Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Autor Téma: Lesk a bída AirBank  (Přečteno 292369 krát)

Krtek

  • Host
Re:Lesk a bída AirBank
« Odpověď #60 kdy: 04. 11. 2014, 08:34:24 »
Takový starosti bych chtěl mít jestli mi pár milionů přistane na účet o hodinu dřív nebo o 3 dýl. Zrovna u takový ČS by to mohlo trvat i do druhýho dne. Celkem by mně zajímalo jaký škody vzniknou jejich včasnym nepřipsánim. Airbank nevede účty pro podnikatele a pochybuju že soukromá osoba dokáže peníze protočit tak aby za den měla zisk pár set tisíc.
Jestli někdo čeká na miliony aby měl na rohlíky tak ho lituju.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


Offline Patrik Chrz

  • Moderátor
  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 3 133
    • Zobrazit profil
Re:Lesk a bída AirBank
« Odpověď #61 kdy: 04. 11. 2014, 11:49:24 »
Představ si, že máš možnost výhodně něco koupit (dům, akcie, letenky, zlato, umění, cizí měnu,...) a z této koupě sejde. Vznikne ti škoda v podobě ušlého zisku.


Jan Slanina

  • Host
Re:Lesk a bída AirBank
« Odpověď #62 kdy: 04. 11. 2014, 12:07:40 »
Představ si, že máš možnost výhodně něco koupit (dům, akcie, letenky, zlato, umění, cizí měnu,...) a z této koupě sejde. Vznikne ti škoda v podobě ušlého zisku.

Tohle nedává smysl. Buď jste uzavřel smlouvu nebo neuzavřel. Pokud uzavřel, pozdní zaplacení bez další akce protistrany nemá vliv. Pokud neuzavřel, je obtížné prokazovat, že byste uzavřel, resp. že by s Vámi protistrana uzavřela.

Škoda může vzniknout tím, že Vám protistrana od již uzavřené smlouvy odstoupí, že uplatní smluvní pokutu, bude po Vás chtít úrok z prodlení a podobně.


Offline Patrik Chrz

  • Moderátor
  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 3 133
    • Zobrazit profil
Re:Lesk a bída AirBank
« Odpověď #63 kdy: 04. 11. 2014, 12:21:08 »
V některých případech je nutné platit okamžitě.
Např. chci koupit cizí měnu za hotové ve směnárně - musím mít hotovost v českých korunách. Stejně tak mohu mít možnost zakoupit zlatý slitek, ať už v akci od nějaké firmy nebo od soukromé osoby, která potřebuje peníze rychle. Mohu takto koupit i jiné věci, třeba auto (dost často je v inzerátech "při rychlém jednání sleva), nebo třeba je výhodný kurz na sportovní sázky, opět musím mít peníze, nemohu ji uzavřít s tím, že zaplatím někdy později.

Takže ztráta ušlého zisku je naprosto reálná, bohužel její prokazatelnost je omezená a na to banka hraje, šance domoci se nějaké náhrady je minimální, proto je lepší mít banku, kde se člověk do podobného problému nedostane.


Krtek

  • Host
Re:Lesk a bída AirBank
« Odpověď #64 kdy: 04. 11. 2014, 12:50:45 »
Díky za upřesnění. No nicméně mi furt nesedí to blbnutí s půldnem zdržení. Pokud stěžovatel brečí že mu není ještě připsaná částka několik málo milionů, jak jí dokáže IHNED po připsání z banky vybrat aby jí použil ? Pokud vim, snad všechny banky chtěji větší výběry (někdy stačí i 100 tisíc) hlásit předem jinak je nemusí vydat. A při použití peněz převodem se taky musí počítat s tim že protistraně peníze dorazí spíš až druhý den. A celkem by mně zajímalo kdo má týdenní limit na platby v milionech. Tohle mi celé přijde jako hledání pomyslné hole na bitého psa.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


