informace a nevím tedy pořádně, co mám dělat. Někde mi bylo řečeno, že musím vyplnit přiznání k dani z příjmu fyzických osob, jinde zas: "Ostatní o tento daňový přeplatek nicméně musí zažádat, a to například prostřednictvím elektronického formuláře pro vrácení daně na portálu finanční správy." - tento formulář zaboha nemohu najít.

Nikdy jsem daně předtím nevyplňoval a při pokusu o vyplnění mi málem praskla hlava.

Děkuji za Váš čas

Reklama

• Stálý člen

Offline Jaroslav Beneš

• Nováček
  • *
    • Zobrazit profil
Re:Student - Vratka daně