reklama

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Autor Téma: Partners ano či ne??? Jaké máte zkušenosti s Partners Financial Services?  (Přečteno 525839 krát)

Ivo.becvar

  • Host
A k tomu výběru poradce...

Výběr dobrého poradce určitě není jen o firmě, která za ním stojí. Přesto se domnívám, že i firma by měla hrát svou roli, jelikož produktové možnosti jednotlivých poradců napříč poradenským spektrem jsou jiné a i hodnoty firem se liší a to se odráží v jejich interní politice a kultuře. Ovšem, že ve velkých společnostech, jaké jste zmínil, nebudou všichni stejně kvalitní, je pochopitelné, ale domnívám se, že v některých firmách je koncentrace kvality vyšší a v jiných nižší a na to už by člověk měl brát určitý ohled.

Takže, já bych postupoval takto:
1) Rozmyslím si, o jakou službu stojím, zda poradenství nebo zprostředkování (Chci odborníka, jehož radami se budu řídit (jako u špičkového lékaře) nebo někoho, kdo mi odsouhlasí to, co jsem už dávno rozhodnutý udělat?).
2) Chci najít kvalitu => reference od známých, reference na internetu, €FA (https://efpa.cz/#map-certificate-newsletter)
3) Zohledním ve výčtu poradců firmu, která jim vytváří zázemí.
4) Domluvím si schůzky a naslouchám svým pocitům a intuici + to, co poradce říká, mi musí dávat smysl.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Ivo.becvar

  • Host
Za mě Partners tedy rozhodně ne! Kvalita vypadá jinak.

A jak konkrétně prosím vypadá, nebo nevypadá? A jak přesně jí má podle Vás jakákoli firma zabezpečit?


Offline Patrik Chrz

  • Moderátor
  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 3 103
    • Zobrazit profil
A to já se domnívám, že vymizením poradců ze střední třídy by se nestalo vůbec nic. Mohu-li hodnotit dle mého okolí, tak většinou to dopadlo tak, že té střední třídě nějaký poradce přímo vnutil produkt s předplacenými náklady, který pro ně nebyl vhodný a který po několika letech se ztrátou zrušili, často na popud jiného finančního poradce. Kdyby poradce nebyl, nechali by peníze nejspíše ležet v bance, v tom lepším případě na termínovaném nebo spořícím účtu, v tom horším na běžném. I tak by ale na tom byli lépe, než bez poradce.

V tom vidím největší problém finančního poradenství - obrovský tlak na prodej. Prodat cokoli a za jakoukoliv cenu, někdy dost agresivně. Vůbec to není o radách, ale jen a pouze o prodeji.

Zásadní pravidlo - pokud vás někdo osloví s výhodnou nabídkou, tak to zcela jistě není výhodná nabídka pro vás, ale především pro něj. Pokud chcete něco koupit (a je úplně jedno, jestli to bude finanční produkt, nádobí, deky, dovolená nebo energie), sami si vyberte čas a místo i prodejce. Před schůzkou s prodejcem si zjistěte informace a fyzické zboží si vyzkoušejte. Pokud jde o finanční produkt, vždy a za všech okolností si vyžádejte smlouvu k prostudování doma a nechte tomu minimálně několik dní čas - finanční poradci se tomu často brání, třeba s výmluvami, že smlouvy jsou číslované a že to nejde - jde, pokud jeden odmítne, jiný si s tím poradí (i kdyby třeba tak, že poskytne fotokopii). A vždy si nechte udělat nabídku z více zdrojů. A nikdy nepodepisujte nic, čemu 100 % nerozumíte.


Ivo.becvar

  • Host
Vždyť to může být o radách a znám mnoho poradců, u kterých to je o radách. Za to, že to tak není si můžeme sami, protože nejsme ochotní za tu radu zaplatit.

Jen proto, že ve Vašem okolí poradci odvedli špatnou práci, tak ta služba nemá smysl a necháme střední třídu zaniknout (zchudnout)? Osobně se domnívám, že má smysl usilovat o to, aby poradenství získalo svou prestiž a hrdost, která mu (dle situace v zemích s vyspělím finančním sektorem) právem náleží a střední třída ho nejvíce potřebuje, jde o to udělat ho win-win.