Offline Patrik Chrz

  • Moderátor
  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 3 133
    • Zobrazit profil
Re:Lesk a bída AirBank
« Odpověď #65 kdy: 04. 11. 2014, 13:35:17 »
Tak třeba mBank umožňuje vybrat peníze z bankomatu až do výše (bez jedné koruny) miliardy korun (teoreticky, nejvíce jsem zkoušel 240 000 Kč na 3 výběry těsně po sobě), na převody nemají některé banky limit vůbec, i když i zde jsem se setkal s problémem, že když jsem převáděl více než 300 000 Kč u mBank, tak mi částka převést nešla, ale  šlo to rozdělit na několik menších plateb. Air Bank má sice limit (tuším lze nastavit do milionu), ale při převodu osobně na pobočce není limit žádný.
Ohledně doby převodu - v rámci banky je u většiny bank okamžitě (někde jen v pracovní době, např. Poštovní spořitelna, někde s několika minutovým zpožděním, např. Wüstenrot, někde jak kdy - někdy jde, někdy nejde, např. Equa), do druhé banky do druhého dne (ovšem platba se musí zadat do určité doby). Zdržení několika hodin tak může mít opravdu následky, že platba do místa určení dorazí pozdě. I kdyby to bylo o  jeden den, je to pozdě. Někdy hraje roli i doba odeslání, když se platba odešle večer, dorazí zpravidla už druhý den ráno, některé banky (včerně Air Bank) umožňují zadat ještě D+0 ráno, ale taková platba dorazí zpravidla až odpoledne.
Zkrátka je špatné, nemohu-li se na svoji banku spolehnout :(.
Ono to souvisí s tím, jak pracují velké firmy - málo kdy je zaměstnanec sankcionován za to, že něco neudělá (včas), většinou je sankcionován za to že něco udělá (špatně). Takže pokud už platbu zablokuje, tak pro její odblokování bude chtít souhlas minimálně někoho dalšího (princip koletivní odpovědnosti). V případě stížnosti klienta operátor  na infolince tuto někam zaznamená do podnikového CRM a dál se o to nezajímá (nezvedne sluchátko a nezavolá kolegovi - "hele Franto, ten Vach furt prudí, nemůžete se na to mrknout a trochu to pošťouchnout?"), nic ho k tomu nenutí,  za aktivitu nebude nijak odměněn. Naopak kdyby platbu uvolnil z vlastní vůle a později se ukázalo že neměl, hrozil  by mu postih. Různá call centra, kde operátor nemůže vůbec nic, krom toto, že za podnikového IS zadá klientův  požadavek, který si někdy někdo přečte, aby ho identifikoval a předal někomu k řešení, tento postup jen neustále "zdokonalují" a hlavně prodlužují. Ten, kdo danou věc řeší, není v kontaktu se zákazníkem, není stresován tím, že mu zákazník pořád volá a zase ten, kdo v kontaktu se zákazníkem je, s tím nemůže nic udělat, krom toho, že do záznamu napíše už třetí urgenci. A banky nic nenutí tyto systémy měnit. A to je otázkou, jak dlouho by byla platba blokovaná, kdyby klient neprudil a jen útrpně čekal.

A k těm blokovaným milionům - nemusel chtít použít celou částku, možná šlo jen o její část, ale jaksi když to bylo blokované, nemohl s tím nic dělat.


MarekVach

  • Host
Re:Lesk a bída AirBank
« Odpověď #66 kdy: 04. 11. 2014, 23:50:49 »
Omlouvám se, že jsem nemohl odepsat dřív, měl jsem celý den práce a nepříjemností (nutno znovu zopakovat, že pouze a jen kvůli Air Bank) nad hlavu. Situace pokročila následovně. Dnes někdy v 9:00 h ráno mi Air Bank zadržovanou vysokou příchozí platbu v řádu jednotek milionů CZK skutečně připsala s následujícím doprovodným textem:

"Dobrý den, pane Vachu,

máme pro Vás zprávu o příchozí platbě na Váš účet.

