reklama

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Autor Téma: Banka - poplatky  (Přečteno 4617 krát)

Vendy

  • Host
Banka - poplatky
« kdy: 25. 01. 2017, 08:32:55 »
Zdravím všechny, chtěla bych se zeptat, jestli je možnost vyžádat zpátky poplatek za převod, když vás úřednice při zakládání účtu špatně informovala o jeho výši. Takže při platbě několika tisíc do sousedního Polska místo avízovaných dvou stovek jsem zaplatila 750 Kč, což bych samozřejmě nikdy nedala. Pospíchala jsem, takže jsem si nechala ukázat, jak provést platbu a údajný poplatek mi sama sdělila. Ověřovat si to mě nenapadlo, právě kvůli spěchu a zatím se mi nestalo, že by pracovníci banky neznali základní poplatky. Jak je vůbec možné, že má banka takové poplatky u běžných plateb? Ona není žádná ochrana spotřebitele? Děkuji za radu.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



vojtisek

  • Host
Re:Banka - poplatky
« Odpověď #1 kdy: 25. 01. 2017, 09:46:17 »
u bank existuje ceník služeb - nekoukáte = máte smůlu. Pokud víte, že to mělo být dle ceníku levnější, reklamujte službu.

Jinak si zkuste znova vyčíhnout onu pracovnici a fiktivně si zase nechte odeslat peníze. Nechte si částku říct, pokud vám zase sdělí menší částku, optejte se jí, proč jste tedy zaplatila více. Pokud to půjde, nahrávejte si to.
Jinak je to tvrzení proti tvrzení.


Offline Tomáš Marný

  • Zkušený člen
  • ***
  • Příspěvků: 243
    • Zobrazit profil
Re:Banka - poplatky
« Odpověď #2 kdy: 25. 01. 2017, 10:00:48 »
Zbytečné, můžete to mít černé na bílém a stejně je to k ničemu. Já se kdysi zeptal ČEZu, jestli mám Ceník A nebo Ceník B, dostal jsem ze Zákaznického centra písemnou odpověď, že Ceník A. Faktura pochopitelně podle Ceníku B, rozdíl 1500,- Kč v můj neprospěch. Když jsem to reklamoval, dostalo se mně odpovědi, že se pracovnice Zákaznického centra spletla a že se mně omlouvají.

Stěžoval jsem si u ERÚ, dostal jsem odpověď stejnou jako od ČEZu a navíc doporučení, že se s ČEZem mohu soudit. Což kvůli 15 stovkám rozhodně udělám, že...

Slušná firma by tu (pro ni) směšnou částku vrátila, neslušná holt přišla o zákazníka.


Offline Patrik Chrz

  • Moderátor
  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 3 116
    • Zobrazit profil
Re:Banka - poplatky
« Odpověď #3 kdy: 25. 01. 2017, 11:10:48 »
Problém je, že důkazní břemeno je na tvé straně. Ty dokaž, že ti úřednice dala informaci, jakou dala. Zrovna u zahraničních plateb je to poněkud komplikovanější a celkem uvěřitelně lze tvrdit, "že jste se špatně pochopily", protože ona ti říkala cenu za SHA platbu a ty jsi to poslala jako OUR (to by odpovídalo té ceně). Jenže cena OUR platby se skládá z poplatku odesílající banky (který mohl být klidně 200 Kč) a z poplatku příjímající polské banky. Takže úřednice tě vlastně informovala správně, že poplatek bude jen 200 Kč, protože "zbytek si vzala polská banka a ona přece nemůže znát jejich ceník".

Samozřejmě můžeš podat reklamaci a pak záleží na tom, jak moc zajímavý klient pro banku jsi, v některých případech může přistoupit v rámci dobrých vztahů k nějaké náhradě.

Příště si to chce pořádně nastudovat ceník banky, případně používat např. devizovky, které mají poplatky nižší nebo vůbec žádné. Převody v PLN do Polska mají zdarma devizovky Akcenta (Akcenta.cz) a Fortissimo (devizy.cz). Akcenta ale zpoplatňuje příliš malé transakce, Fortissimo ti převede zdarma i jen jeden zlotý.
O devizovkách jsem napsal vícero článků zde na Měšci, např. tento: http://trhy.mesec.cz/clanky/prisnejsi-podminky-procistily-trh-devizovych-spolecnosti-nektere-neprezily/


  • Host
Re:Banka - poplatky
« Odpověď #4 kdy: 25. 01. 2017, 11:39:58 »
Když jsem to reklamoval, dostalo se mně odpovědi, že se pracovnice Zákaznického centra spletla a že se mně omlouvají.

Ještě nám napiš, co tě provedla Fio banka, tahle skazka už tady dlouho nebyla...

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Offline Tomáš Marný

  • Zkušený člen
  • ***
  • Příspěvků: 243
    • Zobrazit profil
Re:Banka - poplatky
« Odpověď #5 kdy: 25. 01. 2017, 12:47:41 »
Mluv, až budeš tázán.

@ redakce: Bylo by možné zavést tady funkci, jako je třeba na fóru Finexperrtu nebo na Facebooku, prostě něco ve stylu "Zablokovat blbce"?


  • Host
Re:Banka - poplatky
« Odpověď #6 kdy: 25. 01. 2017, 12:58:40 »
A nemůžeš sem prostě přestat chodit? To by bylo jednodušší, na Finexpertu už jsi taky přestal  ;)


Offline Dalibor Z. Chvátal

  • Admin
  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 568
    • Zobrazit profil
    • Měšec.cz
Re:Banka - poplatky
« Odpověď #7 kdy: 26. 01. 2017, 00:18:22 »
Ale no tak děti, nehádejte se :-)


Jonas

  • Host
Re:Banka - poplatky
« Odpověď #8 kdy: 27. 01. 2017, 21:39:51 »
Zdravím všechny, chtěla bych se zeptat, jestli je možnost vyžádat zpátky poplatek za převod, když vás úřednice při zakládání účtu špatně informovala o jeho výši. Takže při platbě několika tisíc do sousedního Polska místo avízovaných dvou stovek jsem zaplatila 750 Kč, což bych samozřejmě nikdy nedala. Pospíchala jsem, takže jsem si nechala ukázat, jak provést platbu a údajný poplatek mi sama sdělila. Ověřovat si to mě nenapadlo, právě kvůli spěchu a zatím se mi nestalo, že by pracovníci banky neznali základní poplatky. Jak je vůbec možné, že má banka takové poplatky u běžných plateb? Ona není žádná ochrana spotřebitele? Děkuji za radu.

Ochrana spotřebitele samozřejmě je - prostě podejte reklamaci s souladu s reklamačním řádem své banky (písemně, na pobočce, emailem ...). Důležité je vylíčit, co se stalo: Dne ..... jsem navštívila pobočku za účelem zadání zahraniční platby ve výši ...... ve prospěch účtu u .... banky. Podle informace bankéřky měl být poplatek 200 korun. Podle výpisu mi byl zaúčtován poplatek 750 Kč. S výší nesouhlasím a žádám o stornování. Vendy
Banka vám něco odpoví. Podle odpovědi buď uznáte, že chyba byla na vaší straně nebo pokud budete mít pořád pochybnosti o špatném postupu ze strany banky, tak se můžete obrátit na finančního arbitra.


 
Platby GoPay

reklama