Offline Patrik Chrz

  • Moderátor
  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 3 103
    • Zobrazit profil
Třeba taky jednou narazím (nebo se z mého okolí dozvím, že někdo narazil na takového) na poradce, který se mi nebude snažit něco prodat a zejména ne produkty s předplacenými náklady, zatím se mi to nestalo a tak soudím podle toho, co jsem skutečně zažil. Když už jsme ve vlákně Partners - tak třeba poměrně podstatné je, že zde mají poradci předepsanou minimální produkci (tuším se vyhodnocuje čtvrtletně, to už nevím jistě) a když ji nesplní, končí. Ano, vše je to o produkci a když se blíží termín a nemají splněno, tak prostě musí něco prodat.

Poradce si nemůže dovolit navštívit klienta, hodinu, dvě se s ním bavit a pak říct "vy máte všechno, vy už nic nepotřebujete", to by si nevydělal ani na slanou vodu. Vždy musí něco prodat. Je to jen o tom, jak moc klienta oholí, jestli mu vnutí ještě celkem výhodné (ovšem ne pro každého) stavebko, penzijko nebo právě nějaký investiční plán.

Rozhodně si nemyslím, že bez finančních poradců by střední třída zchudla. Část si už dnes poradí bez nich, část by prostě se zhodnocením blízko inflace používala bankovní produkty. Většina by využívala nějaké ty státem propagované a třeba i dotované (penzijko, stavebko). Osobně v tomhle vidím tu win-win strategii. Bez poradců by klesly provize a tedy i nákladovost produktů - část by si samozřejmě nechaly banky, ale část by se vrátila klientům v nižší ceně produktů - ono když musí pojišťovna při sjednání životního pojištění vyplatit poradci na provizích, co tam klient vložil první dva roky , tak se z toho velmi špatně dělá pro klienta ziskový produkt.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Ivo.becvar

  • Host
Když budete chtít, tak určitě. Ostatně když nechcete nic předplácet, stačí si toho poradce zaplatit a nebo si dát práci a hledat. Fandím Vám.

Minimální produkce v Partners je směšná. Pokud ji člověk neplní, tak skončí primárně sám, jelikož se neuživí. Z pohledu klienta: k čemu mi je poradce, který mi sice dneska dobře poradí, ale za rok už nebude v oboru. Tohle si lidé vůbec neuvědomují a svých poradců si zpravidla dostatečně neváží. Potom se diví a jsou zklamaní, že se jim po čase ozve někdo zcela jiný. Podle mne by si lidé měli uvědomit, že je v jejich vlastním zájmu podpořit svého poradce, když za to stojí!

Dobrý poradce, který chce být v oboru i za 10 let se o Vás bude starat klidně dva roky bez jediné podepsané smlouvy, protože ví, že dříve nebo později budete něco potřebovat řešit a jemu se to vrátí.

Tak z tohohle čtení je mi opravdu smutno. Od moderátora jednoho z nejvlivnějších finančních serverů bych očekával větší eruduci. Jak vypadá většinové finanční chování lidí (střední třídy), když vynecháme poradce?
- platí nejvyšší daně ze všech (nesou největší daňové břemeno)
- dotují banky skrze všelijaké poplatky (naše banky jsou díky nim nejziskovější v Evropě)
- financují banky a dodávají jim dobrovolně levný kapitál aniž by za to dostali adekvátní úrok
- jsou z cca 95% závislí ve stáří na státu (a nevědomky ho financují skrze SS nebo TF PP)
- když tvoří úspory tak konzervativně a neefektivně
- když investují tak často do nejdražších (mng. fee) a povětšinou nekvalitních fondů z nabídky našich největších finančních institucí
- když investují dynamicky tak nedisciplinovaně a bez znalostí a díky tomu prodělávají jelikož nakupují před vrcholem a prodávají v krizi

Opravdu si nemyslím, že si poradí sami, natož v bankách. Zvláštní také je, že vetšině případů jsem se spíše setkal s tím, že po návštěvě bank a pojišťoven platí   mnohem více než by museli a za nižší kvalitu. To s tím Vaším pohledem na win-win příliš nekoresponduje.