V některých případech musíme platbu prověřit, než Vám ji připíšeme na účet. A přesně to se stalo. Když jste k nám volal, neměli naši operátoři k dispozici informaci, že platbu prověřujeme, proto předpokládali, že ji budete mít na účtu do 15:00.

Platbu jsme připsali na Váš účet hned, jak to bylo možné, tedy 4.11. ráno. Nemusíte se bát, všechno proběhlo v souladu s našimi obchodními podmínkami.

Pokud byste cokoliv dalšího potřeboval, můžete nám jednoduše zavolat na 840 30 30 30 denně od 7:00 do 22:00 hodin nebo nám napište na info@airbank.cz.

Přejeme Vám příjemný den

Hana Kozlová / Správa klientských účtů
Air Bank / člen skupiny PPF


Air Bank a.s. / Hráského 2231/25 / 148 00 Praha 11 / IČ 29045371 / společnost zapsaná u rejstříkového soudu v Praze, spisová značka B 16013."


Zároveň s touto platbou byla připsána i platba od přítelkyně ve výši zmiňovaných cca 30.000 CZK, která byla i přes svou nízkou částku zadržována. Dále následovalo to, že jsem tedy šel do Air Bank konečně nakládat se svými penězi. A inu, co ono se nestalo ! Zadal jsem celkem 6 plateb (z toho 5 plateb bylo do Air Bank a 1 platba do UniCredit Bank), z toho jsou nyní zadržované minimálně 3 platby (všechno Air Bank) a jak je to s platbou známému do UniCredit Bank nemám momentálně tušení, protože jestli peníze jsou/nejsou blokované zjistím až zítra, pokud mu na účet do UniCredit Bank dorazí/nedorazí. Teoreticky se tedy může jednat až o 4 z 6 plateb !!! A teď by mě tedy opravdu zajímalo, co vede Air Bank k tomu domnívat se, že se s penězi děje něco nekalého (ve své zprávě bance jsem Air Bank i přizval do této diskuze, aby měli právo se k tomuto vyjádřit a zadržování objasnit), protože když to shrnu, tak vlastně jediné 2 platby, které na cílové účty dorazily, jsou platba 4.000 CZK na účet přítelkyně a 20.000 CZK na účet bratra. Mezi zadržovanými platbami však jsou i vrácená platba přítelkyni (cca 30.000 CZK) a platba bratrovi v řádu statisíců CZK. Pokud bych to tedy z těchto indicií, které mám k dispozici, měl nějak pochopit, tak bych to pochopil tak, že z mého účtu je podezřelá každá transakce nad zhruba 20.000 CZK. Přijde Vám toto počínání banky normální a v pořádku ? Ještě bych rád dodal, že všechny provedené platby (příchozí i odchozí) k jednotlivým osobám / společnostem, jsem již ke každé v minulosti alespoň 1x provedl a vše bylo bez problémů. Tak proč by s tím nyní měl být problém ? Proč by měla Air Bank zadržovat převod v řádu statisíců mezi mnou a mým bratrem, když už jsme si v minulosti takto peníze mezi sebou posílali snad 100x ? Proč by měla Air Bank zadržovat platbu mezi mnou a mou přítelkyní, když jsem dnes vracel peníze, které mi včera půjčila (odesílal jsem naprosto na haléř stejnou částku) a rozdíl mezi odesláním platby od přítelkyně a poté navrácení ode mě, dělilo snad jen pár hodin. Z toho zase usuzuji, že se platby v systému prostě bloknou a nikdo z oprávněných lidí z Air Bank se na tyto převody za celý den ani nepodíval, protože by tyto platby musely být okamžitě provedeny bez jakéhokoliv podezření. Podle mého názoru Air Bank tyto platby pouze zcela záměrně a účelově zadržuje pro svůj prospěch a to z toho důvodu, že když se platby v systému jeden den odečtou a na cílový účet se doručí až následující den hned ráno, nemusí za tyto peníze platit úroky. Jiné vysvětlení pro to nemám. Požádal jsem tedy Air Bank, aby mi zaslala oficiální písemné (teď už písemná) prohlášení na mou korespondenční adresu ke všem celkem 4 případům zadržování plateb, kde žádám:

a) Proč došlo k zablokování prostředků ? A v případě, že z důvodu, že se jedná o "podezřelou transakci", tak i popsat proces, podle kterého banka vyhodnotila každou jednotlivou transakci jako podezřelou (protože se všemi osobami, kterým jsem dnes posílal peníze, jsem již v minulosti nějaké převody měl a nikdy k žádnému zablokování nedošlo).
b) Co opravňuje Air Bank prostředky zadržovat ? A odkaz na příslušný zákon
c) Jakým způsobem bude probíhat náhrada způsobené škody za zadržované peníze ?

Dále, jak jsem již dříve uvedl, přizval jsem Air Bank do této diskuze, aby se k celé záležitosti vyjádřila. O dalším průběhu zadržování všech peněz/plateb Vás samozřejmě budu informovat.


Jonas

  • Host
Re:Lesk a bída AirBank
« Odpověď #67 kdy: 05. 11. 2014, 00:39:08 »
Jak se říká: pro dobrotu na žebrotu. Kdyby Air Bank využívala lhůt pro provedení platebních operací a nehrála si na hodiny a trasparentnost, tak prověří původ prostředků a v klidu ke konci dne peníze připíše a klient nebude mít pocit, že někde něco "zadržela" apod. nesmysly.
Stejně tak u odchozích plateb. Pokud fyzické osobě přijdou na účet miliony, které je obratem přepošle jinam, tak je to ukázkový případ situace, kdy banka musí prověřovat, zda nejde o podezřelý obchod. Pokud by byl vyhodnocen jako podezřelý obchod, tak se platba hlásí na FAÚ a ze zákona pozdržuje o 24 hodin. Dokonce je možné za určitých okolností platbu pozdržet až o 72 hodina, ale MF odpovídá za případnou škodu klienta.
Závěr je jednoduchý: pokud jsme pořád v rámci zákonných lhůt pro provedení platebních styku, tak tu jen ze sebe děláte ňoumu, který si není schopný naplánovat finanční toky tak, abyste tam měl rezervu na převody.


Marek Vach

  • Host
Re:Lesk a bída AirBank
« Odpověď #68 kdy: 05. 11. 2014, 01:11:15 »
Jak se říká: pro dobrotu na žebrotu. Kdyby Air Bank využívala lhůt pro provedení platebních operací a nehrála si na hodiny a trasparentnost, tak prověří původ prostředků a v klidu ke konci dne peníze připíše a klient nebude mít pocit, že někde něco "zadržela" apod. nesmysly.
Stejně tak u odchozích plateb. Pokud fyzické osobě přijdou na účet miliony, které je obratem přepošle jinam, tak je to ukázkový případ situace, kdy banka musí prověřovat, zda nejde o podezřelý obchod. Pokud by byl vyhodnocen jako podezřelý obchod, tak se platba hlásí na FAÚ a ze zákona pozdržuje o 24 hodin. Dokonce je možné za určitých okolností platbu pozdržet až o 72 hodina, ale MF odpovídá za případnou škodu klienta.
Závěr je jednoduchý: pokud jsme pořád v rámci zákonných lhůt pro provedení platebních styku, tak tu jen ze sebe děláte ňoumu, který si není schopný naplánovat finanční toky tak, abyste tam měl rezervu na převody.

