reklama

reklama

reklama

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Autor Téma: Nekalé praktiky Era poštovní spořitelny  (Přečteno 8517 krát)

Jirka N.

  • Host
Nekalé praktiky Era poštovní spořitelny
« kdy: 15. 05. 2017, 16:33:08 »
Omezili možnost odchozího převodu peněz na 50.000Kč denně, 80.000Kč týdně.
Prý o tom informovali pod výpisem z účtu - tam jak jsou reklamy na úvěry (tedy prakticky v reklamním letáku, který nikdo nečte).
Tím vlastně udělali z běžného účtu termínovaný vklad, ale úroky za termínovaný vklad si nechají.
Abych limity zrušil, musím prý na pobočku.
Tím totálně ztratili mou důvěru i mé peníze.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Offline fremantle

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 529
    • Zobrazit profil
Re:Nekalé praktiky Era poštovní spořitelny
« Odpověď #1 kdy: 15. 05. 2017, 19:54:47 »
Výpis z účtu není reklamní leták, ale docela důležitý dokument, který banka ze zákona musí klientovi poskytovat a prostřednictvím něhož klientovi potvrzuje transakce, které byly na jeho účtu prováděny (a pokud klient mimo jiné výslovně nesdělí svůj nesouhlas do určité lhůty, má se za to, že s takovými transakcemi souhlasí). Prostřednictvím výpisu pak banka klienta upozorňuje na případné změny ve smluvních ujednáních, které jim povolují provádět její obchodní podmínky. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí rámcové smlouvy, s nimiž pak klient svým podpisem smlouvy souhlasil při sjednávání účtu.

Pokud tě tedy banka výpisem informovala v souladu se smlouvou, kterou jsi dobrovolně a bez nátlaku uzavřel a stvrdil ji svým podpisem, že bude upravovat transakční limity a ty jsi se neozval (tzn. souhlasil jsi s navrhovanými změnami), tak je vše v naprostém pořádku...


Offline Tomáš Marný

  • Zkušený člen
  • ***
  • Příspěvků: 198
    • Zobrazit profil
Re:Nekalé praktiky Era poštovní spořitelny
« Odpověď #2 kdy: 15. 05. 2017, 22:40:29 »
@ freemantle: To je sice pravda, každopádně další pravda je to, že konec výpisu skoro nikdo nečte, protože jsou tam většinou reklamní sra*ky a tak 1x za rok se tam octne nějaká důležitá informace...

Liška *** takhle třeba informovala o zdražení poplatku za vedení účtu ve výpise za loňský rok. Takhle se důvěryhodná finanční instituce opravdu nechová, takže tímto pro mne Liška přestala existovat.


Jonas

  • Host
Re:Nekalé praktiky Era poštovní spořitelny
« Odpověď #3 kdy: 15. 05. 2017, 23:05:06 »
Ono je to trochu jinak. Poštovní spořitelna má (už řadu let) defaultně nastaveny velmi restriktivní, až nesmyslné limity na internetové a telefonní bankovnictví (internetové ještě nižší, než telefonní!). Vychází asi z předpokladu, že jejich typický klient Máňa, 62 let, z vesnice, obslouží všechno pomocí Max karty na poště a v internetové bankovnictví jí leda tak mladí o Vánocích změní trvalý příkaz ("přece babi nepoletíš teď na poštu"). Takže jakékoliv větší příkazy v podstatě blokují. Běžný klient to jako Jirka zjistí, když potřebuje poslat někam peníze a fakt to nejde. Nicméně limit se dá lehce zvýšit třeba na 500 tis. denně. Takže o výpis tu fakt nejde. Ani o nekalé jednání, jen je Jirka pochopitelně naštvaný, jako byli jednou naštvaní všichni klienti Ery, kteří nejsou Máňami a nemají 62 let a chtěli zadat větší příkaz ...


Jirka N.