P.S.: Taky byste mohl vědět, že pojišťovny poradci provizi z prvních dvou let platit nemusí a některé už v tomhle směru sami změnili svou interní politiku (bez nutnosti regulace státem). O tom tu raději pište.


Offline Patrik Chrz

  • Moderátor
  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 3 103
    • Zobrazit profil
Zásadní problém je, že ta minimální produkce vůbec je. To, že ve sledovaném období bude nižší může mít spoustu důvodů a je chybou tlačit na to "něco přinést za každou cenu". To pak odporuje tomu, že poradce se o někoho může dva roky starat bez jediné podepsané smlouvy (tedy bez vykázané produkce).

A k tomu zbytku - daň z příjmů u nás je 15 % (u příjmů nad milion je vyšší o solidární příplatek), to je oproti evropskému průměru spíše níže (i když jak se to vezme, třeba Němci mají daňovou sazbu sice vyšší, na druhou stranu mají možnost daleko více odečitatelných položek, takže z průměrného českého příjmu by se tam daně téměř neplatily), takže když mi poradce doporučí produkt s daňovými odečty, tak sice těch 15 % ušetřím, ale můj aktuální disponibilní příjem se sníží o 85 % pouze s příslibem, že někdy (třeba v 60 letech) se mi to vrátí, ovšem za předpokladu, že produkt do té doby nezruším a nebudu muset dodanit (a třeba i vyšší sazbou, která bude v době zrušení), což je dle mého odhadu tak 90 % případů.

Podle vzestupu nízkonákladových bank bych řekl, že naopak stoupá počet těch, kteří si poplatků začínají všímat. A zatímco lákání na "supervýhodný" účet u klasické banky jsem zažil několik, ještě jsem neslyšel, že by finanční poradce navrhoval např. zřízení účtu u FIO.

Psal jsem to už výše - ano, nebýt agresivních obchodních praktik finančních poradců, málokdo bude peníze spořit jiným způsobem, než v klasických bankovních produktech (případně ještě záložny). Jenže když první dva roky jdou na provize, tak se z toho poměrně špatně dělá zisková transakce. Navíc lidi nevydrží zůstat u jednoho produktu 20, 30, 40 let. Do deseti let ho většina z nich zruší (většinou na popud finančního poradce - v mém článku http://www.mesec.cz/clanky/vyplati-se-zivotni-pojisteni/ jsem to nazval "stříhání ovcí") a tím o předplacené náklady přijde.

A co se týče toho porovnání pojištění přímo a přes poradce. Já mám zkušenost spíše takovou, že pojistka přes poradce není "za méně peněz více muziky", ale spíše "za více peněz více muziky", minimálně u návrhů na přepracování starších pojistek to dopadá většinou tak, že výsledně platí klient stejně nebo o něco více s tím, že tam má mnohem více pojištěných rizik. Což na jedné straně je plus (poměr cena/výkon vychází lépe), na druhé straně tam často mají lidé některá rizika pojištěna duplicitně případně tam mají "opticky zajímavá" pojištění, která ale v reálu nic moc neřeší.

Ad PS: ano, jsou zde pokusy, že se finančně poradenská společnost dohodne s pojišťovnou na produktu s nižší provizí (objevují se případy životních pojištění s provizí "jen" 140 % ročního pojistného) a pak to používá jako prodejní argument (snížili jsme si provizi, aby byla pojistka pro vás levnější), ale částečně jsou to hrátky s čísly. Pojišťovna jim může část "chybějící" provize kompenzovat jiným způsobem, například jako kompenzaci marketingových nákladů.