Celkem by mě zajímalo, jak taková banka může prověřit původ prostředků, když jediné informace, co o těch jednotlivých platbách má je, kdo tu platbu odeslal, kdy jí odeslal a kolik peněz poslal ? Kdyby Air Bank tu platbu připsala alespoň ke konci dne, jak píšete, tak bych nenamítl ani slovo, ale ona ji 1) Ke konci dne nepřipsala, připsala ji až následující den, což nesplňuje termín. 2) myslím, že je to právě Air Bank, která se chlubí tím, že platby dokáže zpracovat a vyřídit velmi rychle. Pokud nějakému klientovi platbu rychle vyřídí (tuším, že už zde někdo zmiňoval (asi Patrik?), že převod z Air Bank do FIO Banky trval snad řádově desítky minut) a jinému by tuto platbu vyřídila D+2, je to velmi diskriminační.

Pokud fyzické osobě přijdou na účet miliony (které netrpělivě očekává několik dní a pak jí jsou ještě další den pozdrženy) a po odblokování je přepošle jinam, tak se velmi pravděpodobně jedná o klienta, který má naplánováno, jak se svými penězmi naloží (obzvlášť v případě, kdy mu banka, u které má vedený účet, na který mu tyto miliony dorazí, nemá vlastně moc, co nabídnout). Jedná se o naprosto logický a očekávaný krok.

Ještě bych se na závěr zeptal Vás, jakým způsobem byste v tomto případě plánoval finanční toky Vy, kdybyste spoustu peněz potřeboval mít i v jiných aktivech nebo investicích a zároveň byste neměl kapitál přesahující 100 M CZK ? Píšu záměrně minimálně 100 M CZK, protože ikdybyste měl majetek řekněme 50 M CZK (v různých aktivech), tak byste se do této situace dostat mohl velice snadno. Prostě ne každý si může dovolit několik milionů CZK postrádat i třeba na pár dní a ne každý si tyto miliony CZK může vzít i z jiného zdroje. Tolik asi k tomu plánování finančních toků z mé strany.


Kryšpín

  • Host
Re:Lesk a bída AirBank
« Odpověď #69 kdy: 05. 11. 2014, 07:29:16 »
Pokud fyzické osobě přijdou na účet miliony (které netrpělivě očekává několik dní
Zeptal bych se odesílatele, proč tedy ty netrpělivě očekávané miliony neposlal rovnou o těch několik dní dříve.


MarekVach

  • Host
Re:Lesk a bída AirBank
« Odpověď #70 kdy: 08. 11. 2014, 15:25:22 »
Od mého posledního příspěvku byly všechny platby hned další den ráno připsány na příslušné účty a tím to nesmyslné zadržování prakticky skončilo. Jako ponaučení z toho si vezmu to, že Air Bank je prostě banka pro socky, ať říká kdo chce, co chce. Vlastně to i sama banka v jedné své reklamě dokládá tím, že "nabízí stejné výhodné podmínky pro všechny", což je samozřejmě pro movitější klienty demotivující. Demotivující je i to, že nejvýhodnější úrokové sazby na svém spořícím účtě nabízí jen do určité výše (250 tisíc pro nové klienty a 1 M pro jedny z prvních klientů). Když o peníze nemají zájem, proč jim je cpát ? Odteď budu všechny větší peníze točit asi přes svůj běžný účet u FIO Banky, tam by k žádným podobným obstrukcím docházet nemělo. Air Bank budu využívat už jen k tomu, že když mi přijde pár korun měsíčně z kampeliček za úroky, tak si je tam hezky všechny ten den vyberu přes bankomat a můj zůstatek na účtě u  Air Bank bude po většinu roku zhruba 12 CZK. Rovněž si tam u nich při každé návštěvě nezapomenu dát kafe a s sebou si odnesu tu malou lahev Dobré Vody, kterou Air Bank zdarma dává. Když se Air Bank touto cestou vydala, proč jí v tom bránit ? Když začne Air Bank využívat každý jako já odteď, jistě z ní bude prosperující společnost, která si bude moci dovolit na pobočce 4 bankéře nějakých 13 hodin denně, 7 dní v týdnu jako má nyní. Ostatně to vypadá, že takový klient je pro Air Bank bonitnější, alespoň tak usuzuji z počínání všech bankéřů Air Bank z mých dosavadních návštěv.