  • Host
Re:Nekalé praktiky Era poštovní spořitelny
« Odpověď #4 kdy: 16. 05. 2017, 14:52:42 »
Prý "Výpis z účtu není reklamní leták".
Tak proč jsou pod výpisem z účtu 2 stránky reklam?!
Jak si mohou dovolit na "docela důležitý dokument" cpát reklamy?!
Dokonce ani nejsou na samostatné stránce, ale už těsně pod součtem.
Už tímto protikladným tvrzením ztrácí banka důvěru.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


Jonas

  • Host
Re:Nekalé praktiky Era poštovní spořitelny
« Odpověď #5 kdy: 16. 05. 2017, 21:42:54 »
Znovu konstatuji, že výpis ani leták (resp. možná změna obchodních podmínek) vám nezměnil limity pro zadání platby - ty jste podepsal při zřízení služby např. internetbankingu nebo později změnil.


Jaroslav

  • Host
Re:Nekalé praktiky Era poštovní spořitelny
« Odpověď #6 kdy: 17. 05. 2017, 08:22:40 »
Souhlas s něčím čeho si nevšimnu , nejsem upozorněn a z praxe mě to ani nenapadne, založený na podpisu smlouvy, odpovídá zcela duch doby, kdy selský rozum jde stranou a vše je podřízeno co největším ziskům na úkor slušnosti.
Chci říci jinou věc: kdo nezažil účet u jiné banky, ten se Era zastává, naopak Ti druzí  by již nikdy k Era nešli.
Nejde jen o limity, které nejde změnit elektronicky, ale i o nemožnost zopakovat všechny již provedené platby jednoduchým kliknutím , při vyhledání stejných plateb , ty se nesečtou, trvalý příkaz , přesto že má název, se identifikuje jen nesrozumitelným číslem,při otevření některé položky v menu se otevírá další portál, tzv. starého menu, protože toto nové neumí,atd.
 Chybí tam spousta jednoduchých věcí, které ostatní banky mají.
Před časem se Era dotazovala klientů, co by měla změnit či zlepšit, vše jsem popsal, nestalo se nic.


Bivoj

  • Host
Re:Nekalé praktiky Era poštovní spořitelny
« Odpověď #7 kdy: 17. 05. 2017, 13:29:00 »
Osobně mám běžné účty u Fio banky, Wüstenrot, AirBank a Equa, zrušil jsem účet u ČS, KB, mBank a možná ještě někoho, koho jsem zapomenul, a účet u Poštovní spořitelny je stále mým preferovaným účtem.

V historii máte u dříve provedených příkazů ikonku, při jejímž rozkliknutí se Vám nabídne "použít jako platbu", a můžete dříve provedený platební příkaz bez problémů zreplikovat.
Moje trvalé příkazy u Poštovní spořitelny mají normálně název, nějaká nesrozumitelná čísla u nich ani nevidím. Není to tím, že tam typ trvaláky máte bůhví jak dlouho?

Nemožnost měnit limity elektronicky je podle mne feature: jaký smysl mají limity elektronicky zadávaných plateb, které lze měnit elektronicky? To tam může být limit ve výši maximálního přípustného limitu, protože podvodník, který zneužije Váš účet, by si prostě mohl nastavit nejvyšší možný limit a pak platbu uskutečnit.

S tím starým portálem máte pravdu, ale nepřijde mi to nijak obtěžující. U toho vyhledání stejných plateb příliš nerozumím problému, ale může být.


Jaroslav

  • Host
Re:Nekalé praktiky Era poštovní spořitelny
« Odpověď #8 kdy: 18. 05. 2017, 06:09:33 »
Osobně mám běžné účty u Fio banky, Wüstenrot, AirBank a Equa, zrušil jsem účet u ČS, KB, mBank a možná ještě někoho, koho jsem zapomenul, a účet u Poštovní spořitelny je stále mým preferovaným účtem.

V historii máte u dříve provedených příkazů ikonku, při jejímž rozkliknutí se Vám nabídne "použít jako platbu", a můžete dříve provedený platební příkaz bez problémů zreplikovat.
Moje trvalé příkazy u Poštovní spořitelny mají normálně název, nějaká nesrozumitelná čísla u nich ani nevidím. Není to tím, že tam typ trvaláky máte bůhví jak dlouho?