Dneska je výše provize spíše hlavním nástrojem konkurenčního boje, pokud potřebuje banka/pojišťovna zvýšit prodeje, tak nejsnáze to udělá právě přes zvýšení provize, čímž se tento provizní kolotoč dále roztáčí. Produkt s minimální provizí nemá prakticky šanci uspět na trhu - posledním příkladem byl III. pilíř. Ten produkt nebyl žádný velký zázrak, ale rozhodně nebyl tak špatný, jak špatnou má pověst. Jenže proč by finanční poradce ztrácel čas vnucováním III. pilíře za provizi cca 5 stovek, když může místo toho vnutit (daleko horší) rezervotvorné životní pojištění s provizí 20 (a víc) tisíc? A takovým "mrtvě narozených produktů" bylo na našem pojistném trhu více, jenže zkrátka není zájem (je prodávat).


Ivo.becvar

  • Host
Končím naši debatu. Nemá to smysl. Finance a finanční poradenství je o mnohem více věcech než jen o sjednavání životních pojistek (Vaše příspěvky vytváří dojem, že jste jimi přímo posedlí, neboť je cpete všude). Navíc je bohužel vidět, že nejste v aktuálním obraze a nevíte o věcech, které existují už čtvrt roku (hovořil jsem o tom, že jedna pojišťovna přišla s revoluční myšlenkou transparentního žp bez počátečních nákladů na provizi).

Já si nedělám žádné iluze o tom, že praktiky, které popisujete se na trhu dějí a ne v malém množství, bohužel. Narozdíl od Vás tyto lidi neoznačuji poradci, protože jimi nejsou, tak nazývejme věci pravými jmény. Podle všech indicií jste poradce ještě nepotkal, tak proč vytvářet lidem obraz, že poradenství vypadá tak jak ho popisujete. NE, takhle v žádném případě poradenství (skutečný význam toho slova) nevypadá!

Rozumím, že tahle oblast je jen zlomkem toho, o čem musíte mít ve své práci přehled. Pokud Vám na tom alespoň trochu záleží, zkuste se oprostit od všeho toho negativismu a začít zde komunikovat pozitivně to, jak má vypadat poradenství (namísto popisu nekalých praktik).


Offline Patrik Chrz

  • Moderátor
  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 3 103
    • Zobrazit profil
Já mám pro takové poradce taky spoustu jiných jmen ;D, problém je, že oni sami se tak označují a takto se klientům představují. Můžeme tak být "politicky korektní", ale přílišná politická korektnost dělá z každé debaty frašku.

Negativní praktiky, které zmiňuji, bohužel tvoří většinu trhu a běžný klient se k jiným ani nedostane. Má-li totiž trh všechny (uvádí se až 150 000 poradců, i když to jsou trochu hrátky s čísly, je to počet registrací u ČNB a nebere v úvahu, že někteří mají registrací více a ne všichni danou činnost skutečně vykonávají, řada z nich budou matky na mateřské, které prodají ročně jedno stavebko, atd, reálný počet bude tak osminový, ale i tak je to armáda lidí, která potřebuje sjednávat nové produkty, pro které prostě neexistují klienti) uživit, jinak než agresivním prodejem to nejde. Zkrátka "stříhání ovcí", každé 2 až 3 roky, kdy končí ručení za provize, klienta navštívit, něco mu zrušit, něco sjednat, nové klienty lovit kde se dá, po kamarádech, známých, loudit kontakty z těch současných klientů, telefonovat, navštěvovat, uplácet (když zaváděly velké podniky příspěvky na životko nebo penzijko, tak si pár HR managerů přišlo na velmi slušné peníze), Branže je to tvrdá a málokdo to vydrží. Ostatně každý si to může vyzkoušet, ať si nechá udělat od poradce finanční plán, na 99 % tam budou produkty s předem placenými náklady (životní pojištění, investiční plány).