Jan Slanina

  • Host
Re:Lesk a bída AirBank
« Odpověď #71 kdy: 08. 11. 2014, 23:26:41 »
Myslím, že z obchodního modelu Air Bank je evidentní, že skutečně necílí na nějakou superbohatou klientelu, která má individuální požadavky. A protože já takové individuální požadavky nemám, tak mi to naprosto vyhovuje. Pokud by bylo po mém, klidně by mohli zavřít pobočky nebo aspoň přestat vařit to kafe a dávat vodu.


qwertz

  • Host
Re:Lesk a bída AirBank
« Odpověď #72 kdy: 09. 11. 2014, 09:15:47 »
Tak ono záleží, co od banky vlastně chcete. Jestli vám vadí nedostatečná komunikace Airbank, pak ve FIO přeji hodně zdaru :-).
Kvalita banky a jejích služeb se nepozná podle dosud bezproblémového fungování. Kvalita se pozná v momentě, kdy vznikne nějaký problém a je potřeba ho řešit. Jinak byste mohl specifikovat, co to je kategorie "banka pro socky".


Intri

  • Host
Re:Lesk a bída AirBank
« Odpověď #73 kdy: 09. 11. 2014, 11:44:28 »
Myslím, že z obchodního modelu Air Bank je evidentní, že skutečně necílí na nějakou superbohatou klientelu, která má individuální požadavky. A protože já takové individuální požadavky nemám, tak mi to naprosto vyhovuje. Pokud by bylo po mém, klidně by mohli zavřít pobočky nebo aspoň přestat vařit to kafe a dávat vodu.

Vaše názory mě dokážou opravdu udivit. Dle vás je všechno jen a pouze o penězích, a to opravdu do každé koruny. Vážně vás nenapadá, že taková gesta (jako že vám právě uvaří kafe a dají vodu) mají být projevem toho, že si vás váží? Jasně, ve výsledku jde jen o to, aby se to klientům líbilo, přibylo jich víc a víc a byly větší výdělky. Jenže jsou dva základní způsoby, jak vydělávat - buď na tom, že zákazníka sedřete z každého haléře, který má, a budete sázet na to, že lidí je na světě dost, aby se mohli nespokojení zákazníci točit s novými přivedenými reklamou (typické chování levných firem), nebo na tom, že se bude váš zákazník cítit skvěle, bude vás a vaše produkty doporučovat dalším a postupně si vybudujete špičkové a respektované jméno.

Ve vašem případě je zjevné, že pro vás je správná pouze ta první varianta. Přitom většina lidí by selským rozumem volila určitě tu druhou. To je taky jeden z důvodů, proč budu např. jezdit RegioJetem, i pokud zvedne ceny nad konkurenci - nabízí služby a péči o zákazníka, jakou konkurence jednoduše nenabízí.

Stejné je to s Air Bank. Navenek je jejich business modelem spokojený zákazník, byť samozřejmě s motivací co nejvyšších zisků. To, zda je to pouze lákadlo na nové klienty, nebo jim jde o spokojeného zákazníka i uvnitř, se uvidí především až časem, na to je AB pořád ještě příliš mladá. Obecně platí, že pokud pokud péče o spokojenost zákazníka není navenek i vevnitř, model dříve nebo později přestane růst, nebo selže úplně.


Bivoj

  • Host
Re:Lesk a bída AirBank
« Odpověď #74 kdy: 09. 11. 2014, 16:50:34 »
No, zjevně se jim obchodní model "spokojený zákazník" úplně nedaří.
Já jsem zastáncem toho dělat věci naplno. Tj. buďto dělat všechno pro spokojenost zákazníka (a pak to znamená buď mít procesy, aby se prověřování podezřelé transakce stihlo rychle) nebo naopak opravdu dávat jen základní servis. Nezvládnuté ověřování transakce jim odradí rozhodně víc zákazníků než absence kávy na pobočkách. Polovičatý model mi nedává smysl.


 
Platby GoPay