Nemožnost měnit limity elektronicky je podle mne feature: jaký smysl mají limity elektronicky zadávaných plateb, které lze měnit elektronicky? To tam může být limit ve výši maximálního přípustného limitu, protože podvodník, který zneužije Váš účet, by si prostě mohl nastavit nejvyšší možný limit a pak platbu uskutečnit.

S tím starým portálem máte pravdu, ale nepřijde mi to nijak obtěžující. U toho vyhledání stejných plateb příliš nerozumím problému, ale může být.
Ehm.
 Myslím "že máte jiný účet".


Jonas

  • Host
Re:Nekalé praktiky Era poštovní spořitelny
« Odpověď #9 kdy: 18. 05. 2017, 07:04:53 »
Jaroslave, internetové bankovnictví Era je zoufalé, už jen to existenci přepínání mezi dvě portály. Ale v žádném internetovém bankovnictví žádné banky si nenastavíte limity pro toto bankovnictví! Takže váš první příspěvek o slušnosti a duchu doby byl dost mimo (stejně jako ve vedleší diskusi o daních).


Krtek

  • Host
Re:Nekalé praktiky Era poštovní spořitelny
« Odpověď #10 kdy: 18. 05. 2017, 19:58:44 »
No nevim jak Vy ale já třeba v Airbank v pohodě změnim denní limit pro internetové i telefonní bankovnictví, limity pro všechny karty i limit pro pobočku. Beru to jako standardní nastavení a nevim proč by to nemělo být dostupné.


Jaroslav

  • Host
Re:Nekalé praktiky Era poštovní spořitelny
« Odpověď #11 kdy: 20. 05. 2017, 05:46:35 »
No nevim jak Vy ale já třeba v Airbank v pohodě změnim denní limit pro internetové i telefonní bankovnictví, limity pro všechny karty i limit pro pobočku. Beru to jako standardní nastavení a nevim proč by to nemělo být dostupné.
Jonas fy byt asi oprafdový odpornik, na banka, dane, češčina.


Jirka N.

  • Host
Re:Nekalé praktiky Era poštovní spořitelny
« Odpověď #12 kdy: 08. 06. 2017, 23:57:54 »
Schválně jsem dohledal ten výpis z účtu, na kterém upozorňovali na snížení limitů pro odchozí platby z 300/500 na 50/80 kKč (1.8.2015):
Strana 1 a 2: Výpis z účtu.
Strana 3: Reklama banky na několik druhů půjček.
Strana 4: „…od 1. 9. 2015 snížíme váš denní a týdenní limit pro platby přes internetové bankovnictví…“
Strana 5: Další reklamy banky na půjčky.

A teď zkuzte tvrdit, že nebyl záměr tuto informaci maskovat.


Jirka N.

  • Host
Re:Nekalé praktiky Era poštovní spořitelny
« Odpověď #13 kdy: 09. 06. 2017, 00:15:32 »
...ještě jsem si všimnul, že strana 1 začínala důležitými sděleními:
     -aktualizujeme Obchodní podmínky…
     -dochází i ke změně v Obchodních podmínkách…
     -navrhované změny můžete odmítnout do…
Ale snížení limitů byla pouze reklama!


Sejšna

  • Host
Re:Nekalé praktiky Era poštovní spořitelny
« Odpověď #14 kdy: 19. 09. 2017, 16:20:25 »
Dělá pro ně i nějaký Petr Šenk bezpečnostní ředitel České Zbrojovky. Má styky s policií a přes agenturu zaměstnává lidi, kteří pokoutně vyvážejí zbraně ze zbrojního podniku pod falešnými odběrateli. Kde ty zbraně opravdu končí není známo. Ze všeho má provize a je společníkem ve firmách s prodejem zbraní.


 
Platby GoPay

reklama