Myšlenka bezprovizních pojištění není nová, ta je tu dlouho, problém je, že to nefunguje. Bezprovizní pojistky zkoušela třeba i Česká pojišťovna, nejdříve v podnikatelském pojištění, pak i právě v IŽP. Možná to bylo dokonce první IŽP na trhu, myšlenka byla  taková, že klient bude vědět za co platí. Neujalo se to, nikdo to nechtěl prodávat. Tak se roztočil kolotoč provizí a vznikl - Dynamik. Neuvěřitelně neprůhledná poplatková struktura, ale provizně zajímavé a rázem to byl nejúspěšnější produkt na trhu, brzy IŽP vytlačilo kapitálovky, jejichž podíl na trhu je na úrovni statistické chyby. Čas od času se něco takového vynoří, ale vždy to zanikne. Zvláštním případem byl pokus pojišťovny Direct, která se snažila finanční poradce obejít a prodávat sama napřímo. Nasypala obrovské peníze do reklamy, snažila se nalákat na nízké ceny (byť při obnově se snažila tlačit ceny nahoru, ale stačilo pohrozit odchodem a byli schopni dát nejlepší cenu na trhu), prodávala výhradně přímo, s finančními poradci nespolupracovala. Nebo o dva roky dříve  Callin. Ani jedna neuspěla a to se jednalo o produkty, které lidé chtěli (resp. část z nich ze zákona museli mít - povinné ručení), nemuseli být přesvědčováni, že je potřebují (jako je tomu u životek, úrazovek a investic).
 
On popis nekalých praktik není nikdy na škodu, lidé je pak snáze rozeznají. Je to jednoduché - pokud vás někdo aktivně osloví, ideálně s tím, že mu jde o vaše dobro, tak mu řekněte, že svoje dobro mu rozhodně nedáte. Při přímém prodeji je totiž jsou všechny triumfy v rukou prodejce. On si vybírá čas a místo, využívá váš stres a nedostatek informací a času.


Svejk007

  • Host
Zdravím,
rád se podělím s mou zkušeností s prací ve společnosti Partners. Nejdříve trocha historie  ;D.
Do roku 2007 jsem byl členem 4 Brn s kterou jsem projel pár vojenských misí jako třeba v Iráku a Kuvajtu. Zde slovo kamarád a čest mělo ještě nějakou váhu. Když jsem se po pár letech vyakčnil, opustil jsem armádu a nastoupil do Společnosti Scania, kde jsem se během tří měsíců vypracoval na pozici prodejce. Až do "finanční krize" se dva roky dařilo skvěle. Prodej se pak naprosto zastavil a já tak zkusil štěstí ve společnosti O2 na pozici Hunter, kde jsem měl na starosti akvizice těch největších podniků. Výborné obchodní vzdělání, a zkušenost. Pak se ozvala konkurenční společnost z oblasti prodeje nákladních vozidel a nabídla mi práci. Krize v dopravě byla pryč a já se chtěl vrátit z drátků a tarifů k pořádným strojům. Již byla podepsána smlouva, vybráno služební auto a najednou nový vlastník značky, kam jsem měl jít, provedl audit a všechny nábory zastavil.
Propukla panika, dítě, úvěr, žena na mateřské za pár drobných...
V té době jsem si zařizoval u známého RŽP, výborné nevtíravé jednání na úrovni, skvělý produkt, vzdělaní lidé okolo, profesionální prostředí...tohle, že jsou ti zloději a podvodníci? Byl jsem pozitivně překvapen.
Když se ten známý(později kamarád) dozvěděl o mé situaci, nevtíravě mi nabídnul, ať zajdu na jejich info, že se dozvím o čem to opravdu je. Vůbec mě nikam netlačil. V té době nebyla dobrá obchodní pozice na trhu k mání, jen samé šílenosti. Řekl jsem si, že nemám co ztratit. Zvláště, když jsem byl stále ujišťován v možnosti, kdykoliv bez problémů odejít.
HR část má Partners má velice dobře propracovanou, zapomeňte na nějaké laciné lákání na drahé auta a ostrovy v Tichomoří, jak je obecně myšleno. Zvláště, když info vede charismatický a inteligentní manažer, je jejich úspěch zaujmout značný. Navíc já neměl co ztratit, rozhodl jsem se, že půjdu hlavou proti zdi, zkusím se osamostatnit, makat na sebe, zlepšit profesionalitou pohled na finanční poradce. Z minulých obchodních let jsem měl našetřený slušný polštář, tak jsem zariskoval. Když už se k něčemu rozhodnu, tak do toho jdu na 110%. Z počátku jsem se hlavně soustředil na vzdělání, chtěl jsem finančnictví pořádně rozumět. Nakupil jsem si odborné knihy a učil se nad rámec, klasický produktových školení pořádané " zdarma" Partners. Na systém uvnitř jsem se nesoustředil, co byla moje největší a naivní chyba.
Za pár měsíců jsem toho uměl víc, jak drtivá většina letitých poradců okolo mě. Já se vezl na vlně, dařilo se krásně. Když jsem si lehce odpočinul od odborného učení, začal jsem pátrat po tom dalším....začal jsem intenzivně vnímat a sledovat okolí a vnitřek Partners.
Hodně mě k tomu donutil velký počet úsměvných tleskacích " motivaček", které jsou jednou zajímavé i kvůli zkušenosti, ale další kolečka jsou již urážkou zdravého rozumu.
Strach z odmítnutí okolí, který způsobil až neskutečné úsilí se vzdělávat a dokázat klientům i rodině, že jsem poradce " západního rodinného typu", který profesionálně pečuje o své ovečky dlouhá léta, způsobil, že jsem neskutečně naivně vlezl do pasti. Ihned jsem si dokázal spočítat jak nás nadřazená struktura neskutečně okrádá, konečně jsem si sehnal přílohu ke známé mandátní smlouvě, kterou mi kamarád vůbec nedal. Částky za "vzdělání" byly nehorázné a celé to byla jedna velká fraška. Na konci roku 2013 jsem sice přebral ocenění nováček a skokan roku, ale to jsem již věděl, že musím pryč. Cestou manažera, která je všem doslova vnucována, jsem jít nechtěl. Do téhle pasti někoho vědomě dostat? Bych se nemohl kouknout ráno do zrcadla. Jako poradce jsem byl rychle povyšován, ale na mém účtu to tedy znát nebylo. Navíc mi začal až neskutečně vadit ten tyrkysový filtr, který měli skoro všichni před očima, výmaz mozku "by Partners" fungoval dobře. Jako za bolševika, kdo nejde s námi, jde proti nám. Semnou přišli do firmy další dva inteligentní a vzdělaní lidé středního věku. Inženýr odešel za půl roku a kolegyně, která přišla z Finančního úřadu za rok. Oba dva dnes úspěšně pracují jinde, ale kdyby jste slyšeli, jak po jejich odchodu o nich mluvili v Partnes jejich nadřízení....ubohost.
I zde to tu v příspěvcích píší poradci od Partners......něco napíšete proti nim a jste ihned neschopný odpadlík, co na to nemá  ;D.
Uvažoval jsem jak dál, trh z prací se zlepšil a šance na dobré obchodní místo ze zvýšila. Jenže co ten rok a půl? To mám vše zahodit? Klienti byli semnou spokojeni, i firmy o které jsem se staral a zařizoval firemní úvěry a další záležitosti. Měl jsem za rok a půl jen tři storna to vše byli lidé, co ztratili práci a nemohli si dané produkty logicky dovolit.
To o čem jsem usiloval se dařilo, lidé mě vnímali jako odborníka a i po roce a půl, kdy již v tomto sektoru nepůsobím, odmítají jiné poradce od Partners, chtějí mě.
Rozhodl jsem se odejít ke kamarádovi, který vlastní malou poradenskou společnost, plnou velice zkušených profesionálů. Bez nucení nějakých určitých výkonů, bez motivačních šaškáren, s naprostou volností, ale profesionalitou. Jenže ouha, co s mandátní smlouvou? Půjdou po mě? Budu se soudit o ty směšně vysoké částky za jejich " bezplatné školení", které ani náhodou samotné k pořádné odbornosti nestačí? Měl jsem již dvě děti a tak jsem nechtěl nic riskovat. V té době přišla neskutečná nabídka, prodávat zemědělské stroje vyhlášené značky. Srdíčko kluka z vesni zaplesalo. Neváhal jsem ani minutu s finanční poradenství dal na druhou kolej.
Ukončit jsem to nechtěl, protože jsem měl spousta nedodělků a rozdělaných klientů. Lidé také často potřebovali pomoci a stále volali.
Tak jsem při nové práci, začal dělat u toho kamaráda s poradenskou společností tipaře. Jinak obejít mandátní smlouvu Partners nešlo. Chtěl jsem jen dodělat resty, pomalinku předat svůj kmen klientů nějakému profesionálovi a opustit klienty se vztyčenou hlavou. Úsměvné bylo, když jsem dostal svou první provizi za malou pojistku a hypotéku, že byla oproti Partners dvojnásobná. Tipař a měl jsem dvakrát více než dosti vysoký poradce u Partners. Ale v té době mi o peníze již nešlo.
A jak vše brali v Partners? Urážky, lži, sliby a pak zas jen urážky.
Rok a půl strávený v Partners nebyl ztracená čas, to zase ne. Jednalo se o velkou zkušenost. Naučil jsem s jiný obor, postarám se tak dobře  sám o své rodinné finance. Ovšem obecně bych multilevel ihned postavil mimo zákon. Je to jen moderní forma otrokářství, nic víc ani nic míň. Již je článek dost dlouhý, vypíši ze svého pohledu mínusy a plusy.

+ zvýšení osobní finanční gramotnosti (i jsem ji v závěru kariéry vyučoval ve státní správě a zdarma)
+ směrem ke klientovi opravdu má Partners co nabídnout, ale to popravdě skoro všechny poradenské společnosti. Jen je musí doporučovat odborník a těch je v multilevlech neskutečně málo.
+ pomoc....Je krásný zážitek, když člověk pomůže nějaké rodině v nouzi. Obecně má naše společnost mizernou finanční gramotnost. Těch přešlapů je hrozně moc. Ten pocit, kdy se vše podaří a oni jsou z pasti venku, neskutečné.

- struktura multilevlu nutí lidi jen " růst", odbornost jde časem na druhou kolej. Musí se hlavně budovat tým....ubohost největší.
- jste celou strukturou docela obyčejně okrádáni. Vy umíte o x % více než " budovatel" nad vámi, ale Vás účet zeje prázdnotou. Ale oni jsou ti dříči, co hýbou tou károu  ;D. Klasický výmaz by Partners. Buduj a  jsi bůh....ale kdo pak bude makat? Bez klientů se z Partners stane jen banda " manažerů".
- mandátní smlouva. Její smysl umí okecat krásně, ale je to jen prostředek k udržení poradců, nic víc. Bohužel to má opačný efekt, zkušení profíci z oboru kvůli ní do Partners nepůjdou.
- školení ....po sléze mizí odborné a nahrazují je častěji a častěji " motivační" komedie.
- pokrytectví ...zvláště manažeři jsou falešní jak karta. Některé maily jsem přeposílal bratrovi či kamarádům a řádně jsme se zasmáli. Za vším je jen jejich prospěch....ale za vším. Zařídí ples a v pozvánce je" Bude to super zábava, přijďte všichni, utužíme partu...ale určitě přizvěte i kamarády a známé, ať nám roste firma, budovat se musí i na plese....."
Dostanou se na VŠ s oborem a prezentují to jako neskutečný úspěch v oblasti budoucího vzdělání ve finančnictví. Ale pak opilý rovnou řeknou, že jim jde jen o nábor absolventů a o růst firmy. Nějaké vzdělání mají u zadele.....faleš a všude jen faleš.

Je toho daleko více, ale již takto je článek dlouhý dost. Co říci na závěr? Klienti se společnosti Partners nemusí bát, směrem k nim se snaží i vedení být korektní. Také je to vždy o lidech. Zažil jsem osobně několik osobních bankéřů z velkých bank, kteří chovali hůř jak dobytek z OVB či Brokeru. Naopak, znám pár velice schopných lidí, kteří se snaží a jsou poctiví...a jsou i z neslavného OVB...

Ovšem co se týká otázky, jestli pracovat v Partners.....rychle pryč. Jistě, jedná se o daleko "civilizovanější" multilevel než u konkurence, ale stále je to jen moderní forma otrokářství.
Pro ty uražené, kteří ihned vychrlí, že to jsou slova odpadlíka....v nové práci jsem jeden z nejlepších, jen za posledních 14 dní jsem podepsal stroje za 9 mil. A budete se divit, provize mám stejné jako můj nadřízený co je ve firma 11 let a nikdo mi je už z účtu nevystornuje  8).

Ať se všem daří! Smrt multilevlům  :D


 



Poradce

  • Host
Dobrý den,
 působím v jednom z úspěšnějších ředitelství OVB a můžu Vám říct jen jedno...
za své působení jsem přišel na to, že jsou 2 druhy lidí, který nespolupracují s porad. společností:
1. je to člověk, který má zkušenosti s poradcem a byl zklamán i to se stává...prostě vzdělání a chtíč člověka se občas nepovede.., pravděpodobně poradce nevysvětlil důsledně svůj potenciál, svůj systém práce, atd...takže klient si udělal úplně jiný obrázek

2. je to člověk, který je v přemýšlení trochu slabší, jsou to lidé, kteří vidí špatnou reklamu už z principu, nechtějí se bavit a po většinou kritizují úplně vše.

Vyplývá z toho, že je absurdní hodnotit finanční poradenství jako celek(společnost, firmu, skupinu). Je potřeba hodnotit poradce jinak, protože tato práce je individuální, každý poradce má svůj styl, jiný systém práce...


Tom

  • Host
Zajímavé, že ti co chválí Partners používají stejné slovní obraty a fráze, jako poradci, kteří mi toto nabízeli. Nemusím mít IQ 140 abych poznal, že ten mladík se se mnou snažil podvědomě manipulovat. Nemám mu to za zlé, jsou tak trénovaní a sami si kolikrát neuvědomují, že slovní obraty, které musí mít naučené nazpamět jsou sugestivní.


Elvína

  • Host
Ahoj, s odstupem několika let jsem měla doma dva různé prodavače od Partners.Oba dva přesvědčovali o uzavření pojištění, samozřejmě předchází dlouhosáhlé výklady přesně podle scénáře a "fantastická zjištění" jak je to skvělé.Ne, plán je skvělej dejme tomu, ale raději si investuji sama podle sebe na 100% jistotu s tím, že od začátku si můžu s penězy dělat co chci a pojistím se případně k produktu o který mám zájem sama od sebe a nedělá mi problém si vyjednat lepší podmínky  od banky nebo pojišťovny, zrovna tak jako když chcete lepší tarif od operátora .Všechno se dá ukecat, jen se nebát.A to že poradce mi nabídl horší produkty než jsem si sjednal sám mluví za vše.Takže nejdříve hledejte na internetu a pak oslovujte instituce.Dá to minimum úsilí a ušetří peníze a nedá vydělat zbohatlíkům.Mějte se fajn bez "poradců"


Lucy

  • Host
Jsou stejní jako OVB, většina jejich "ředitelů" je jen odnož OVB a k postu se dostali jen proto, že přetáhli své lidi ke konkurenci. Hlásají, že mají tzv. hlídacího psa, který hlídá typy smluv aby tzv. nebyly zle uzavřené, ale je to jen výmysl. Nikdo nic nehlídá, teda až na to, kdo jak plní obraty.
Konečně je jedno co je to za společnost, spíš jde o jednotlivce. Tyto společnosti jen nalákají lidi, vnutí jim nějakou spásnou myšlenku. Ano, mají možnosti, vzdělávací semináře...
Slušný a takto vzdělaný poradce Vám poradí velmi dobře. Ale takovíto poradci po tlaku a pracovního "vyždímání" nakonec konči a k Vám stejně do roka (kdyby za 2 roky, provize zůstane u starého poradce) pošlou nějakého jiného, který Vám ty výhodné smlouvy zruší a uzavře Vám jiné, za které dostane společnost opět novou provizi a to storno pošle bývalému poradci k úhradě.


Offline Fantucci

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 358
    • Zobrazit profil
že vy Lucy tak trochu nevíte, jak to storno funguje, že?


 
Platby GoPay

reklama